امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 1787
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 01 ژانویه 2022 - 10:48 | 673 بازدید | ارسال توسط :

فعالیت قانونی انجمن دفاترخدمات مسافرتی در آذربایجان شرقی

رئیس واعضاء هیئت مدیره انجمن دفاترخدمات مسافرتی آذربایجان شرقی ، ضمن تشریحى ازعملکرد، فعالیت این انجمن را مطابق بخشنامه اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی، و منطبق با اساسنامه تدوین شده عنوان کرده و برخی شایعه پراکنی ها را کذب و خلاف قانون دانست. به گزارش خبرنگار ما درتبریز؛رشید رجب پور رئیس هیئت مدیره انجمن […]

فعالیت قانونی انجمن دفاترخدمات مسافرتی  در آذربایجان شرقی

رئیس واعضاء هیئت مدیره انجمن دفاترخدمات مسافرتی آذربایجان شرقی ، ضمن تشریحى ازعملکرد، فعالیت این انجمن را مطابق بخشنامه اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی، و منطبق با اساسنامه تدوین شده عنوان کرده و برخی شایعه پراکنی ها را کذب و خلاف قانون دانست.

به گزارش خبرنگار ما درتبریز؛رشید رجب پور رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان آذربایجان شرقی، فعالیت انجمن دفاترخدمات مسافرتی استان را مطابق بخشنامه اداره تعاون، کارورفاه اجتماعی عنوان کرد و گفت: انجمن در حال حاضر به ‌صورت قانونی فعال و مطابق با اساسنامه تایید شده از سوی مراجع ذی ربط ادامه فعالیت می کند.

رجب پور درنشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که درمحل دفتر انجمن برگزار گردید، ریشه و اساس شایعه پراکنی ها و بیان مطالب خلاف واقع از سوی مدیر یکی از آژانس های مسافرتی شهر تبریز را مربوط به اتفاقات و قضایای تهران و انجمن ایران دانست وگفت: پیگیری مسائل و مشکلات ازسوی بعضی از مدیران دفاتر خدماتی مسافرتی سراسر کشوربه خصوص اصراربه شفاف سازی عملکرد انجمن ایران توسط انجمن استان آذربایجان شرقی، باعث گردید خیلی از اقدامات و رفتار خلاف قانون واساسنامه انجمن ایران همچون حذف پنهانی و غیرقانونی و مغایر با مفاد اساسنامه بیش از۸۵۰ دفتر خدمات مسافرتی ازسراسر کشور یعنی بیش از ۷۵ درصد اعضا و …برملا شود.
مقاومت درمقابل زیاده خواهان هزینه دارد

وی تاکید کرد :ازآنجایی که مقاومت درمقابل زیاده خواهان هزینه دارد؛برخی منفعت طلبان درمقابل این اقدامات قانونی و به حق ما، توانستند با دادن وعده های توخالی افرادی را متاسفانه از شهر خودمان علیه انجمن آذربایجان شرقی تحریک کرده ومطالب دروغین و خلاف قانون را شانتاژو شایعه پراکنی کنند.

وی ادامه داد: انجمن آذربایجان شرقی وسایر انجمن ها و دفاتر خدماتی مسافرتی کشور در راستای دفاع از حقوق قانونی خود که دفاع ازحیثیت حوزه گردشگری است، عقب نشینی نکرده و تا حذف متخلفین از این جمع تلاش کرده و هیچ ترسی هم از این مطلب کذب و دروغ و اقدامات خلاف قانون شایعه پراکنان قول خورده به دل نخواهیم داد، و هرچند می توانیم از طریق مراجع قضایی و حقوقی، حقوق اعضای انجمن را پیگیری کنیم ولی به دلایلی تا بحال اجتناب کرده‌ایم.

