امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2038
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 26 نوامبر 2022 - 12:00 | 340 بازدید | ارسال توسط :

روزگار نامناسب زنبور داری در آذربایجان شرقی

در ۱۰ سال اخیر هیچ تسهیلاتی برای زنبورداران در نظر گرفته نشده است و آنها در تنگنا قرار دارند چون قیمت نهاده و تجهیزات زنبورداری به شدت افزایش یافته است. مدیرعامل اتحادیه زنبورداران آذربایجان شرقی گفت: حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش برای زنبورداران استان نیاز است. حسن وحدتیان فر روز […]

روزگار نامناسب زنبور داری در آذربایجان شرقی

در ۱۰ سال اخیر هیچ تسهیلاتی برای زنبورداران در نظر گرفته نشده است و آنها در تنگنا قرار دارند چون قیمت نهاده و تجهیزات زنبورداری به شدت افزایش یافته است.
مدیرعامل اتحادیه زنبورداران آذربایجان شرقی گفت: حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش برای زنبورداران استان نیاز است.

حسن وحدتیان فر روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در شبستر خاطرنشان کرد: متاسفانه در ۱۰ سال اخیر هیچ تسهیلاتی برای زنبورداران در نظر گرفته نشده است و آنها در تنگنا قرار دارند چون قیمت نهاده و تجهیزات زنبورداری به شدت افزایش یافته است.

وی ادامه داد: قول‌های مساعدی برای ارائه تسهیلات بانکی از سوی وزارتخانه برای زنبورداران در نظر گرفته شده که این تسهیلات در ۲ نوع سرمایه در گردش و سرمایه ثابت برای نوسازی زنبورستان‌هاست.

وحدتیان فر با اشاره به فعالیت ۱۳ هزار زنبوردار در استان افزود: پنج هزار نفر از این تعداد به طور حرفه‌ای به زنبورداری مشغول هستند و بقیه زنبورداری را به عنوان شغل دوم خود برگزیده‌اند یا برای مصارف شخصی خود عسل تولید می‌کنند.

وی تعداد واحدهای بسته بندی عسل در استان را ۲۵ واحد عنوان کرد و افزود: سالانه حدود ۱۴ هزار تن عسل در این واحدها بسته بندی و به بازار عرضه می شود.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران آذربایجان شرقی اظهار کرد: این استان در زمینه تعداد کندوی عسل رتبه اول کشوری، تولید عسل رتبه دوم و در فرآوری و بسته بندی عسل رتبه اول کشوری را داراست.
وی اعلام کرد: در آذربایجان‌شرقی کشاورزی قراردادی از طریق تشکل‌های مربوطه برای تولید عسل نیز انجام می شود و اتحادیه زنبورداران استان خرید قراردادی را در دستور کار خود قرار داده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.