امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 1514
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 23 ژوئن 2021 - 11:05 | 935 بازدید | ارسال توسط :

بزرگترین خطای بهداشتی و پزشکی ۱۰۰ سال اخیر

یک مطالعه گسترده جدید توسط دانشمندان آلمانی در دانشگاه مونیخ نشان داده است که محدودیت های کرونایی هیچ تاثیری در کاهش میزان عفونت این ویروس ندارد. پژوهش های گوناگون در کشورهای پیشرفته نشان می دهند توصیه های سازمان بهداشت جهانی بیشتر از یک سال مردم جهان را سرکار گذاشته است زیرا محدودیت ها اجتماعی و […]

یک مطالعه گسترده جدید توسط دانشمندان آلمانی در دانشگاه مونیخ نشان داده است که محدودیت های کرونایی هیچ تاثیری در کاهش میزان عفونت این ویروس ندارد.

پژوهش های گوناگون در کشورهای پیشرفته نشان می دهند توصیه های سازمان بهداشت جهانی بیشتر از یک سال مردم جهان را سرکار گذاشته است زیرا محدودیت ها اجتماعی و کرونایی نه تنها تاثیری در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا نداشت بلکه بزرگترین خطای بهداشتی و پزشکی قرار بوده است که درآینده عواقب زیانبار آن بیشتر مشخص می شود.

متخصصان تحلیل های آماری در دانشگاه مونیخ هیچ ارتباط مستقیمی بین ایجاد محدودیت های آلمان و کاهش نرخ مبتلایان به کووید ۱۹ در این کشور پیدا نکردند.

این مطالعه نشان داد که در هر سه زمان قبل از اینکه آلمان محدودیت های خود را در نوامبر، دسامبر و آوریل اعمال کند، نرخ ابتلا به ویروس  کرونا در حال کاهش است.

نرخ R، عددی است که نشان می دهد افراد آلوده به چند نفر دیگر ویروس را منتقل می کند. این نرخ قبل از اینکه محدودیت ها اعمال شود، زیر یک بود.

همانطور که سال گذشته نیز به آن اشاره می شد، مطالعه منتشر شده از داخل وزارت کشور آلمان نشان داد که ایجاد محدودیت ها در این کشور می تواند منجر به کشته شدن افراد بیشتری نسبت به فوتی های ناشی از ویروس کرونا می شود چرا که بسیاری از افراد قربانی سایر بیماری های جدی می شوند که به دلیل اجرای این محدودیت ها نمی توانند تحت درمان قرار بگیرند.

البته این تنها مطالعه ای نیست که نتیجه گرفته محدودیت ها کاملا بی فایده و بی تاثیر است.

مطالعه مشابه صورت که در ماه ژانویه ۲۰۲۱ توسط محققان استنفورد به چاپ رسید نیز نشان داد که محدودیت های اجباری نسبت به اقدامات داوطلبانه مانند رعایت فاصله اجتماعی مزایای بیشتری برای جلوگیری از گسترش بیماری کووید ۱۹ ندارد.

«جی باتاچاریا» استاد دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد در ماه مارس به هفته نامه «نیوزویک» گفت که محدودیت های اجباری برای مقابله با گسترش ویروس کووید ۱۹ بدترین اشتباه بهداشت عمومی در ۱۰۰ سال گذشته است.

در اوایل سال جاری، اعضایی از دانشگاه های «دوک»، «هاروارد» و «جان هاپکینز» به این نتیجه رسیدند که طی دو دهه آینده ممکن است در نتیجه این محدودیت های اجباری حدود یک میلیون مرگ و میر بیشتر شود.

تحقیقات دیگری هم نتیجه گرفته است که این محدودیت های محافظه کارانه به جای اینکه جان مردم را نجات دهد، حداقل هفت برابر بیشتر از عمر انسان می کاهد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.