امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 859
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 07 فوریه 2021 - 13:56 | 1090 بازدید | ارسال توسط :

راه اندازی آموزشگاه های نوع الف در آذربایجان شرقی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی گفت: با وجود کرونا و مشکلات آموزشی در سال جاری به ۸۲۰ نفر در حوزه مهارتهای صنعتی آموزش داده ایم. رضا اختیار وکالتی، در نشست صمیمی با خبرنگاران چالش روز بااشاره به ضرورت آموزش به نیروی جوان گفت: آموزش شاغلین از جمله وظایف ما بوده که […]

راه اندازی آموزشگاه های نوع الف در آذربایجان شرقی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی گفت: با وجود کرونا و مشکلات آموزشی در سال جاری به ۸۲۰ نفر در حوزه مهارتهای صنعتی آموزش داده ایم.
رضا اختیار وکالتی، در نشست صمیمی با خبرنگاران چالش روز بااشاره به ضرورت آموزش به نیروی جوان گفت: آموزش شاغلین از جمله وظایف ما بوده که برای ارتقای بهره وری صنایع و کاهش مشکلات تولید این آموزشها ضروری است.
وی با اشاره به گسترش مراکز آموزشی در واحدهای صنعتی بیان کرد: در این حوزه راه اندازی آموزشگاه های نوع الف در صنایع را دنبال می کنیم که در حال حاضر یک آموزشگاه در واحد تولید قیر راه اندازی شده است.
وکالتی همچنین در پاسخ به این سوال که راه اندازی این آموزشگاه ها چه فوایدی خواهد داشت ، عنوان کرد: این آموزشگاه ها علاوه بر کارکنان خود به دیگر مردم نیز آموزشهای لازم را ارائه می دهند و می توانیم به توسعه شرکای آموزشی برسیم که در آینده نیز مشکلات آموزشی هم کاهش پیدا کند.
وی با اشاره به درخواست نیروی کار از طریق صنایع اعلام کرد: در حال حاضر برخی ظرفیتهای کار در کارخانه ها به علت نبود نیروی کار متخصص خالی است و در زمینه های فنی و جوشکاری همچنین برق و مکانیک بیشترین مهارتها مورد تقاضا است و بر همین اساس درسال جاری با وجود کرونا و مشکلات آموزشی در سال جاری به ۸۲۰ نفر در حوزه مهارتهای صنعتی آموزش داده ایم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی گفت: آموزشهای حاشیه ای در کنار مهارت های فنی و حرفه ای هم باید توسعه پیدا کند و در همین زمینه در شورای اشتغال تصمیمات خوبی گرفته شده تا آموزشهایی مانند آموزش های بیمه ای و مالیاتی هم ارائه شود.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان و صنایع دخیل در سیاستگذاری موثر در آموزشهای صنعتی باید تعامل بیشتری با هم داشته باشند تصریح کرد: این تعامل ها به ارتقای آموزشهای تخصصی خواهد انجامید و هزینه ها برای آموزش صرف میشود که سرمایه گذاری برای آینده صنعتی نیز است.
وی از واگذاری اختیارات بیشتر به آموزشگاه ها و واحدهای صنعتی برای انجام مراحل اداری و ارائه اموزشها خبر داد و تاکید کرد: با اینکار آموزشها توسط مربیانی که مورد تائید سازمان هستند در شرایطی مناسبتر ارائه میشود در حالی که در گذشته این امکانات وجود نداشت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.