امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 390
  پرینتخانه » سیاسی, ویژه تاریخ انتشار : 23 ژوئن 2019 - 19:05 | 1103 بازدید | ارسال توسط :

همایش کارگزاران حج در تبریزبرگزار شد

همایش توجیهی آموزشی کارگزاران حج منطقه یک کشور درتبریز برگزار شد. این همایش یک روزه با حضور اقای رشیدیان  رییس سازمان حج و زیارت ،مدیران کل حج و زیارت منطقه یک کشور و۱۳۰نفرازمدیران کاروانهای حج استانهای اردبیل ،آذربایجان شرقی و غربی وزنجان همراه بود. روحی مدیرحج و زیات آذربایجان شرقی در ابتدای این همایش ضمن […]

همایش کارگزاران حج در تبریزبرگزار شد

همایش توجیهی آموزشی کارگزاران حج منطقه یک کشور درتبریز برگزار شد.

این همایش یک روزه با حضور اقای رشیدیان  رییس سازمان حج و زیارت ،مدیران کل حج و زیارت منطقه یک کشور و۱۳۰نفرازمدیران کاروانهای حج استانهای اردبیل ،آذربایجان شرقی و غربی وزنجان همراه بود.

روحی مدیرحج و زیات آذربایجان شرقی در ابتدای این همایش ضمن خیرمقدم به مدیران حج و زیارت کشوری وومنطقه یک کشوری اظهارامیدواری کرد این همایش که درشهر اولین ها برگزار میشود، بتواند موثر و مفید  واقع شود. در ادامه این همایش رشیدیان ، رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مدیران و خادمان حج در حقیقت با خدا معامله میکنند بیان کرد:امیدواریم دراین معامله الهی همگی موفق باشیم و به حجاج خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه عشق به اهل بیت موضوعی واحد میان مسلمین است گفت:حتی برادران و خواهران اهل سنت نیز دراین محبت ورزیدن به اهل بیت علیهم السلام با شیعیان همراه بلکه دررقابت هستند و امیدواریم این وحدت تداوم و مستحکم شود .

وی در ادامه با بیان اینکه درسال ۹۸ حدود۹۵۰۰نفراز منطقه یک کشوری عازم حج تمتع میشود گفت:این تعداد درقالب ۶۴کاروان و۱۱مجموعه اعزام میشوند و هدف ازبرگزاری این همایش هماهنگی های لازم برای خدمت بهتر به حجاجی است که شاید تنها یکباردرعمر توفیق حج تمتع را پیدا میکنند.

وی خاطر نشان کرد:بایدهمپوشانی و هم افزایی کاملی بین تمامی عوامل وجود داشته باشد

وی بیان کرد:مدیریت هزینه مورد توجه بوده و ازجمله درحوزه مسکن ۸درصد کاهش هزینه داشته ایم.

وی خاطر نشان کرد:درسالجاری هواپیمایی جمهوری اسلامی مستقلا عهده دارانجام نقل و انتقال حجاج شده وامیدواریم امسال بتوانیم خدمات درخورشانی ارائه دهیم.

وی ادامه داد: درموضوع مسکن به علت تخریب هتل ها در مدینه منوره و کمبود جدی هتل در مدینه ، زائران مدینه قبل ۵شب و ۶ روز ووزائران مدینه بعد۴شب و ۵ روز اقامت دارند .

وی با بیان  اینکه درخواست افزایش ۱۰هزارنفرسهمیه مازاد از طرف سعودی داشته ایم گفت:البته هنوزجوابی ازکشورعربستان دریافت نکرده ایم و امیدوار هستیم که موافقت اعلان شود و درصورت اعلام این سهمیه مازاد عملیات ثبت نام برای مدینه بعد شروع میشود.

وی با بیان اینکه ارز همراه زائربرایمان مهم است گفت:درمورد مقدار این ارزبا بانک مرکزی درحال مذاکره هستیم  .

ایشان در مورد میزان ارز تخصیصی به عملیات حج فرمودند :

برای انجام خدمات شایسته به زائرین عزیزمان با مساعدت و دستور ریاست محترم جمهور و همراهی دولت محترم امسال ارز۷هزارتومانی تخصیص یافته که میانگین هزینه تمام شده برای حجاج در گروه‌های قیمتی مختلف ۲۵ میلیون تومان می باشد .

 برای خریدسوغات حجاج هم اقداماتی برای امکان خریدقبل ازحج با فروشگاههای  اینترنتی داخلی مذاکراتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد:باید ظرفیتهای تولید را در خرید سوغات در داخل کشور درسال رونق تولید مورد توجه قرار دهیم .

وی در ادامه با بیان اینکه قراردادهای خوبی در زمینه ارایه خدمات  مسکن به کاروانها داریم بیان کرد: مدیران  مجموعه وکاروانها باید این امکانات ومحدودیتهارا بشناسند  و  توافقات در قرار داد را ازصاحب هتل مطالبه کنند وازآن برای ارتقای خدمات استفاده کند.

رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد:مدیر کاروان ها نسبت به توجیه زائران  در زمینه میزان سرانه مسکن و خدمات در  کشور عربستان  همت کنند و بخصوص اعمال محدودیت های موجود در عرفات و منا طبق ضوابط و تخصیص سرانه هر زائر در این سرزمین را به زائرین عزیزمان تشریح نمایند .

رشیدیان دربخش دیگری ازسخنان خود با بیان اینکه  هدف ازبرگزاری حج ارتقای معنویات است ،تصریح کرد:حاجی باید با تحول معنوی به وطن خود برگردد و انجام کارهای فرهنگی بسترسازی این تحول معنوی است و باید پیوستگی فرهنگی توسط مدیران کاروانها مورد توجه واقع شود و باتوجه به اقامت۳۵روزه برخی حجاج در سرزمین وحی باید زمینه  برای پربهره کردن این ایام مورد توجه باشد و همه عملیات حج باهدف فرهنگی و ارتقای ارزشهای دینی و معنوی در حجاج است.

وی خاطرنشان کرد:مدیران کاروانها بایدتوجه کنند که عملکرد آنان زیر ذره بین نظارتی قرار دارد و مدیران کاروان باید تا اخرعملیات حج روحیه خدمت گزاری خود را حفظ کنند.

وی ادامه داد:عملیات حج از۱۷تیرماه آغاز میشود و با توجه به اوج گرمابایدخدمات رسانی با بیان زیبا،سعه صدر وظاهری آراسته صورت گیرد.

وی تاکید کرد: آسیب شناسی های لازم صورت میگیرد تا درحوزه کاری مدیران مشکلی پیش نیاید و درحقیقت مدیران مانند پدریک مجموعه مشکلات درحین عملیات را مدیریت کنند.

وی ادامه داد:۳۰درصد نیروهای امسال را مدیران جدید تشکیل میدهند و مدیران قدیمی باید تجربیات خود را به نیروهای جدید منتقل کنند و البته درکنار ایده پروری این ایده ها به صورت هماهنگ شده اجرایی شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.