امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2092
  پرینتخانه » استان ها تاریخ انتشار : 05 دسامبر 2022 - 11:08 | 257 بازدید | ارسال توسط :

امید بخشی به جوانان در حوزه دانش بنیان‌ با تجاری سازی فعالیت ها

استاندار آذربایجان شرقی گفت: آنچه در اقتصاد دانش بنیان بسیار مهم است تجاری سازی است که اگر به آن فکری نشود و یافته های آنها منجر به تولید ثروت نشود نتیجه بخش نخواهد بود. به گزارش چالش روز، عابدین خرّم در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان افزود: امید بخشی به جوانان در حوزه دانش […]

امید بخشی به جوانان در حوزه دانش بنیان‌ با تجاری سازی فعالیت ها

استاندار آذربایجان شرقی گفت: آنچه در اقتصاد دانش بنیان بسیار مهم است تجاری سازی است که اگر به آن فکری نشود و یافته های آنها منجر به تولید ثروت نشود نتیجه بخش نخواهد بود.

به گزارش چالش روز، عابدین خرّم در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان افزود: امید بخشی به جوانان در حوزه دانش بنیان‌ها می‌تواند با تجاری سازی فعالیت ها، منجر به ایجاد ثروت شود که این موضوع برای امید آفرینی و ایجاد انگیزه برای نخبگان کشور بسیار مهم و تاثیرگذار است.

استاندار با تاکید بر اینکه رسیدن به اهداف توسعه‌ای جز با توجه به موضوع دانش بنیان و حرکت شتابنده در این مسیر میسر نیست اضافه کرد: برنامه‌های تعریف شده برای هر یک از دستگاه‌های اجرایی به خصوص سازمان‌هایی همچون جهاد کشاورزی، صمت و دانشگاه‌ها و مراکز علمی بسیار ضروری است.

وی افزود: نقش توسعه و پیشرفت دانش در بازسازی اقتصادی واضح است و با این رویکرد می توان به نتایج قابل قبولی در استان رسید و تمامی دستگاه‌های اجرایی استان موظف و مکلف به ارائه برنامه‌های دانش بنیان در حیطه وظایف خود هستند.

استاندار پرهیز شعارزدگی دستگاه‌های اجرایی را در اجرای برنامه‌های دانش بنیان مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه هر مجموعه اداری باید برنامه‌های عملیاتی جهت جبران عقب ماندگی‌های گذشته ارائه کند اظهار کرد : تشکیل کریدور فناوری باید توسط دستگاه‌های اجرایی استان با جدیت تمام دنبال و پیگیری شود و البته در این مسیر باید از انجمن‌های علمی دانش بنیان نیز برای رفع مشکلات عدیده حوزه‌هایی همچون بیمه و مالیات بهره برد.

خرّم عملیاتی سازی های صادراتی اقتصاد دانش بنیان آذربایجان شرقی را یکی از دستاورد‌های بسیار مهم و تاثیرگذار مدیریت استان برشمرد و افزود: با توجه به اینکه زنجیره این موضوع در استان ایجاد شده است، باید با هم افزایی در این زمینه تلاش کرد، چون بدون اهتمام به فرهنگ هم افزایی دستیابی به اهداف مورد نظر و تعیین شده ممکن نخواهد شد.

وی با بیان اینکه نتایج، محصولات و ارزش افزوده کارکرد‌های شرکت‌های دانش بنیان باید در حوزه اشتغال و تبدیل به ثروت این فعالیت‌ها نمایان شود یادآور شد: هم اکنون انسجام خوبی در آذربایجان شرقی بین دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که باید تلاش‌ها برای به ثمر نشستن فعالیت دانش بنیان‌ها در حوزه‌های اقتصادی تا پایان سال محقق شده و عینی شود.

استاندار شکست امید و اعتماد را از اهداف اصلی دشمنان برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی خواند و اظهار کرد: مدیران اجرایی موظف هستند مانع از سرخوردگی جوانان و نخبگان کشور و استان در حوزه فناوری و دانش بنیان شوند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.