امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 1049
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 15 مارس 2021 - 10:31 | 1083 بازدید | ارسال توسط :

تبریز امسال “سرمه چشم از غبار کفش مهمان” نمی کند

گزارش میدانی چالش روز از نظر شهروندان تبریزی درمورد پذیرش مسافران نوروزی مردم تبریز ترجیح می دهند عید امسال را هم پذیرای گردشگران نباشند به گزارش چالش روز ، در حالی که شهرهای مسافر پذیر کشور از چندروز قبل اعلام کرده اند که پذیرای مسافران نوروزی نخواهند بود و حتی ورودی برخی شهرها از هم […]

تبریز امسال “سرمه چشم  از  غبار کفش مهمان” نمی کند

گزارش میدانی چالش روز از نظر شهروندان تبریزی درمورد پذیرش مسافران نوروزی
مردم تبریز ترجیح می دهند عید امسال را هم پذیرای گردشگران نباشند
به گزارش چالش روز ، در حالی که شهرهای مسافر پذیر کشور از چندروز قبل اعلام کرده اند که پذیرای مسافران نوروزی نخواهند بود و حتی ورودی برخی شهرها از هم اکنون به روی گردشگران بسته شده اما مسئولان آذربایجان شرقی و تبریز هنوز در زمینه پذیرش گردشگر اما و اگرهای متعددی مطرح می کنند.
از اعلام تصمیم گیری مبتنی بر رنگ شهرها تا رصد خودروها و مسافران تا محدودیت پذیرش مسافر در هتل ها گرفته تا تعطیلی نصفه و نیمه بازار ، همه و همه اقدامات مبهمی است که برای ایام عید مطرح می شود.
البته باید اذعان داشت که مردم تبریز و استان به میهمان نوازی شهره اند و شعر معروف شهریار بر ورودیهای تبریز همواره حس امنیت و آرامش را به میهمانان هدیه کرده است شهری که سرمه چشم از غبار کفش می کند اما مردم تبریز معتقدند امسال برای حفظ سلامت عمومی خود و مهمانان پذیرای گردشگران نباشند.
طهمورثی از بازاریان تبریز است که به خبرنگار چالش روز می گوید: چند سالی بود که ازسوی مسئولان تحت فشار بودیم تا در ایام عید بازار را باز نگه داریم و کم کم این موضوع جا افتاده می شد اما امسال خود بازاریان پیشقدم شده اند تا حتی اگر مسئولان هم بخواهند بازاررا به روی گردشگران ببندند.

وی ادامه می دهد: البته این تصمیم خودجوش است و ازطرف دیگر هم کسی نمی تواند یک بازاری را مجبور به باز کردن مغازه اش کند ولی اغلب رفقای بازار معتقدند عید امسال هم مانند سال گذشته بازار بسته باشد.
خالقی فر از دیگر شهروندان تبریزی است که به گفته های مسئولان پزشکی در تبریز استناد می کند و می گوید: آنگونه که اعلام شد استان بیشترین تعداد کرونای انگلیسی را دارد و شرط مهمان نوازی هم این است که با جلوگیری از ورود گردشگران زمینه شیوع بیشتر این نوع از کرونا را در کشور فراهم نکنیم.
غیاثی از تولید کنندگان صنایع دستی است که از لزوم تسریع در ممنوعیت سفر به تبریز سخن می گوید و عنوان می کند: هرچند که فروشندگان و تولید کنندگان صنایع دستی در ایام رکود کرونا چشم انتظار بازار عید بودند اما الویت برای ما سلامتی عمومی است.
بهادری از هتل داران تبریز است که به خبرنگار چالش روز می گوید: اینکه گفته می شود با ورود گردشگران حال هتلداران به ویژه درایام عید خوب میشود ، درست نیست چرا که اغلب این گردشگران شهروندان تبریزی هستند که به تهران مهاجرت کرده اند و در ایام عید به نزد خانواده و والدین خود می آیند و اتاقی در هتل نمی گیرند.
اسدی دیگر شهروند تبریزی است که از تعلل مسئولان در اعلام ممنوعیت سفر به تبریز گله مند است و بیان می کند: چرا باید تبریز شهر ذخیره گردشگری باشد حالا که سفر به اصفهان و شیراز و شمال ممنوع است چرا تبریز باید شهر ذخیره گردشگری باشد و متحمل بیماری بیشتر شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.