امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 566
  پرینتخانه » استان ها, ویژه تاریخ انتشار : 06 ژانویه 2021 - 14:38 | 1059 بازدید | ارسال توسط :

نگرانی از سطح روابط اقتصادی آذربایجان شرقی با ترکیه

استاندار آذربایجان شرقی خواستار بازنگری و تقویت ارتباطات فعالان اقتصادی استان با سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای شد. محمدرضا پورمحمدی در ارتباط تصویری با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، با تاکید بر بازنگری و تقویت ارتباطات فعالان اقتصادی استان با سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای، گفت: مسئولیت توسعه روابط و همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی با کشورهای همسایه از سوی وزارت […]

نگرانی از سطح روابط اقتصادی آذربایجان شرقی با ترکیه

استاندار آذربایجان شرقی خواستار بازنگری و تقویت ارتباطات فعالان اقتصادی استان با سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای شد.
محمدرضا پورمحمدی در ارتباط تصویری با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، با تاکید بر بازنگری و تقویت ارتباطات فعالان اقتصادی استان با سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای، گفت: مسئولیت توسعه روابط و همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی با کشورهای همسایه از سوی وزارت صمت به آذربایجان شرقی محول شده است و بر این اساس به دنبال توسعه و تقویت مناسبات خود با این کشورها هستیم.
وی با اشاره به موقعیت استراتژیک و جغرافیایی آذربایجان شرقی، گفت: مرزهای ایران و ترکیه در طول ۴۰۰ سال گذشته همواره گذرگاه امن و مناسبی برای مراودات اقتصادی و تجاری و بازرگانی بوده است.
وی با اشاره به چشم‌انداز ۳۰ میلیارد دلاری تجارت بین ایران و ترکیه، اظهار کرد: روابط بسیار خوبی بین ایران و ترکیه برقرار بوده است، اما تا شرایط مطلوب فاصله زیاد است و به دنبال توسعه فعالیت‌های تجاری، کشاورزی، صنعتی و دانشگاهی میان دو کشور هستیم.
پورمحمدی با اشاره به مشکلات موجود در ارتباطات تجاری میان دو کشور، گفت: تنگناهایی هم‌چون مشکلات بانکی، مسائل مربوط به نقل و انتقال پول، بازرسی کالاهای صادراتی به خصوص در مرز ورودی ترکیه، بازنگری در تعرفه‌های ترجیحی و مشکلات ترانزیتی در هر دو طرف وجود دارد که نیاز به رایزنی مسئولان سیاسی و فعالان اقتصادی است.
وی افزود: توانمندی‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف داریم که نیاز است به اطلاع فعالان اقتصادی ترکیه برسانیم.
به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی با بیش از ۵۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی یکی از قطب‌های صنعتی و همچنین از مراکز مهم معدنی کشور است و تبریز از دیرباز به عنوان مرکز بازرگانی و تجاری منطقه مشهور بوده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.