رئیس هیئت مدیره انجمن آذربایجان شرقی درحضوراعضای هیئت مدیره انجمن و خبرنگاران، فعالیت و انسجام دفاتر خدمات مسافرتی استان را موفق و مطلوب ذکرکرده ودرپاسخ به طرح سوال یکی ازخبرنگاران که شایع شده انجمن در خصوص مشکلات و مسائل دفتر استان بی تفاوت بوده و انرژی خود را در خارج از استان و در کشور صرف می کنند، گفت: هیئت مدیره دوره حال حاضر انجمن استان با جدیت و تلاش بی نظیر خود مشکلات صنفی در استان را پیگیری کرده و به ویژه در شرایط کرونایی موارد زیادی را اتفاقاً با وزارتخانه مطرح و حل کرده است.

وی فعالیت اعضای هیئت مدیره انجمن در خصوص مسائل و مشکلات رابیش ازحد تعهداتشان عنوان نموده وافزود: اتفاقا انجمن خیلی پرکاروپرتلاش بوده و اقداماتی عملی مناسبی برای اختصاص دادن تسهیلات مالی ویژه ایام کرونایی از بانک ها به اعضا، و رسیدگی به حدود ۴۰۰ فقره شکایت مسافران از دفاتر خدمات مسافرتی که البته خوشبختانه با زحمات زیاد همکاران نتایج رضایتمندانه ای حاصل شد و که اکثریت پرونده ها به رضایت و احقاق حقوق طرفین ختم شد وموارد متعدد دیگر .
فعالیت انجمن درفراتر از استان مایه مباهات است

رجب پور اضافه کرد: اینکه گفته می‌شود انجمن خارج و فراترازاستان هم فعالیت می کند این که باید مایه مباهات و باعث افتخار دوستان باشد، چون انجمن استان همیشه در حل مشکلات حوزه گردشگری و صنف در کشور پیش قدم بوده و توانسته به تهران راهکارارائه کند و درحل مشکلات کلان حوزه گردشگری کشورمثمرثمر واقع شود وبدین جهت فعالیت خارج ازاستانی وبی تفاوت نبودن به مشکلات کلان ، نشان از توانایی دوستان وهمکاران درانجمن استان آذربایجان شرقی وقدمى مفید برای بهره مندی سایردفاترخدمات مسافرتی سراسر کشوراست.

وی در پاسخ به ادعای یکی ازمدیران آژانس های مسافرتی که مهلت قانونی فعالیت انجمن سپرى شده وبنابراین ادامه فعالیت انجمن غیر قانونی است،گفت: این آقا چون اساسنامه را مطالعه نکرده ونمیداند که مدت فعالیت انجمن مطابق اساسنامه سه سال نبوده بلکه دو سال می باشد.
از زمان بروز کرونا بارها درخواست مجوزبرگزاری مجمع عمومی برای انتخابات کرده ایم

رجب زاده تصریح کرد؛ به خاطر وضعیت کرونایی حاکم بر کشورواستان، مطابق بخشنامه وزارتخانه تعاون،کار و رفاه اجتماعی، فعالیت هیئت مدیره های همه انجمن ها تمدید شده ومقررشده تا اطلاع ثانوی به فعالیت خود ادامه دهند ولی علیرغم این بخشنامه واجازه فعالیت، انجمن استان طی مکاتباتی که با اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی داشته، درخواست مجوز برای برگزاری مجمع عمومی برای انتخابات کرده که در نهایت کانون کارفرمایی اداره کل تعاون و کار ورفاه اجتماعی استان، روز دوازدهم بهمن ماه امسال را برای برگزاری مجمع انجمن تعیین کرده است.
چرا فردی مدعی به اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی یا مراجع قضایی مراجعه نمی کند

رجب پور درپاسخ به ادعای مطرح شده مبنی بروجود مشکلات حقوقی و قانونی در انجمن توضیح داد: اگر اعضاء هیئت مدیره انجمن، مشکلات ومسائل حقوقی و قانونی داشتند،اداره کارابداً مجوز فعالیت به آنها نداده ومانع فعالیتشان می شد درحالی که بدون هیچ گونه مشکلاتی هیئت مدیره انجمن مشغول فعالیت وارائه خدمات به اعضای صنف هستند و همچنین در خصوص ایراداتی که به مدرک تحصیلی اعضای هیئت مدیره داشتند این موارد نیز منطبق با اساسنامه انجمن می باشد که در متن اساسنامه با صراحت تمام به آن اشاره شده و نیازی به مدارک بالاتر وجود ندارد.

