امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 834
  پرینتخانه » استان ها, سیاسی تاریخ انتشار : 26 ژانویه 2021 - 13:05 | 1049 بازدید | ارسال توسط :

ضرورت تخصصی بودن فعالیتهای خیریه

مدیرعامل انجمن پژواک طاهر با اشاره به فعالیت تخصصی در امور خیریه گفت: اساسنامه و وظیفه ما مشخص است و دیگر خیریه‌ها نیز وطایف مشخصی دارند که می‌توانیم با هم‌افزایی از موازی‌کاری پرهیز و به صورت تخصصی به ارائه خدمات به مددجویان بپردازیم. به گزارش چالش روز، علی‌اکبر خازن در نشستی خبری با اصحاب رسانه […]

ضرورت تخصصی بودن فعالیتهای خیریه

مدیرعامل انجمن پژواک طاهر با اشاره به فعالیت تخصصی در امور خیریه گفت: اساسنامه و وظیفه ما مشخص است و دیگر خیریه‌ها نیز وطایف مشخصی دارند که می‌توانیم با هم‌افزایی از موازی‌کاری پرهیز و به صورت تخصصی به ارائه خدمات به مددجویان بپردازیم.

به گزارش چالش روز، علی‌اکبر خازن در نشستی خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: چشم‌انداز انجمن در سال آتی احداث مجتمعی تخصصی درمانی است که مقدمه‌ای بر ساخت بیمارستان تخصصی درمانی سرطان در شهرک مرزداران بوده و خدماتی چون پزشکی، آندوسکوپی، دندان پزشکی و مرکز انجام شیمی درمانی خواهد بود.

او افزود: ۸ میلیارد تومان برآورد اولیه انجمن برای احداث این مجتمع تخصصی درمانی است که تلاش داریم با همت خیرین عزیز و معتمدین انجمن در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل انجمن پژواک طاهر تبریز با اشاره به خدمات ارائه شده به بیماران مبتلا به سرطان خاطرنشان کرد: پرداخت‌ ۴۰ درصد از هزینه داروهای درمانی، ۷۰ درصد از هزینه مومو گرافی، ۱۰۰ درصد هزینه سونوگرافی، ۴۰ درصد از هزینه سی‌تی‌اسکن و ام آر آی، ۷۰ درصد از هزینه آزمایشات و تهیه کیسه کلوستومی برای بیماران، عمده خدمات انجمن در این سال‌های اخیر است.

او اضافه‌ کرد: در کنار این خدمات، مشاوره و روانکاوی بیماران و خانواده‌‌های آنها به صورت هفتگی و در چندین نوبت، دیگر خدمت ارائه‌شده به مراجعین انجمن است.

خازن با اشاره به غربالگری خانواده‌های بیماران مقوله پیشگیری به عنوان عاملی مؤثر در درمان بیماران مبتلا به سرطان اعلام کرد: در راستای پیشگیری از فوت بیماران و شناسایی و درمان به موقع آنها، طرح غربالگری خانواده‌های بیماران مبتلا به سرطان با هزینه ۴۰ میلیون تومان صورت گرفت که از ۴۰۰ نفر در طرح مورد نظر، ۴ بیمار مبتلا به درمان شناسایی و اقدامات درمانی آنها آغاز شد.

او عنوان داشت: تبریز بیشترین مبتلا به سرطان در استان را دارد که بیشترین نوع سرطان در استان از نوع سینه، خون، رکتوم، ریه، گوارش هستند که سرطان گوارش در استان ما در حال گسترش است.

خازن ادامه داد: در طرح غربالگری، تبریز را به ۲۲ منطقه تقسیم کردیم که فراوانی بیماران در هر منطقه می‌تواند اطلاعاتی مفید برای پژوهشگران و محققین حوزه سرطان باشد.

مدیرعامل انجمن پژواک طاهر، برگزاری مراسم ترحیم مجازی در شرایط کرونایی فعلی را دیگر برنامه انجمن در چند ماه گذشته معرفی کرده و گفت: به دلیل شرایط خاص کرونایی حاکم بر کشور و استان، و عدم برگزاری مراسم برای متوفیان کرونایی و غیرکرونایی، انجمن پژواک طاهر اقدام به تهیه مکانی برای برگزاری مراسم ترحیم با کمترین میزان حضور افراد و پخش آنلاین آن از صفحه مجازی انجمن و ارائه کلیپی از مراسم کرده‌ است.

او با اشاره به ارائه بسته‌های معیشتی در کنار خدمات درمانی و دارویی عنوان داشت: یک‌هزار بسته معیشتی در طول سال و مناسبت‌هایی چون عید، ماه رمضان، شب چله و غیره توزیع شده است که ۳۰۰ هزار تومان ارزش ریالی این بسته‌های معیشتی است و به جز آن بازه زمانی خاص، امروز هم اگر مریضی بستری شود، یک بسته معیشتی می‌گیرد.

خازن ارائه اسکان رایگان برای بیماران شهرستانی را دیگر خدمت انجمن پژواک طاهر دانسته و ابراز داشت: اسکان بیماران شهرستانی در تبریز و تهران به همراه ارائه وعده‌های غذایی دیگر خدمت انجمن به بیماران مبتلا به سرطان شهرستانی است.

او نحوه پذیرش بیماران را بر اساس نامه پزشکان، بیمارستان، معتمدین انجمن و خیرین محلات معرفی کرده و تأکید کرد: حفظ کرامت انسانی بیماران وظیفه ذاتی ما است و تلاش داریم در کنار آن کرامت انسانی و شخصیت فردی و حقوق مریض‌ها را رعایت کنیم.

مدیرعامل انجمن پژواک طاهر با اشاره به فعالیت تخصصی در امور خیریه نیز گفت: اساسنامه و وظیفه ما مشخص است و دیگر خیریه‌ها نیز وطایف مشخصی دارند که می‌توانیم با هم‌افزایی از موازی‌کاری پرهیز و به صورت تخصصی به ارائه خدمات به مددجویان بپردازیم.

او اضافه‌ کرد: آماده هرگونه همکاری در راستای هم‌افزایی با خیریه‌های دیگر هستیم، و انجام امور مردم و فعالیت خیریه فارغ از نام و عنوان و پرچم، باید مد نظر خیریه‌ها قرار بگیرد.

خازن با اشاره به تاریخچه انجمن حمایت از بیماران سرطانی پژواک طاهر خاطرنشان کرد: انجمن پژواک طاهر ۱۲ سال پیش تاسیس شده است و اما پس از سال‌های اولیه تأسیس، فعالیت چندانی نداشته و در یکسال اخیر فعال گردیده است.
او افزود : تمام اطلاعات مددجو و خيران در قالب یک نرم افزار ثبت و ضبط شده است که بر اساس آن ۲۶۰۱ نفر تحت پوشش این انجمن هستند
محدوده فعالیت آن بر خلاف گذشته فقط در استان است.
او با اشاره به انجام شیمی درمانی در مطب نیز گفت: تزریق و انجام شیمی درمانی در مطب‌ها غیرقانونی بوده ولی متٱسفانه در یکی از مطب‌های تبریز صورت می‌گیرد که مراتب را به رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز رسانده‌ایم

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.