امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 1592
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 31 آگوست 2021 - 12:30 | 786 بازدید | ارسال توسط :

ايجاد زنجيره توليد گوشت قرمز و سفيد با همکاری بخش خصوصی

رئيس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي گفت: در خصوص هدف ايجاد زنجيره توليد گوشت قرمز و سفيد در استان با همکاري اتحاديه مربوطه، وارد حوزه ايجاد زنجيره توليد گوشت مرغ شديم بخش خصوصي هم وارد عمل شده و تاکنون سه زنجيره توليد را در استان راه اندازي کرديم. به گزارش چالش روز،مهندس اکبر فتحي در […]

ايجاد زنجيره توليد گوشت قرمز و سفيد با همکاری بخش خصوصی

رئيس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي گفت: در خصوص هدف ايجاد زنجيره توليد گوشت قرمز و سفيد در استان با همکاري اتحاديه مربوطه، وارد حوزه ايجاد زنجيره توليد گوشت مرغ شديم بخش خصوصي هم وارد عمل شده و تاکنون سه زنجيره توليد را در استان راه اندازي کرديم.
به گزارش چالش روز،مهندس اکبر فتحي در ويدئوکنفرانس خبري با اصحاب رسانه همزمان با آخرین روز هفته دولت، در تشريح اقدامات اين سازمان طي سال گذشته، اظهار کرد: بخش کشاورزي نيز مانند ساير بخشهاي اقتصادي کشور در دوران شيوع کرونا با مسائلي مواجه شده و در سال ۹۹، مصرف محصولات کشاورزي به خصوص مرغ و گياهان زينتي کاهش يافت که اين امر در برنامه ريزي‌ها پيش بيني نشده بود.
وی افزود:با صدور مجوزهاي جديد احداث مرغداري‌ و ساماندهي مرغداریهاي غيرمجاز استان، ظرفيت توليد مرغ استان تا پايان سال ۱۴۰۰ حدود دو برابر مي‌شود.
وی گفت: با توجه به کاهش مصرف مرغ، توليدکنندگان اين حوزه دچار ضرر شده و جوجه ريزي را کاهش دادند اما در راستاي اين امر نيز مشکلاتي در بازار مرغ ايجاد شد که سازمان جهادکشاورزي وارد عمل شده و شرکت پشتيباني دام مکلف به خريد توليدات مازاد و دولت نيز اقدام به اعمال راهکارهاي حمايتي براي توليدهاي متضرر از کرونا کرد.
وي افزود: تخم مرغ نيز روندي تقريباً مشابه مرغ طي کرده ولي اکنون با اعمال سياست‌ها و بهره مندي از ظرفيت تشکل‌ مربوطه، قيمت اين محصول تعديل يافته و به نفع مصرف کننده و توليدکننده است.
وي در خصوص اقدامات جهادکشاورزي استان در راستاي عدم مواجهه با مشکلات اخير بازار مرغ، گفت: مجوز احداث مرغداري که در دوره نوسانات بازار مرغ، کلاً ممنوع شده بود، با پيگيري سازمان، مجوز ساماندهي واحدهاي مرغداري غيرمجاز و احداث مرغداري‌هاي جديد گرفته شده و تاکنون نيز تقاضاهاي خوبي براي احداث مرغداريهاي جديد ارائه شده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود، با اشاره به افزايش کشتار دامها به خصوص دامهاي مولد و ماده، اظهار کرد: در پنج ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل، کشتار دام‌هاي سبک و سنگين استان دو برابر شده است.
وي در خصوص هدف ايجاد زنجيره توليد گوشت قرمز و سفيد در استان، گفت: اکنون با همکاري اتحاديه مربوطه، وارد حوزه ايجاد زنجيره توليد گوشت مرغ شديم بخش خصوصي هم وارد عمل شده و تاکنون سه زنجيره توليد را در استان راه اندازي کرديم اما انتظار داريم تا اين اقدام براي تمامي توليدات کشاورزي انجام بگيرد و نقش واسطه‌ها براي افزايش قيمت کمتر شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.