محمودی خزانه دارانجمن دیگر عضو هیئت مدیره انجمن آذربایجان شرقی در پاسخ به ادعای مطرح شده ازسوی آن مدیرآژانس مبنی بروجود رانت و مشکلات حقوقی وسوء استفاده ازامکانات،گفت: فردی که مدعی وجود رانت‌خواری و مشکلات حقوقی و سوابق خاص افراد هیئت مدیره انجمن است چرا تا به حال به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و یا مراجع قضایی مراجعه نکرده و یا آن مدارک را در کنار طرح مطالب کذب خود به رسانه ها ارائه نکرده است؟! آیا این رفتار هدفی به جز تخریب عملکرد صادقانه انجمن دارد؟!
ادعای بی اساس برخی همکاران دارای تبعات کیفری و حقوقی است

خزانه دارانجمن ، بعضی خواسته ها را نیز خارج از حوزه اختیارات قانونی هیئت مدیره انجمن دانسته و ادامه داد: هیئت مدیره انجمن درمواردی که قانون اجازه داده با تمام توان پیگیر حل موارد و مسائل بوده ولی دربعضی موارد هم انجمن می‌تواند تنها به عنوان رایزن و رابط عمل کرده وپیگیرکارها باشد واگردرمواردی هم رئیس هیئت مدیره آقای رجب پوردرحد واندازه کشوری وارد میدان شده وفعالیت داشته،این نشانگر تجارب و تخصص و توانمندی های وی دررابطه با حل مشکلات کلان حوزه گردشگری کشوراست که خواسته یاریگرسایر انجمن های کشور باشد.

وی نیز در مورد برخی ادعاهای درج شده افراد درچند پایگاه خبری نیز گفت: این ادعای بی اساس دارای تبعات کیفری و حقوقی بوده ولی انجمن تا به حال برای حفظ آبرو و حرمت فعالان صنف،هیچ گونه اقدام قانونی در این راستا نکرده است.

میلانی عضوهئیت مدیره انجمن،دیگرعضوهیئت مدیره انجمن دفاترخدمات مسافرتی آذربایجان شرقی نیزبه خبرنگاران درخصوص پیگیری دریافت تسهیلات ویژه کرونایی برای اعضاء، توضیحاتی ارائه کرده و یادآور شد: درمورد پرونده‌های شکایت مسافران ازعملکرد دفاتر خدماتی مسافرتی، نزدیک۹ ماه درگیربودیم که این خود به تنهایی به اندازه فعالیت یک دوره انجمن انرژی بَر بود.

وی افزود: استرداد مبالغ پرداختى مسافران ازبابت رزرو تور با توجه به پرداخت بخشی از مبالغ دریافتی توسط دفاترخدماتى مسافرتى ‌به هتل های مقصد گردشى ومشکل دراین مورد وهمچنین هزینه کرد درتهیه بلیط هواپیما و هزینه اخذ ویزا توسط آژانس وازسوىى مطالبه مسافران ازموضوعاتی بود که انجمن را درقالب شکایات درگیر کرده بود که خوشبختانه با تلاش اعضای هیئت مدیره انجمن به خوبی و رضایت شاکیان حل شد.

