امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 1150
  پرینتخانه » آخرین اخبار, ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 08 آوریل 2021 - 14:25 | 1015 بازدید | ارسال توسط :

مجازات قاتلان محیط بانان شهید مطالبه مردم زنجان

  دو محیط بان زنجانی که مظلومانه به دست شکارچیان شهید شدند در حالی  دیروز  در زنجان تشیع شدند که مطالبه مردم و خانواده این شهدا مجازات عاملان شهادت این دو نفر است. سه روز قبل مردم زنجان و علاقه مندان به محیط زیست با خبری کوتاه شوکه شدند. شهادت دو محیط بان توسط دو […]

مجازات قاتلان محیط بانان شهید مطالبه مردم زنجان

 

دو محیط بان زنجانی که مظلومانه به دست شکارچیان شهید شدند در حالی  دیروز  در زنجان تشیع شدند که مطالبه مردم و خانواده این شهدا مجازات عاملان شهادت این دو نفر است.

سه روز قبل مردم زنجان و علاقه مندان به محیط زیست با خبری کوتاه شوکه شدند. شهادت دو محیط بان توسط دو شکارچی غیر مجاز آهو آنهم توسط گلوله های جنگی

اما خبرهای تکمیلی داغ مردم را بیشتر کرد، تیر خلاص به سر این محیط بانان توسط شکارچیان بی رحم آنهم زمانی که هر دو مجروح شده بودند و شکارچیان دو پیکر نیمه جان را از خودرو بیرون کشیدند و داعشی وار بر سر آنان تیر خلاص زدند.

رئیس پلیس آگاهی زنجان دراین زمینه می گوید: پلیس در کمتر از ۱۲ ساعت پس از حادثه موفق به دستگیری عاملان شهادت این دو محیط بان زنجانی شد که در بازجویی های اولیه به شهادت این محیط بان اعتراف کردند.

سرهنگ رحمتی در تشریح این حادثه عنوان می کند: شامگاه دوشنبه دو نفر از محیط بانان با یک دستگاه پیکاپ به یک دستگاه نیسان که در منطقه حفاظت شده فیل خاصه استان زنجان در حال تردد بود مشکوک می‌شوند. این ماشین برای شکار غیر مجاز وارد این منطقه شده بود.

به گفته وی  محیط بانان ماشین شکارچیان را تعقیب کرده و آن‌ها فرار می‌کنند که محیط‌بانان هم از طریق تلفن همراه و هم از طریق بی‌سیم به یگان حفاظت محیط زیست استان این موضوع را اطلاع رسانی می‌کنند تا بتوانند آن‌ها را در جاده اصلی به سمت جاده زنجان – قزوین دستگیر کنند که این تعقیب و گریز یک ساعت ادامه داشته اما ساعت ۷ و نیم به بعد محیط‌ بانان دیگر جوابگوی تلفن همراه و بی سیم نبودند. تااینکه یک روز بعد  با روشن شدن هوا ماشین آن‌ها پیدا شده و پیکر محیط بانان که توسط تیر جنگی شهید شدند در کنار ماشین پیدا می‌شود.

به گفته پلیس انگیزه شکارچیان ازاین قتل شکار آهوی در حال انقراض در منطقه بوده و در بازرسی از منزل یکی از قاتلان هم مقدای گوشت آهو پیدا شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست زنجان در این زمینه می گوید: این دو محیط بان نصف عمر خود را در حفاظت از محیط زیست سپری کرده بودند و روزی ۱۵ ساعت درمنطقه خدمت می کردند.

حسین آب سالان ادامه می دهد: این دو فرد با کمترین امکانات با توجه به شرایط سخت کاری  خدمت می کردند و بیش از ۲۰ سال سابقه خدمت داشتند.

اما پدر یکی از این محیط بانانان به نام میکائیل هاشمی که خود از محیط بانان بازنشته استان است در این زمینه به همشهری آنلاین می گوید: من اولین فرد از خانواده بودم که سر جنازه فرزند شهیدم رسیدم و در سالهای خدمتم درمحیط بانی چنین صحنه ای ندیده بودم.

وی ادامه می دهد: نمی دانم چه انگیزه ای موجب شده تا شکارچیان بی رحم اینگونه با این دو محیط بان رفتار کنند.

فرزندخردسال میکائیل که حدود ۵ سال دارد هنوز با این تراژدی تلخ کنار نیامده و شهادت پدرش را باور ندارد.

مطالبه مردم و خانواده این شهدا مجازات عاملان شهادت این دو نفر است.

 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.