امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 639
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 09 ژانویه 2021 - 9:46 | 1013 بازدید | ارسال توسط :

مخالفت رهبر انقلاب با ورود واکسن های آمریکایی و انگلیسی

چالش روز:صبح دیروز جمعه بود که مقام معظم رهبری به رسم هر ساله نوزدهم دی ماه سخنانی با مردم کشورمان داشتند و طی آن نکاتی را به مردم گوشزد کردند؛ اما بخشی از صحبت های ایشان که شاید پرداختن به آن خالی از لطف نباشد این بود که ایشان با اشاره به تولید واکسن های […]

مخالفت رهبر انقلاب با ورود واکسن های  آمریکایی و انگلیسی

چالش روز:صبح دیروز جمعه بود که مقام معظم رهبری به رسم هر ساله نوزدهم دی ماه سخنانی با مردم کشورمان داشتند و طی آن نکاتی را به مردم گوشزد کردند؛ اما بخشی از صحبت های ایشان که شاید پرداختن به آن خالی از لطف نباشد این بود که ایشان با اشاره به تولید واکسن های آمریکایی و انگلیسی کرونا و بحث واردات آنها فرمودند که ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. اگر آمریکایی ها توانسته بودند واکسن تولید کنند، این افتضاح در کشور خودشان به بار نمی آمد. من واقعاً به این ها اعتماد ندارم. گاهی می خواهند واکسن را روی ملت های دیگر امتحان کنند. به فرانسه هم خوش بین نیستیم، چون سابقه خون های آلوده را دارند. امّا اگر از جایی دیگر که مطمئن باشند، بخواهد وارد کنند اشکالی ندارد.
از همین رو نیز شاید بد نباشد که نیم نگاهی به موضوعی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند داشته باشیم، یعنی ورود خون های آلوده به کشور تا شاید نکاتی برای ما یادآوری شده و به عمق صحبت های ایشان بیشتر پی ببریم.
خون های آلوده به ایدز؛ پیشکشی فرانسوی به ملت ایران
حسن عابدینی تحلیلگر مسائل سیاسی در این زمینه گفته است: کشور فرانسه در دهه ۶۰ وقتی جنگ از سوی صدام بر ملت ایران تحمیل شد اقدام به صادرات خون های آلوده به ایدز به ایران کرد و این خون ها، چون برای بیماران هموفیلی استفاده می شد سبب شد شمار زیادی از این افراد به بیماری ایدز و هپاتیت مبتلا شوند، برخی آمار ها حکایت از این داشت که حدود ۹۷۴ نفر به این بیماری ها مبتلا شدند و متاسفانه حدود ۲۰۰ نفر هم جان خود را از دست دادند.
منبع: الف

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.