امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 1446
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 25 می 2021 - 13:24 | 908 بازدید | ارسال توسط :

بارسنگین عوارضی آزاد راه کلانتری بر دوش روستائیان

روستائیان ساکن ۷ روستای جزیره اسلامی هزینه سنگینی بابت تردد در آزاد راه  شهید کلانتری پرداخت می کنند. آزاد راه تبریز- ارومیه در بخش میان گذر دریاچه ارومیه  ۱۳ سال پیش به بهره برداری رسید و هرچند در مقاطع کوتاهی عوارض تردد دراین آزاد راه دریافت نشده اما در سالهای اخیر هزینه تردد دراین آزاد […]

روستائیان ساکن ۷ روستای جزیره اسلامی هزینه سنگینی بابت تردد در آزاد راه  شهید کلانتری پرداخت می کنند.

آزاد راه تبریز- ارومیه در بخش میان گذر دریاچه ارومیه  ۱۳ سال پیش به بهره برداری رسید و هرچند در مقاطع کوتاهی عوارض تردد دراین آزاد راه دریافت نشده اما در سالهای اخیر هزینه تردد دراین آزاد راه بدن استثنا اخذ شده ومبلغ آن بیشتر از آزادراه های دیگر بوده است.

میان‌گذر دریاچه ارومیه همراه با پل شهید کلانتری به طول کمتر از ۱۶ کیلومتر است امابرای تردد از آن باید ۹ هزار تومان به ازای هر سواری پرداخت این مبلغ برای خودروهای وانت و باری بیشتر است.

راه ارتباطی ساکنان جزیره اسلامی با  هفت روستای بوراچالو، گمیچی، سرای، آق گنبد، تیمورلو، قپچاق و ریحان آباد با دنیای بیرون تنهااز طریق این آزاد راه است و ساکنان روستا برای تردد در آن باید هر بار عوارضی پرداخت کنند.

هزینه روزانه تردد در آزادراه برای روستائیان

هادی بهرامی ساکن روستای گمیچی با بیان اینکه تردد در این محور هزینه سنگینی برای روستائیان بر عهده دارد می گوید: برای وانت بار ۱۰ هزار تومان عوارضی پرداخت می کنیم که این عوارض گاهی روزی سه بار تکرار میشود.

وی می گوید: برخی اهالی ،  برای کاهش هزینه های رفت و آمد به ارومیه از موتور سیکلت استفاده می کنند که البته امنیت رف و آمد را کاهش می دهد و خطر تصادف را به همراه دارد.

وی ادامه می دهد: زمانی که به مسئولان حاضر در محل اخذ عوارض  نسبت به هزینه بالای آن اعتراض می کنیم جواب واحد و آماده ای دارند که هیچ آزاد راهی پلی مانند شهید کلانتری ندارد و این همه سرمایه گذاری نشده است.

به گفته این کشاورز، مسئولان سال گذشته وعده تخفیف ۵۰ درصدی برای ساکنان این روستاها را داده بودند که تا کنون عملیاتی نشده است.

تلاش های بی نتیجه برای حذف عوارضی ساکنان جزیره اسلامی

معاون  اجتماعی ، سیاسی وامنیتی فرمانداری ارومیه با بیان اینکه جزیره اسلامی طبق تقسیم بندی های کشوری جزو آذربایجان شرقی و شهرستان شبستر است می گوید: با این وجود و با توجه به نزدیکی به ارومیه و تردد ساکنان جزیره اسلامی به ارومیه و عبور از آزاد راه تبریز- ارومیه پیگیر مشکلات تردد آنان از این آزاد راه هستیم.

مرتضی فرح بخش می گوید: شخصا چندین بار با مسئولان این عوارضی در استان حتی خارج ازاستان و مرکز کشور صحبت کرده ام تا بلکه تفاوتی در اخذ هزینه عوارضی از آنان صورت گیرد اما متاسفانه تا کنون موفق نشده ایم.

وی خاطر نشان می کند: ساکنان این ۷ روستا هم مانند دیگران عوارض پرداخت می کنند ولی با توجه به اینکه  برخی از ساکنان این روستاها محل کارشان در ارومیه است و  با توجه به تردد مستمر آنان این عوارض برای آنان گران تمام میشود.

وی ادامه می دهد: موضوع مهاجرت از این روستاها و خالی شدن سکنه روستاها از جمله گمیچی و ارتباط آن با عوارضی موضوعی است که باید با مطالعه و کارشناسی شده پاسخ داد و احتمال دخیل بودن خشکسالی و موضوعات دیگر نیاز به کارشناسی دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.