امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 667
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : 10 ژانویه 2021 - 9:42 | 1056 بازدید | ارسال توسط :

درب های فلزی روستای تاریخی کندوان تعویض می شود

چالش روز: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: در راستای حفظ بافت تاریخی روستای کندوان در شهرستان اسکو، تمامی درب های فلزی با چوبی جایگزین می شود. احمد حمزه‌ زاده روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون در این زمینه تعداد ۴۰ درب فلزی خانه های سنگی روستای […]

درب های فلزی روستای تاریخی کندوان تعویض می شود

چالش روز: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: در راستای حفظ بافت تاریخی روستای کندوان در شهرستان اسکو، تمامی درب های فلزی با چوبی جایگزین می شود.
احمد حمزه‌ زاده روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون در این زمینه تعداد ۴۰ درب فلزی خانه های سنگی روستای ملی کندوان به درب چوبی تغییر یافته است، افزود: پیشتر نیز در اجرای این طرح تعداد ۶۰ درب فلزی خانه های سنگی موجود در روستا به منظور همگن سازی ساختار روستا براساس ضوابط میراث فرهنگی، تعویض شده بود.

وی اظهار داشت: شهرت روستای کندوان با خانه های کله قندی آرمیده در دامنه سهند، موسوم به «کران»، سال هاست که مرزهای ملی را در نوردیده و به یکی از جاذبه های اصلی گردشگری آذربایجان شرقی و ایران تبدیل شده است.

حمزه زاده با بیان اینکه حفظ ساختار و معماری اصلی روستای ملی کندوان یکی از مهم ترین اهداف میراث فرهنگی آذربایجان شرقی است، ادامه داد: با توجه به اینکه حفظ معماری و ساختار اصلی این روستای تاریخی ضروری است لذا در راستای همگن سازی ساختار و بافت تاریخی و سنگی کندوان تعویض درب های فلزی خانه ها با مشارکت اهالی روستا در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، روستای تاریخی و زیبای کندوان در فاصله ۶۰ کیلومتری تبریز و ۱۸ کیلومتری شهر اسکو، دارای ۱۵۱ خانوار و ۴۵۰ نفر جمعیت است که اغلب آنها به کار کشاورزی و دامداری و صنایع دستی اشتغال دارند.

این روستا که در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۷۶ با شماره ۱۸۵۷ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده ‌است، به عنوان یکی از عجایب گردشگری ایران با آب هوای دلپذیر جزو آثاری است که پرونده آن از چند سال گذشته در نوبت ارسال برای ثبت جهانی قرار دارد.

روستای صخره ای کندوان با قدمت بیش از هفت هزار سال در میان دره‌ ای باصفا و کنار رودخانه پرآبی به همین نام واقع شده و ظرفیت های فراوانی برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی دارد؛ این مکان جزو یکی از سه روستای شگفت انگیز جهان است که فقط ۲ نمونه از آن در آمریکای شمالی و کاپادوکیای ترکیه وجود دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.