امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 1805
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 05 ژانویه 2022 - 12:07 | 631 بازدید | ارسال توسط :

آذربایجان‌شرقی تبدیل به پناهگاه صنایع آلاینده در کشور شده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود کارخانه‌ها و زیرساخت‌های تولید اتوبوس درون شهری در استان، بر ضرورت ورود جدی صنعتگران به این عرصه تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، داود بهبودی ظهر امروز در جلسه تدوین و نهایی‌سازی برنامه‌های رشد اقتصادی استان در بخش صنعت، اظهار […]

آذربایجان‌شرقی تبدیل به پناهگاه صنایع آلاینده در کشور شده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود کارخانه‌ها و زیرساخت‌های تولید اتوبوس درون شهری در استان، بر ضرورت ورود جدی صنعتگران به این عرصه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، داود بهبودی ظهر امروز در جلسه تدوین و نهایی‌سازی برنامه‌های رشد اقتصادی استان در بخش صنعت، اظهار کرد: دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی تکلیف برنامه ششم توسعه بود که عملکرد اقتصادی کشور نشان می‌دهد این میزان رشد تحقق نیافته است.
وی افزود: در مقطع کنونی دولت اصلی ترین اولویت خود را روی تحقق رشد اقتصادی متمرکز کرده؛ بر این اساس لازم است تمام منابع و ظرفیت‌های استان در جهت توسعه صادرات، ارتقاء بهره‌وری، جذب سرمایه‎گذاری و در نهایت دستیابی به رشد اقتصادی مورد انتظار ساماندهی شود.
بهبودی بر لزوم تکمیل زنجیره تامین صنایع اولویت‌دار استان از جمله ساخت ماشین‌آلات، قطعات خودرو، لوازم خانگی و کیف و کفش، تاکید و تصریح کرد: با تکمیل زنجیره ارزش و تامین این صنایع می‌توان زمینه توانمندسازی و رقابت‌پذیری واحدهای تولیدی استان را ارتقاء بخشید.
این اقتصاددان همچنین استفاده از ظرفیت منطقه آزاد ارس و منطقه ویژه اقتصادی سهلان به عنوان پارک لجستیک را برای تحقق رشد اقتصادی مورد انتظار ضروری برشمرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: جایگاه صنعتی استان در کشور هرچند قابل قبول است، ولی باید برای ارتقاء این جایگاه برنامه‌ریزی‌های موثرتری صورت گیرد.
وی با انتقاد از رشد شتابان صنایع فولادی در استان، گفت: با روندی که پیش می‌رود آذربایجان‌شرقی تبدیل به پناهگاه صنایع آلاینده در کشور شده است که برای این مسئله نیز باید چاره‌اندیشی‌های لازم صورت گیرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.