میلانی گفت:حتی دو مورد شکایت نیز مربوط به آژانس مدیرى بود که فعالیت و زحمات انجمن را با مطالب دروغین خود زیر سوال برده، درحالی که اعضای انجمن بنا به وظیفه ذاتی به تعهداتی خودوعلیرغم عدم حضور شخص مذکور برای بررسی و حل و فصل شکایت‌های مسافران از دفتر خدماتی ایشان، تشکیل جلسه داده و این دو شکایت را نیز حل و فصل نمود.

وی در مورد تسهیلات ویژه کرونا برای اعضاء توضیحاتی داد و اضافه نمود؛ بر اساس آمار و گزارش اخذ شده بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ویژه ایام کرونا برای دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان آذربایجانشرقی بر اساس بازه زمانی تعیین شده و از طریق ثبت نام تسهیلات کرونایی از سامانه اداره کار ، تعاون و امور اجتماعی توسط بانکهای عامل استان پرداخت شده است.

عضوهئیت مدیره انجمن همچنین یادآور شد؛با توجه به اینکه رسیدگی به شکایات و اختلافات بین مسافرین و آژانس ها در این دوره هیئت مدیره به این انجمن از طرف اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری تفویض گردیده و در این مدت فعالیت هیئت مدیره به جد موارد پیگیری شده علی الخصوص در بازه زمانی ایام شیوع بیماری کرونا و بسته شدن مرزها و اتفاقاتی که منجر گردید .

سعید نانوایی بازرس انجمن نیز درادامه اظهار داشت؛برخلاف ادعای آقای ملکی که عنوان می کند ازسال ۵۶ مجوز دفاتر آژانس داشته اند براساس مدارک موجود مجوزاین آقا از ۱۳۷۵ بوده که ظاهرا این قدمت سازی نیزبه نوعی سوء استفاده و برای بازارگرمی و تبلیغ خود بوده است.

وی خاطر نشان شد؛ ای کاش این همکار تطمیع شده و گول خورده ما به جای اینکه با آبروی استان و انجمن استان بازی بکند و با شایعه پراکنی باعث تفرفه افکنی بشود ازتجربیات انجمن فعلی استان استفاده درمورد شرکت و آینده خود استفاده می کرد.
استفاده از‌وکالت نامه درتمام انتخابات همه صنف ها و انجمن ها قانونی است

بازرس انجمن همچنین تاکید کرد: استفاده از‌وکالت نامه درتمام انتخابات همه صنف ها و انجمن ها قانونی بوده و هر شرکت ومدیری میتواند ازسوی مدیر دیگر (فقط مدیر عامل )شرکت غایب وکالتنامه داشته و رای ایشان را به صندوق بیاندازد واین فرآیند طبق قانون و نظارت اداره کار انجام شده است.

وی افزود؛تعداد وکالتنامه درانتخابات مورد بحث حدود ۱۵الی ۲۰ فقره بوده و مجددا تاکید می کنیم که وکالتنامه ها برای شخص مدیر عامل بوده و هیچ احدی به جزمدیران درآن انتخابات حضور نداشتند نه کارمند و نه شخص عادی.

درحالیکه درانتخابات انجمن ایران که درتهران سال ۹۶ برگزار شد اکثرا اشخاص عادی و حتی راننده تاکسی و کارگران شهرداری هم با در دست داشتن وکالتنامه اقدام به شرکت کرده بودند که خلاف قوانین بوده وپیگیری شده است.

احمدی زاد دبیر انجمن صنفی هم درپایان این نشست طی سخنانی گفت: شبیه همین موضوع و ادعای کذب درچند ماه گذشته نیز توسط عده دیگری درراستای تخریب و زیر سوال بردن عملکرد انجمن صنفی در حال اتفاق بود که با دعوت ازآقایانی که به دنبال جمع آوری امضاء برعلیه ما بودند پس از حضور درانجمن و ارائه توضیحات لازم ضمن پی بردن به اصل موضوع ازادامه یک چنین روندغیر اخلاقی منصرف وخود داری نمودند که جای تشکردارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.