امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 550
  پرینتخانه » بین الملل, سیاسی تاریخ انتشار : 05 ژانویه 2021 - 15:11 | 1228 بازدید | ارسال توسط :

واکنش شخصیت های عراق به سخنان مشاور نخست وزیر این کشور

چالش روز: اظهارات اخیر «هشام داوود» مشاور «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق جنجال زیادی را در صحنه سیاسی عراق به وجود آورد و موجب شد تا شخصیت های مختلف عراقی به این اظهارات واکنش جدی نشان دهند. بر اساس این گزارش، «احمد الاسدی» نماینده پارلمان عراق به اظهارات مشاور الکاظمی واکنش نشان داد و گفت: […]

واکنش شخصیت های عراق به سخنان مشاور نخست وزیر این کشور

چالش روز: اظهارات اخیر «هشام داوود» مشاور «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق جنجال زیادی را در صحنه سیاسی عراق به وجود آورد و موجب شد تا شخصیت های مختلف عراقی به این اظهارات واکنش جدی نشان دهند.

بر اساس این گزارش، «احمد الاسدی» نماینده پارلمان عراق به اظهارات مشاور الکاظمی واکنش نشان داد و گفت: سردار سلیمانی یک شخصیت ارزشمند، معنوی و رسمی در کشور خود و نیز در کشورهایی که مفتخر به میزبانی وی شدند، بود.

الاسدی در ادامه یادآور شد: شهید سلیمانی آشکارا، به طور رسمی و از طریق کاملاً قانونی وارد عراق می شُد. مقامات ملی و رسمی در عراق نه با فرش قرمز که با دلها و قلبهایشان از شهید سلیمانی استقبال به عمل می آوردند.

این نماینده پارلمان عراق همچنین اظهار داشت: زمانی که سردار سلیمانی برای دفاع از خاک کشور ما از این سنگر به آن سنگر در رفت و آمد بود و در نهایت هم خون پاکش در سرزمین ما ریخته شد، جنابِ مشاور نخست وزیر عراق کُجا بود؟

الاسدی در ادامه تصریح کرد: آیا آقایِ مشاور نخست وزیر می توانند به ما درباره جولان هزاران نظامی آمریکایی در زمین و آسمان‌مان پاسخ بدهند؟ این نظامیان بدون ویزایی که مشاور نخست‌وزیر از آن سخن گفته است، در خاک عراق جولان می دهند.موضع مشاور نخست وزیر درباره جولان غیرقانونی هزاران نظامی آمریکایی در زمین و آسمان عراق چیست؟

در همین حال، «عبد الامیر التعیبان» دیگر نماینده پارلمان عراق نیز به اظهارات مشاور نخست وزیر عراق واکنش نشان داده است. او گفته است: چون تویی از سلیمانی سخن نمی گوید. حکایت تو و سلیمانی، حکایت زمین و آسمان است.

در همین حال، رئیس فراکسیون پارلمانی الفتح اظهارات هشام داوود را ناشی از کور رنگی و از بین رفتن بینایی و بصیرت دانست. محمد الغبان گفت: شما هنگام نقض حاکمیت و حریم هوایی توسط نیروهای آمریکایی و هواپیماهای آنها هنگام ورود و خروج به پایگاه های نظامی بدون هیچ گونه تأیید یا اطلاع دولت عراق کجا هستید؟

وی افزود: حاج قاسم هیچ روزی پنهانی به عراق وارد نشد، بلکه با تأیید دولت عراق و هماهنگی کامل با مقامات عراقی به عراق سفر کرد و نیازی به ویزا نداشت و این روشی است که در بسیاری از کشورها دنبال می شود و با قوانین عراق که در حال حاضر اجرا می‌شوند سازگار است.

الغبان تصریح کرد: ما به نخست وزیر توصیه می کنیم مشاوران خود را راهنمایی کند که اظهارات آنها مسئولانه و حرفه ای باشد و چنین اظهاراتی متناسب با توجهات دولت به دنبال ثبات و صلح اجتماعی نیست.

از سوی دیگر، احمد عبد الساده، نویسنده، روزنامه نگار و فعال رسانه ای عراقی به اظهارات اخیر هشام داوود واکنش نشان داد. او گفت: داوود تنها درباره سردار سلیمانی سخن نگفته است. او در واقع نماینده گروه مزدوری است که نسبت به حشد شعبی و مقاومت کینه دارند و اکنون به عنوان مشاور در نخست وزیری کنار هم جمع شده اند. وظیفه این افراد توطئه چینی برای ضربه زدن به کسانی است که بر داعش پیروز شدند.

پس از این واکنش های شخصیت های عراقی بود که مشاور نخست وزیر عراق بیانیه ای را منتشر کرد. وی ضمن پافشاری بر مواضعی که اتخاذ کرده بود، مدعی شد که این سخنان را به عنوان یکنماینده پارلمان عراق: دولت و ملت عراق نه با فرش قرمز که با قلب‌ها و دل‌های خود از حاج قاسم استقبال می‌کردند محقق مستقل و نه به عنوان مشاور نخست وزیر عراق مطرح کرده است.

این اظهارنظر عجیب درحالی است که داوود درحال حاضر مشاور رسمی نخست وزیر عراق است. وی در سخنانی در خصوص شهید سلیمانی مدعی شده بود که او به هر ترتیبی که می خواست به عراق وارد و خارج می شُد!

این اظهارنظر فرافکنانه مشاور نخست وزیر عراق آن هم در روزهایی که اولین سالروز شهادت شهید سلیمانی محسوب می شوند درحالی است که «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر سابق عراق صراحتاً اعلام کرده بود که سردار سلیمانی با دعوت رسمی مقامات بغداد وارد عراق می شُده است. اکنون نیز شخصیت های عراقی ۲ سؤال مهم و راهبردی را در واکنش به اظهارات مشاور نخست وزیر عراق مطرح کرده اند؛ اول اینکه در زمان مبارزه با داعش او دقیقاً مشغول چه کاری بوده است؟ دوماً اینکه موضع او درخصوص جولان غیرقانونی تروریست‌های آمریکایی در خاک عراق چیست؟

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.