امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2056
  پرینتخانه » استان ها تاریخ انتشار : 29 نوامبر 2022 - 18:52 | 327 بازدید | ارسال توسط :

لزوم فرهنگ سازی در خصوص رعایت مسایل ایمنی

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی بر لزوم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص رعایت مسایل ایمنی در نصب و استفاده از وسایل گازسوز تأکید کرد. به گزارش چالش روز، احمد موقری در جلسه ای که با موضوع «کاهش تلفات جانی ناشی از گاز مونوکسید کربن» تشکیل […]

لزوم فرهنگ سازی در خصوص رعایت مسایل ایمنی

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی بر لزوم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص رعایت مسایل ایمنی در نصب و استفاده از وسایل گازسوز تأکید کرد.

به گزارش چالش روز، احمد موقری در جلسه ای که با موضوع «کاهش تلفات جانی ناشی از گاز مونوکسید کربن» تشکیل شد با گرامیداشت یاد شهدای مدافع امنیّت و هفته بسیج، وضعیّت فوتی های ناشی از مسمومیّت با گاز مونوکسید کربن در استان را نامطلوب توصیف کرد و بر حمایت از قشر نیازمند و آسیب پذیر جامعه و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص رعایت مسایل ایمنی در نصب و استفاده از وسایل گازسوز تأکید کرد.

وی همچنین فوت ۲۸ نفر بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن در استان از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون را ناگوار و جبران ناپذیر و دور از انتظار دانست و بر نظارت سازمان های متولی در خصوص تولید قطعات و لوازم استاندارد وسایل گازسوز تأکید کرد.

در این جلسه مقرر شد نسبت به نصب تابلوهای هشداردهنده در مناطق گردشگری در راستای پیشگیری از گازگرفتگی در چادرهای مسافرتی اقدام و شرکت گاز استان از طریق ارسال پیامک نسبت به اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان و مشترکان گاز اقدام نماید؛ نیز با همکاری صدا و سیمای مرکز استان نسبت به تهیه و پخش مستند کوتاه از خانواده هایی که عضوی از اعضای خود را به دلیل مسمومیّت با گاز مونوکسید کربن از دست داده اند اقدام نماید.

همچنین مقرر شد شرکت گاز استان با همکاری سایر دستگاه های مربوط، نسبت به شروع و انجام بازرسی دوره ای از منازلی که ۳۰ سال از زمان نصب کنتور و لوله کشی آن سپری شده و پایان کار اخذ شده است تذکرات لازم جهت تعویض لوله های گاز و سایر تجهیزات منصوبه ابلاغ شود و در زمان بیمه نمودن ساختمان یا کارگاه، تأییدیه اداره کل استاندارد، سازمان نظام مهندسی و شرکت گاز استان مدنظر قرار گیرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.