امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 870
  پرینتخانه » استان ها تاریخ انتشار : 08 فوریه 2021 - 15:49 | 1034 بازدید | ارسال توسط :

بی توجهی مسئولان درمانی به وضعیت بیماران کلیوی در تبریز

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان شرقی گفت: بی توجهی مسئولان درمانی به وضعیت بیماران کلیوی در تبریز هزینه های سنگینی را به این بیماران و انجمن های خیریه تحمیل کرده است. فیروزی رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری و هم اندیشی با خبرنگاران گفت: در […]

بی توجهی مسئولان درمانی  به وضعیت بیماران کلیوی در تبریز

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان شرقی گفت: بی توجهی مسئولان درمانی به وضعیت بیماران کلیوی در تبریز هزینه های سنگینی را به این بیماران و انجمن های خیریه تحمیل کرده است.
فیروزی رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری و هم اندیشی با خبرنگاران گفت: در حدود یک هزار و ۲۰۰ بیمار دیالیزی در استان عضو این انجمن هستند و علاوه بر این خدمات موردی هم به بیماران کلیوی ارائه می دهیم.
وی با اشاره به افزایش آمار بیماران کلیوی ادامه داد: امسال ۲۳۷ پرونده جدید ایجاد شده و سالانه همین روند افزایشی را داریم اما میزان فوت بیماران کلیوی هم زیاد است و تنها در سال جاری ۳۵ بیمار کلیوی دراستان فوت کرده اند.
فیروزی اظهارداشت: تا کنون حدود ۱۰۴۰مورد پیوند کلیه انجام شد اما امسال با شیوع کرونا و تعطیل شدن بخشهای پیوند کلیه در بیمارستانها کاهش زیادی رخ داده است.
وی با بیان اینکه خرید و فروش غیرقانونی کلیه یکی از مشکلات پیش روی انجمن کلیوی است، گفت: هزینه پیوند کلیه حدود ۳۵ میلیون تومان است و با توجه به این که اکثر نیازمندان به پیوند کلیه کم توان هستند، این مبلغ با کمک انجمن و اعطای برخی وام‌ها به گیرنده داده شده اما در این میان برخی افراد سودجو در صدد اخاذی از شهروندان هستند.
وی به شهروندان نیازمند پیوند کلیه سفارش کرد: تمامی مراحل اهدای کلیه توسط این انجمن انجام شود و شهروندان از پرداخت هرگونه وجهی به افرادی که ادعای فروش کلیه را دارند خوداری کنند.
فیروزی با یادآوری اینکه در تبریز گروه خونی A+بیشترین متقاضی دریافت کلیه هستند ، ادامه داد: در حال حاضر حدود ۳۰۰ نفر در نوبت دریافت کلیه هستند.
رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان شرقی افزود:اکثر این بیماران سرپرست خانوار و جزو اقشار کم درآمد هستند و با وجود این بیماری و مشکلات مالی، شغلشان را از دست داده و بضاعت مالی برای گذراندن زندگی را ندارند.در حدود ۲۰ درصد بیماران توان مالی برای درمان دارند اما وضعیت ۸۰ درصد بقیه چندان مطلوب نیست و نیازمند کمک هستند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر با چهار داروخانه در تبریز قرار داد داریم که تامین داروی بیماران خاص کلیوی را به عهده دارند و با وجود هزینه های بالای این داروها تلاش کرده ایم تا بیمارانمان بدون دارو نمانند.
فیروزی اضافه کرد: با وجود حمایت‌های زیاد از سوی انجمن کلیه استان و کمک خیران، این انجمن پاسخگوی تمامی نیاز‌های بیماران نیست و نیاز بیشتری به حمایت از سوی مردم و خیران احساس می‌شود.
وی با انتقاد از بی توجهی مسئولان درمانی و علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: در حالی که بر اساس قانون بیمارستانهای دولتی موظف به تامین برخی اقلام از جمله کاتتر هستند اما با بی توجهی این مسئولان در حال حاضر ۱۸۰ نفر در نوبت دریافت کاتتر هستند درحالی که توسط بخش خصوصی این کاتتر با قیمت ۳ تا ۷ میلیون تومان تامین می شود.
وی عنوان کرد:هزینه های درمان بیماران کلیوی بسیار بالا و سرسام آور است و بدون حمایت مسئولان دولتی ادامه درمان این بیماران ممکن نیست و این افراد در معرض مرگ قرار می گیرند.
وی از خیران خواست کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۰۱۰۰۷۳۴۴۳۸۰۰۱ نزد بانک ملی و نیز شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۲۰۲۷۲۸۷۱۴ به نام انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان شرقی واریز کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.