امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 427
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 09 دسامبر 2019 - 10:49 | 1145 بازدید | ارسال توسط :

رونمایی از کتاب تاثیر اندیشه های امام راحل بر سیاست خارجی در تبریز

مراسم رونمایی از کتاب تاثیر اندیشه های امام خمینی (ره) بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در آیین رونمایی از کتاب سیاست خارجی از منظر امام راحل با بیان اینکه امام راحل در راهبری انقلاب اسلامی صرفاً به دنبال تغییر حکومت نبود […]

رونمایی از کتاب  تاثیر اندیشه های امام راحل بر سیاست خارجی در تبریز

مراسم رونمایی از کتاب تاثیر اندیشه های امام خمینی (ره) بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در آیین رونمایی از کتاب سیاست خارجی از منظر امام راحل با بیان اینکه امام راحل در راهبری انقلاب اسلامی صرفاً به دنبال تغییر حکومت نبود بلکه در پی آن بود تا یک جهان بینی متفاوت و تاریخ ساز را معرفی کند، گفت: تحولی که امام راحل ایجاد کرد همه نظریات و نظام های رایج در سیاست بین الملل را نیز به چالش کشید و نگاه ملت ها را به یک منظومه فکری جدید در مناسبات بین المللی باز کرد.

امام جمعه تبریز افزود: دستاورد بزرگ حضرت امام خمینی رحمت الله علیه برای ایران استقلال بود، عنصر اساسی این تفکر این است که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران صرفاً بر اساس مبانی اعتقادی بومی و منافع ملی تنظیم می شود و ظرفیت های کشور هرگز در جهت منافع و خواست های بیگانگان قرار نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی رحمت الله علیه نسبت به خطرات رژیم نامشروع صهیونیستی برای بشریت هشدار داد، تصریح کرد:  امام راحل ملت های آزاده را به اتحاد برای حذف این رژیم جعلی و احیای حقوق مردم ستمدیده فلسطین دعوت کرد و این امر به یک سیاست اصولی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تبدیل شد.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: در چهاردهه گذشته در برخی محافل به جمهوری اسلامی ایران نسبت به هزینه های سیاست های مقابله ای در قبال رژیم صهیونیستی هشدار داده می شود، اما آموزه های امام راحل اندیشه والای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز بعنوان چراغ راه بیانگر این است در حمایت از ستمدیدگان و مبارزه با ظلم و ظالم هرگز محاسبات سود و زیان جایگاهی ندارد. در این رویکرد سیاست های راهبردی جمهوری اسلامی ایران ملهم از قیام انسانی امام حسین علیه السلام است.

امام جمعه تبریز گفت: اندیشه حضرت امام خمینی رحمت الله علیه در پایه ریزی انقلاب اسلامی و تجلی شکوه صلابت همین انقلاب در رهبری داهیانه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز در تعامل با ملت های آزاده مبتنی بر اتحاد است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه ملت های اسلامی باید همه ظرفیت های خود را در جهت وحدت و هم افزائی و مقابله با دشمن مشترک بکار گیرند، گفت: تفکر امام راحل و اندیشه والای رهبر معظم انقلاب اسلامی در عصر حاضر راهگشای جهان اسلام در مسیر وحدت است.

وی تاکید کرد: با تداوم سیاست های استکباری سلطه گران و در حالیکه جهان همچنان از بی عدالتی، بی هدفی و ضعف ایدئولوژیک رنج می برد رجوع به اندیشه های امام خمینی رحمت الله علیه و آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز همچنان یک ضرورت است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تقدیر زحمات مولفان کتاب سیاست خارجی از منظر امام راحل گفت: این کتاب تلاش سودمندی در راستای ترویج اندیشه ای مبتنی استقلال و عدم وابستگی در جامعه بین الملل و خطرات رژیم نامشروع صهیونیستی است

در این مراسم رحمت مهدوی از مولفان کتاب هم به تشریح ویژگی های این کتاب پرداخت و گفت:
حجت السلام و المسین دکتر آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز بر این کتاب مقدمه نوشته و
علاوه بر مقدمه مذکور دارای یک پیش گفتار است و  در چهار فصل در قالب دو بخش مجزا منتشر شده است.

وقت نیوز

وی ادامه داد: در بخش اول که متشکل از دو فصل است در قالب چارچوب نظری فصل اول به کلیات و مفاهیم و فصل دوم به اصول نظری امام خمینی در زمینه سیاست خارجی اختصاص داده شده است.
در بخش دوم نیز تحت عنوان رویکرد عملی امام خمینی در مورد سیاست خارجی در فصل اول مواضع امام خمینی پیرامون رویدادهای مهم سیاست خارجی جمهوری اسلامی در دولت موقت بررسی شده و سپس در فصل دوم مواضع امام پیرامون وقایع مؤثر سیاست خارجی جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس مورد واکاوی قرار گرفته است.

مهدوی عنوان کرد: امتیاز این کتاب نسبت به کتاب های مشابه در این است که نویسنده همزمان به لحاظ نظری و عملی تاثیر اندیشه های امام بر سیاست خارجی را مورد بررسی قرارداده است. در واقع این کتاب دنبال اثبات این امر است که نشان دهد امام خمینی بر تمام اصول نظری خود در سیاست خارجی به لحاظ عملی پایبنده بوده و برای آن تصمیم گیرهای امام خمینی در مواقع حساس و رویدادهای مهم را مورد تامل قرار داده است.

کتاب تاثیر اندیشه های امام خمینی (ره) بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی به قلم رحمت مهدوی و محمد افروزی از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر و روانه بازار شده است.

این کتاب در قطع رقعی و در ۲۸۰ صفحه و با قیمت ۲۴ هزار تومان روانه بازار شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است



برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.