امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 642
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 09 ژانویه 2021 - 9:50 | 1074 بازدید | ارسال توسط :

عدم تمایل کارفرمایان به سالم سازی محیط کار

چالش روز:ستفاده از ماشین آلات و تجهیزات کهنه در پروژه ها و کارگاه ها از سوی کارفرمایان بسیار رایج است. این موضوع سبب افزایش حوادث کار می شود و مشکلات جسمی و روحی بسیاری برای کارگران به ارمغان می آورد. به گزارش خبرنگار ایلنا، محال ممکن است که در هر ماه شاهد حوادث کار نباشیم. […]

عدم تمایل کارفرمایان به سالم سازی محیط کار

چالش روز:ستفاده از ماشین آلات و تجهیزات کهنه در پروژه ها و کارگاه ها از سوی کارفرمایان بسیار رایج است. این موضوع سبب افزایش حوادث کار می شود و مشکلات جسمی و روحی بسیاری برای کارگران به ارمغان می آورد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محال ممکن است که در هر ماه شاهد حوادث کار نباشیم. حوادثی که به مصدومیت های جزئی یا شدید، نقص عضو یا حتی مرگ کارگران منجر می شود. چشم پوشی و نادیده گرفتن حوادث کار نه تنها راحت نیست بلکه باید مورد توجه قرار گیرند. آسیب شناسی حوادث کار نشان می دهد مولفه هایی مثل «عقب ماندگی از تکنولوژی»، «منافع مالی کارفرما» و «فقدان دانش و آموزش» سبب ناامنی کارگاه های تولیدی و پروژه های ساختمانی می شوند.
کارفرما اغلب در حوادث کاری که به دلیل فرسوده بودن ماشین آلات اتفاق می افتند، مجرم هستند و مسئولیت کیفری این حوادث برعهده کارفرماست اما شدت آن با توجه به ماهیت حادثه تغییر می کند. احکام مراجع دادگستری گرچه عدالت را حاکم می کنند تا کم کاری کارفرما برایش گران تمام شود اما برای کارگرانی که آسیب های جدی دیده اند، یا دچار بیماری های شغلی شده اند، هرگز کافی نیست.
قانون گذار در ماده ۹۱ قانون کار، کارفرما را به تامین حفاظت و امنیت کارگران موظف می کند. در این ماده قانونی آمده است: کارفرمایان و مسئولان کلیه واحدهای موضوع ماده ۸۵ این قانون مکلف هستند بر اساس مصوبات شورای عالی حفاظت فنی برای تامین حفاظت و سلامت و بهداشت کارگران در محیط کار، وسایل و امکانات لازم را تهیه و در اختیار آنان قرار داده و چگونگی کاربرد وسایل فوق الذکر را به آنان بیاموزند و در خصوص رعایت مقررات حفاظتی و بهداشتی نظارت نمایند.
منبع:ایلنا

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.