امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 2509
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 24 می 2023 - 13:12 | 201 بازدید | ارسال توسط :

۶۷ شرکت دانش بنیان در حوزه شیلات در کشور فعال است

مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان گفت: ۶۷ شرکت دانش بنیان در حوزه شیلات در کشور فعال است که سهم آذربایجان شرقی ۸ شرکت است و در حوزه های مختلفی چون ماهی زینتی و اولین ریز جلبک اسپورینا با تولید انبوه کشور فعالیت دارند. به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، جواد گوزلی صبح […]

۶۷ شرکت دانش بنیان در حوزه شیلات در کشور فعال است

مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان گفت: ۶۷ شرکت دانش بنیان در حوزه شیلات در کشور فعال است که سهم آذربایجان شرقی ۸ شرکت است و در حوزه های مختلفی چون ماهی زینتی و اولین ریز جلبک اسپورینا با تولید انبوه کشور فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، جواد گوزلی صبح امروز در نشست خبری رونمایی از محصول جدید فرآوری شده ماهی قزل‌آلا برای اولین بار در کشور با اشاره به اینکه سرانه مصرف ماهی در جهان برای هر نفر در سال ۲۰ کیلوگرم است و سرانه مصرف در کشورهایی مثل ژاپن ۷۰ کیلوگرم است، اظهار کرد: این آمار در کشورمان ۱۳.۸ کیلوگرم در سال بوده و در استان آذربایجان شرقی ۸.۱ کیلوگرم است.

وی با اشاره به اینکه اهمیت مصرف ماهی بر هیچ کس پنهان نیست، افزود: طی آخرین آمار سال ۱۴۰۱، ۹ هزار و ۵۷۰ تن ماهی در استان تولید محصول می شود که ۵ هزار و ۷۰۰ تن آن قزل الا و ۳ هزار و ۷۷۷ تن ماهیان گرم دیگر است که با پرورش آبی و رهاسازی تولید محصول می شوند.

گوزلی با بیان چالش های غذای دریایی برای ذائقه مردم استان گفت: از دلایل پایین بودن سرانه مصرف ماهی در استان می توان به وجود تیغ در بدنه ماهی، بوی ماهی و سرد مزاج بودن اشاره کرد که محصول جدید ارائه شده تلاش کرده این چالش ها را برطرف کند.

سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان اظهار کرد: ۲۰ باب رستوران در استان طبخ ماهی انجام می دهند که نسبت به جمعیت شهر کم بوده و حمایت از سرمایه گذاران در این خصوص در اولویت است. ۶۷ مجوز برای تأسیس مرکز زنده فروشی و طبخ به تازگی داده شده است.

گوزلی در خصوص قیمت بالای ماهی نیز گفت: قیمت ماهی در مقایسه با قیمت مرغ و گوشت قرمز بالا نیست و افزایش قیمت نهاده و هزینه‌های جاری در کنار حقوق کارگر و هزینه برق و آب باعث رشد اندک قیمت ماهی شده است. اما افزایش تولید می تواند موجب کاهش قیمت‌ها ‌شود، از این رو تلاش می‌کنیم به زودی و در سال آینده مرکز پرورش ماهی قزل‌آلا به میزان ۱۵۰۰ تن توسط بخش خصوصی در خداآفرین به چرخه تولید ماهی استان افزوده شود. البته باید توجه نمود مصرف ماهی هزینه نیست و سرمایه گذاری برای حفظ سلامتی بدن است و مصرف هفته‌ای دو بار ماهی باعث افزایش طول عمر انسان می‌شود.

وی اضافه کرد: برای تولید یک کیلوگرم گوشت گوساله ۱۵ هزار لیتر آب، برای تولید همین میزان گوشت مرغ چهار هزار لیتر آب و برای تولید یک کیلوگرم گوشت ماهی تنها ۴۰۰ لیتر آب مورد نیاز است.

سرپرست شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه شیلات کشور، گفت: ۶۷ شرکت دانش بنیان در حوزه شیلات در کشور فعال است که سهم آذربایجان شرقی ۸ شرکت است و در حوزه های مختلفی چون ماهی زینتی و اولین ریز جلبک اسپورینا با تولید انبوه کشور فعالیت دارند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.