امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 942
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 25 فوریه 2021 - 12:16 | 1075 بازدید | ارسال توسط :

مردانی با ۲۲۵ بار اهدای خون

این سه برادر تبریزی توانستند با اهدای ۲۲۵ کیسه خون جان صدها شهروند ایرانی را نجات دهند. به گزارش چالش روز،تامین خون سالم یکی از مهمترین چالشهای پیش روی مسئولان نظام درمانی بوده است ، فراورده ای که جز با فداکاری انسانهای خیر به دست نمی آید. برادران ماهر از جمله شهروندان تبریزی هستند که […]

مردانی با ۲۲۵ بار اهدای خون

این سه برادر تبریزی توانستند با اهدای ۲۲۵ کیسه خون جان صدها شهروند ایرانی را نجات دهند.
به گزارش چالش روز،تامین خون سالم یکی از مهمترین چالشهای پیش روی مسئولان نظام درمانی بوده است ، فراورده ای که جز با فداکاری انسانهای خیر به دست نمی آید. برادران ماهر از جمله شهروندان تبریزی هستند که در سالهای اخیربا دفعات زیاد اهدای خون توانسته اند جزو نفرات برتر اهدای خون در سطح کشور باشند.
چالش روز گفتگویی بابرادر بزرگ این خانواده که ۹۷ بار اهدای خون داشته گفتگویی انجام داده است که در زیر می خوانید
۱-خودتان را معرفی بفرمائید؟
اینجانب علیرضا ماهرمتولد شهریور ماه ۱۳۵۴ تبریز محله ی راسته کوچه میباشم.
۲-سابقه ی اهدای خون خود را بفرمائید؟
بنده سال ۷۲ که در دوران خدمت سربازی بودم اولین بار اهدای خون را آغاز کرده و تا حال که آخرین بار دو ماه پیش اهدای خون انجام دادم در مجموع ۹۷ بار اهدای خون انجام دادم.لازم به ذکر است برادران بنده به نام های سعید با ۷۳ بار و بابک با ۵۵ بار در زمینه ی اهدای خون جزو نفرات پیشقدم و برتر در این کار خیر میباشند و آن ها نیز در این امر همیشه تاکید بر خدمت به همنوعان داشته و کمک به بیماران نیازمند به خون را همیشه بر خود فرض میدانند.
۳-هدفتان از این کار چیست؟
هدف بنده از این کار کمک به همنوعان و همشهروندان میباشد و این وظیفه ی انسانی را بر خود همیشه فرض قرار داده ام و تا این میزان که از دستم برمی آید توانسته ام کمک کنم.
۴-آیا با این میزان از اهدای خون برای سلامتی تان آسیبی نرسیده است؟
خوشبختانه تا به حال ضرر و آسیبی به بنده وارد نشده است،و حتی چندین بار با پزشکان متخصص از جمله دکتر واعظی که در زمینه ی اهدای خون از پزشکان پیشکسوت کشورمان میباشند در این زمینه مشورت نموده و مسئله را مطرح نموده ام و خوشبختانه گفته اند هیچ مشکلی ندارد.اهدای خون در بنده بار مثبت روح و روانی ایجاد کرده و همیشه از این لحاظ که توانسته ام به فرد نیازمند خون و بیماران هموفیلی و دیالیزی کمک کرده باشم و باعث نجات آنها شوم بسیار خوشحالم،البته با گذر زمان و افزایش سن انسان دفعات اهدای خون نسبت به گذشته به جهت حفظ سلامتی کمتر میشود.
۵-به شهروندان دیگر در زمینه ی اهدای خون چه توصیه هایی مینمائید؟
بنده به تمام شهروندان توصیه مینمائم حتما در این راه خیر قدم برداشته و به کمک همنوعان و بیماران نیازمند بشتابند،اهدای خون از هر لحاظ فوق العاده میباشد و احساس آرامش خاصی به انسان میبخشد،همچنین با تحقیقاتی که در این زمینه با خواندن مقاله ها و توصیه های پزشکان متخصص انجام داده ام برای بدن انسان منفعت هایی دارد،با اهدای خون انسان سبکتر میشود و بدن وارد مرحله ی خون سازی شده و خون تازه در بدن تولید میشود که این امر برای بدن انسان و سلامت جسم و روح بسیار مفید میباشد.
جا دارد از سازمان انتقال خون بالاخص جناب آقای دکتر مثمر،خانم دکتر حسینی و خانم دکتر اردبیلی و تمامی کادر و پرسنل زحمت کش این سازمان جهت خدماتشان تقدیر و تشکر نموده و از درگاه حق تعالی توفیق روزافزون خدمات شایسته و بایسته در زمینه ی خدمت به همنوعان و شهروندان و بیماران نیازمند را مسئلت مینمائم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.