امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 513
  پرینتخانه » اقتصادی, ایران, سیاسی, ویژه تاریخ انتشار : 03 ژانویه 2021 - 14:02 | 1096 بازدید | ارسال توسط :

کرونا هزینه ی زندگی در شهرهای مهم دنیا را چقدر تغییر داد؟

با وقوع پاندمی کرونا و ضعف دلار هزینه زندگی در تعداد زیادی از شهرهای آمریکا کاهش پیدا کرده است و همچنین پاندمی کرونا قیمت بسیاری از اقلام را تغییر داده است به طوری که طی سال جاری دخانیات بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند و پس از آنها نیز قیمت لوازم الکتریکی رشد چشمگیری داشته […]

کرونا هزینه ی زندگی در شهرهای مهم دنیا را چقدر تغییر داد؟

با وقوع پاندمی کرونا و ضعف دلار هزینه زندگی در تعداد زیادی از شهرهای آمریکا کاهش پیدا کرده است و همچنین پاندمی کرونا قیمت بسیاری از اقلام را تغییر داده است به طوری که طی سال جاری دخانیات بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند و پس از آنها نیز قیمت لوازم الکتریکی رشد چشمگیری داشته است و البته در این میان روند قیمت پوشاک کاهشی بوده است.

بیشتر بخوانید:

قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در کشورهای آسیایی چقدر است؟

کرونا با مسکن دنیا چه کرد؟

طی سال جاری هزینه زندگی در شهرهای آمریکایی، آفریقایی و آسیایی به نسبت کمتر شده است این اتفاق در حالی می‌افتاد که هزینه زندگی در کشورهای اروپای غربی در نتیجه قدرت گرفتن ارز ملی آنها طی یک سال اخیر بیشتر شده است.

در حال حاضر سه شهر زوریخ، پاریس و هنگ کنگ در کنار یکدیگر در جایگاه اول گران‌ترین شهرهای دنیا قرار گرفته‌اند؛ گفتنی است که جایگاه پاریس و زوریخ از سال گذشته تاکنون چهارپله صعود کرده است و این اتفاق در حالی می‌افتاد که هنگ کنگ از سال گذشته تاکنون توانسته است رتبه خود را حفظ کند.

سنگاپور امسال رتبه چهارمین شهر گران قیمت دنیا را به خود اختصاص داده است و پس از آن تل آویو و اوساکا ژاپن در کنار یکدیگر در جایگاه پنجم ایستاده‌اند و هفتمین شهر گران قیمت دنیا امسال ژنو و نیویورک است و کوپنهاگ و لس آنجلس نیز امسال در کنار یکدیگر در جایگاه نهمین شهرهای گران قیمت دنیا ایستاده‌اند.

در میان شهرهایی که هزینه زندگی در آنها بیشترین تغییر را طی ۱۲ ماه احیر تجربه کرده است می‌توان به تهران اشاره کرد که در صدر فهرست پرتغییرترین شهرهای دنیا قرار گرفته است و جایگاه آن از سال گذشته تاکنون ۲۷ پله صعود کرده است و در حال حاضر این شهر در رتبه ۷۹ گران ترین شهرهای دنیا قرار گرفته است.

پس از تهران پرث استرالیا دومین شهر در دنیا است که هزینه های زندگی در آن طی ۱۲ ماه اخیر رشد چشمگیری داشته است به طوری که جایگاه این شهر طی ۱۲ ماه اخیر ۱۲ پله صعود کرده است و پرث امسال جایگاه ۶۲ را به خود اختصاص داده است و گفتنی است که طی یک سال اخیر رتبه شهرهای گوانگ ژو، بلگراد و آبیجان نیز ۱۲ پله صعود کرده است و شهر گوانگ ژو در کنار پرث در رتبه ۶۲ ایستاده است و دو شهر بلگراد و آبیجان نیز ۹۰ امین شهر گران قیمت دنیا هستند.

روم، دوسلدورف، داکار، بروکسل و آمستردام به ترتیب پنج شهر دیگر این فهرست هستند که رتبه آنها طی یک سال اخیر بیشترین صعود را داشته ست به طوری که تخمین زده شده است که رتبه آنها طی ۱۲ ماه گذشته ۱۱ پله صعود کرده است و این شهرها به ترتیب در جایگاه های ۳۲، ۳۲، ۱۰۱، ۳۲ و ۳۲ قرار گرفته اند.

در این میان که پاندمی کروناهزینه زندگی در تعداد زیادی از شهرهای نامبرده شده را افزایش داده است تعداد زیادی از شهرها نیز کاهش هزینه زندگی را طی ۱۲ ماه اخیر تجربه کرده اند به طوری که هزینه زندگی در شهر ریکیاویک ایسلند طی ۱۲ ماه اخیر به حدی کاهش یافته است که رتبه این شهر ۲۷ مرتبه نزول کرده و در حال حاضر این شهر در جایگاه ۷۱ ام قرار گرفته است.

سائوپائولو دومین شهر این فهرست است که رتبه آن طی ۱۲ ماه اخیر تغییر چشمگیری داشته است به طوری که بنابر آخرین برآوردها رتبه این شهر ۲۳ پله نزول کرده است و در حال حاضر این شهر در جایگاه ۱۱۹ ام قرار گرفته است و ریودوژانیرو نیز طی ۱۲ ماه اخیر نزول ۲۳ پله ای رتبه را تجربه کرده است و در حال حاضر این شهر جایگاه ۱۱۹ ام این فهرست را به خود اختصاص داده است.

از جمله سایر کشورهایی که طی ۱۲ ماه اخیر هزینه‌های زندگی در آنها به طور چشمگیری کاهش یافته است می‌توان به بانکوک، مسکو، مکزیکوسیتی، کیف و استانبول اشاره کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.