امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 1317
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 27 آوریل 2021 - 12:30 | 925 بازدید | ارسال توسط :

تیر خلاص آقای مدیر کل به دریاچه ارومیه

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی  اذعان کرد: دریاچه ارومیه در حال مبدل شدن به یک کویر است. به گزارش چالش روز به نقل  از فارس از تبریز، حسن عباس نژاد در جلسه کارگروه مدیریت پسماند و مخاطرات زیست محیطی شهرستان اسکو با اشاره به شعار روز جهانی پاک که “احیای زمین برای توسعه پایدار […]

تیر خلاص آقای مدیر کل به دریاچه ارومیه

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی  اذعان کرد: دریاچه ارومیه در حال مبدل شدن به یک کویر است.

به گزارش چالش روز به نقل  از فارس از تبریز، حسن عباس نژاد در جلسه کارگروه مدیریت پسماند و مخاطرات زیست محیطی شهرستان اسکو با اشاره به شعار روز جهانی پاک که “احیای زمین برای توسعه پایدار است” اظهار داشت: متاسفانه انسان در قرن‌ها و دهه‌ها اخیر بدون توجه به ملاحظات محیط زیستی موجب شده که زمین دچار چالش‌های فراوانی گردد و در یک جمله زمین چه در دنیا و چه در کشور ما حال روز خوشی ندارد و بایستی همه ما دست به دست هم برای احیا زمین تلاش کنیم.

وی افزود: فرصت‌های بسیاری در ارتباط با احیای زمین نیز وجود دارد که یکی از این موضوعات مدیریت صحیح پسماند و فرهنگ سازی در حوزه حفاظت از محیط زیست است.

عباس نژاد گفت: با برنامه ریزی دقیق می‌توان معظل پسماند را به یک فرصت اقتصادی تبدیل کرد و امروزه در بسیاری از کشور‌ها نیز این برنامه آغاز و اجرایی شده است.

وی با اشاره به قانون مدیریت پسماند گفت: مسئله تعهد جمعی در مدیریت پسماند بسیار مهم و موثر است و می‌توان با مشارکت همگانی دستگاه‌های دولتی و مردم در مدیریت پسماند موفق عمل کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت خاک گفت: فرسایش خاک یکی از تهدیدات بسیار مهمی است که در کشور و استان ما وجود دارد و سالانه میلیارد‌ها دلار خسارت وارد می‌کند و سرعت کویری شدن متاسفانه در کشور بسیار بالا بوده و در استان ما نیز در صورت کم توجهی به دریاچه ارومیه قطعا به یکی از کانون‌های کویری تبدیل خواهد شد.

وی با تاکید بر وضعیت شکننده دریاچه ارومیه گفت: در سال‌های اخیر با تدبیر دولت وضعیت آبی دریاچه به وضعیت تثبیت رسیده و در صورت کم توجهی قطعا به وضعیت سال‌های گذشته باز خواهیم گشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی در پایان با تقدیر از اعضای کارگروه پسماند شهرستان اسکو و استان گفت: کار‌های خوبی در مدیریت پسماند انجام گرفته و جدیدا پویش جاده پاکیزه با همراهی فرمانداران و دستگاه‌های ذیربط نیز در استان در حال اجرا است.

بابک رضی منش فرماندار شهرستان اسکو مطالبی را خصوص وضعیت زیست محیطی شهرستان و مصوبات کارگروه مدیریت پسماند شهرستان ارائه و از اعضا فعال کارگروه نیز تقدیر به عمل آمد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.