امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2506
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 21 می 2023 - 14:30 | 150 بازدید | ارسال توسط :

فاجعه آب در آذربایجان

خشک شدن ۹۰ درصد چشمه‌ها و قنات‌ها در آذربایجان‌شرقی/ ۷۰۰ روستا مشکل تامین آب شرب پایدار دارند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: در سال‌های گذشته بسیاری از روستاهای استان دارای قنات و چشمه بودند که متاسفانه به دلیل خشکسالی‌های اخیر، بیش از ۹۰ درصد از آنها خشک شده‌اند. محمد خانی اظهار کرد: حدود […]

فاجعه آب در آذربایجان
 خشک شدن ۹۰ درصد چشمه‌ها و قنات‌ها در آذربایجان‌شرقی/ ۷۰۰ روستا مشکل تامین آب شرب پایدار دارند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: در سال‌های گذشته بسیاری از روستاهای استان دارای قنات و چشمه بودند که متاسفانه به دلیل خشکسالی‌های اخیر، بیش از ۹۰ درصد از آنها خشک شده‌اند.

محمد خانی اظهار کرد: حدود دو هزار و ۷۰۰ روستا در آذربایجان‌شرقی وجود دارد که حدود یک میلیون و ۱۳۷ نفر از جمعیت استان را در خود جای داده‌اند؛ از این تعداد یک‌هزار و ۹۴۵ روستا، دارای بالای ۲۰ خانوار است و حدود ۷۵۴ روستا نیز کمتر از ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

وی افزود: بنا بر آمار، بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ روستای آذربایجان‌شرقی دارای آب لوله‌کشی و نزدیک به ۸۵ درصد جمعیت روستاها زیر پوشش آب و فاضلاب هستند.

خانی ادامه داد: در سال‌های گذشته بسیاری از روستاهای استان دارای قنات و چشمه بودند که متاسفانه به دلیل خشکسالی‌های اخیر بیش از ۹۰ درصد از آن‌ها خشک شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آبفای استان تاکید کرد: از حدود ۲ هزار و ۷۰۰ روستای آذربایجان‌شرقی حدود ۷۰۰ روستا مشکل تامین آب شرب پایدار دارند که دلیل اصلی آن تغییر اقلیم و مشکلات ناشی از آن است.

خانی تصریح کرد: در سال گذشته ۲۱۴ روستا از آب پایدار برخوردار گردیدند که ۹۰ مورد از طریق کمک مردم با همکاری شرکت آبفا انجام شده است.

وی متذکر شد: از طریق طرح آزادگان و برداشت آب از دره رود ۱۲ روستای شهرستان کلیبر از آب پایدار برخوردار گردیده همچنین ۲۷ قشلاق این شهرستان نیز توسط اداره کل امور عشایر آبرسانی شدند .

مدیرعامل شرکت آبفای استان افزود: در این شهرستان علاوه بر آبرسانی از طریق دره رود، طرح آبرسانی از طریق ارس نیز در حال اجرا می‌باشد که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که با همت شرکت آب منطقه‌ای استان و همکاری سایر ارگان‌ها سال دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید و ۷۰ روستای مسیر در این طرح از آب پایدار برخوردار خواهند شد.

محمد خانی ادامه داد: تا اتمام طرح انتقال آب ارس با همت همکاران پرتلاش شرکت آب و فاضلاب استان از ۷۰ روستای شهرستان کلیبر ۲۵ روستا تا امسال آبرسانی می.گردند.

وی یادآور شد: این پروژه که پایان سال گذشته آغاز شده است هم اکنون از پیشرفت خوبی برخوردار است و در سازوکار طرح‌های آبرسانی علاوه بر همکاری‌های سپاه پاسداران و آبفای استان از ظرفیت همه نهادهای مردمی، استفاده‌ می‌شود تا در کمترین زمان ممکن شاهد اتمام پروژه باشیم.

مدیرعامل شرکت آبفای استان در پایان تاکید کرد: در سطح استان ۶۰ درصد مصرف آب از طریق سدها و ۴۰ درصد از طریق چاه‌ها تامین می شود که به دلیل خشکسالی‌های چندین ساله میزان ذخایر کم شده است بنابراین از مردم شریف استان تقاضا داریم در مصرف بهینه آب صرفه‌جویی کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.