امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 676
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 10 ژانویه 2021 - 9:55 | 1044 بازدید | ارسال توسط :

انتخابات آمریکا، نشانه شکست تفکر لیبرال دموکراسی

چالش روز: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا را نشانه ماهیت متضاد در حاکمیت این کشور و شکست تفکر لیبرال دموکراسی دانست. حجت الاسلام و المسلیمن سید محمدعلی آل هاشم در نشست شورای فرهنگ عمومی استان افزود: رسانه‌های غربی در تلاش هستند که وقایع پیش آمده در طول چند ماه […]

انتخابات آمریکا، نشانه شکست تفکر لیبرال دموکراسی

چالش روز: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا را نشانه ماهیت متضاد در حاکمیت این کشور و شکست تفکر لیبرال دموکراسی دانست.
حجت الاسلام و المسلیمن سید محمدعلی آل هاشم در نشست شورای فرهنگ عمومی استان افزود: رسانه‌های غربی در تلاش هستند که وقایع پیش آمده در طول چند ماه گذشته آمریکا را در چارچوب رقابت‌های رایج میان احزاب سیاسی و طرفداران آن‌ها جلوه دهند، اما عمق و گستره این رخداد‌ها به‌ روشنی از ماهیت پیچیده و سراسر تضاد و تناقض حاکمیت آن کشور حکایت دارد.

وی گفت: برای کشوری که مدعی رهبری تفکر لیبرال دموکراسی در جهان است و طی سال‌ها با بهره‌گیری از مجموعه ظرفیت‌های سیاسی، نظامی، امنیتی، تبلیغاتی و رسانه‌ای خود در تلاش برای تبدیل کردن لیبرال دموکراسی به یک فرهنگ و رویه غالب در جهان است ایجاد این شرایط به‌هیچ وجه در چارچوب یک رخداد انتخاباتی قابل تفسیر و پذیرش نیست.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم از کنگره آمریکا به عنوان نماد تفکر لیبرال دموکراسی غرب یاد کرد و گفت: کنگره آمریکا در حالی که با حضور نمایندگان مجلس و سناتور‌های سنا سرگرم انجام یکی از مهمترین وظایف خود یعنی بررسی الکترال‌های رییس جمهور منتخب بود که به یکباره و در مقابل دیدگان مردم جهان به میدان جنگ و درگیری مسلحانه و خونریزی مبدل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با گرامی داشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس گفت: دشمن با ترور شهید سلیمانی نتوانست وی را از بین ببرد بلکه عظمت این شهید والامقام و تفکر او بیش از گذشته در جهان مطرح شد.
امام‌جمعه تبریز از شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی به عنوان چهره بین المللی مقاومت و یک انقلابی تمام عیار یاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به رحلت آیت الله مصباح یزدی گفت: این عالم بصیر، متفکری برجسته و دارای سطوح بالای علمی، معنوی و اخلاص و تقوا بودند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره مناسبت‌های تقویمی، قیام ۱۹ دی مردم قم را یکی از مقاطع مهم تاریخی ملت ایران دانست و گفت: ۱۹ دی ماه یک نقطه درخشنده در تاریخ انقلاب ما بود و زمینه ساز قیام‌های مردمی خصوصا قیام ۲۹ بهمن تبریز شد که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.
وی به رزمایش پهپادی نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این رزمایش یکی از بزرگترین رزمایش‌های پهپادی در غرب آسیا بود.

استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه به اقدامات مخرب فرهنگی در انگلیس برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: باید مراقب تحرکات تشیع انگلیسی” یا “شیعه لندنی” باشیم و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، روحانیون اثرگذار و مبلغ، مداحان، ائمه جمعه استان و فرمانداران اهداف دشمن در بین نخبگان و آحاد مختلف مردم استان تبین و تحلیل شود تا به آگاهی و بیداری جامعه در این زمینه کمک کند.

پور محمدی با تاکید بر تدوین دانشنامه و دایره المعارف دفاع مقدس استان از ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلفی استان خواست با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برای این انجام این موضوع مهم همکاری کنند.
وی با بیان اینکه روند پیشرفت بیماری کرونا با همدلی مردم و مسئولان در استان و کشور کنترل مناسب شده است گفت: آمار مبتلایان و بستری‌ها کاهش یافته است به طوری که دیروز در استان ۲ نفر فوتی داشتیم.

منبع:واحد مرکزی خبر

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.