امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 1321
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 29 آوریل 2021 - 12:58 | 933 بازدید | ارسال توسط :

ممنوعیت ورود به مناطق حفاظت شده آذربایجان شرقی

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح ممنوعیت ورود به مناطق حفاظت شده این استان تا اواخر خرداد خبر داد. داوود غنی‌پور معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اجرای طرح ممنوعیت ورود به مناطق حفاظت شده از تا اواخر خرداد، اظهار داشت: در این مدت […]

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح ممنوعیت ورود به مناطق حفاظت شده این استان تا اواخر خرداد خبر داد.

داوود غنی‌پور معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اجرای طرح ممنوعیت ورود به مناطق حفاظت شده از تا اواخر خرداد، اظهار داشت: در این مدت به دلیل فصل زادآوری حیات وحش، ورود گردشگر و افراد دیگر به مناطق امن ممنوع است.

وی افزود: بهار فصل زادآوری جانواران و طبیعت نیز هست و برخی افراد خواسته یا ناخواسته مشکلاتی را برای حیات وحش با برهم زدن آرامش حیوانات ایجاد می‌کنند که محیط‌بانان بر اساس وظایف خود قطعاً با متخلفان در این زمینه برخورد خواهند کرد.

غنی‌پور با تاکید بر اینکه شهروندان در صورت برخورد با جوجه  پرندگان و نوزادان وحوش در سایر مناطق و در هر حالتی از جابه‌جایی آن خودداری کنند، گفت: دوستداران محیط زیست هر نوع تخلف را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست استان در پایان مجدداً از دوستداران محیط زیست و طبیعت خواست تا ضمن همکاری با محیط‌بانان از نزدیکی به مناطق زادآوری حیات وحش خودداری کنند و در صورت مشاهده نوزاد جانوران وحشی، از نزدیک شدن و جابه‌جایی حیوانات خودداری همچنین با مشاهده رویدادهای غیرطبیعی مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست در سطح استان اطلا‌ع‌رسانی کنند.

آذربایجان‌شرقی دارای ۱۳ منطقه حفاظت شده است که ۱۳ درصد مساحت کل استان نیز تحت مدیریت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قرار دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.