امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 1830
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 07 فوریه 2022 - 14:15 | 578 بازدید | ارسال توسط :

واکسینه کردن کودکان عوارض خاصی ندارد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: واکسیناسیون به موقع و هر سه دُز واکسن کرونا موجب کاهش ۳۵ برابری فوتی های بیماران کرونایی می‌شود. به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، حسین حقایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ابتلا به سویه اُمیکرون و شیوع کرونا در آذربایجان شرقی در حال افزایش است و تنها راه […]

واکسینه کردن کودکان عوارض خاصی ندارد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: واکسیناسیون به موقع و هر سه دُز واکسن کرونا موجب کاهش ۳۵ برابری فوتی های بیماران کرونایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، حسین حقایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ابتلا به سویه اُمیکرون و شیوع کرونا در آذربایجان شرقی در حال افزایش است و تنها راه مقابله با آن واکسیناسیون به موقع و استفاده از ماسک است تا فوتی ها سیر صعودی نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۵ بیمار مبتلا به کرونا در آذربایجان شرقی، جان خود را از دست داده اند.

حقایی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تزریق دز سوم واکسن، علاوه بر کاهش میزان ابتلا و بستری های بیمارستانی از مرگ و میر بیماران نیز جلوگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش تعداد کروناهایی آذربایجان شرقی دیگر شهرستان آبی در استان نداریم و بیشتر شهرستان ها تا مرز قرمز کرونایی رسیده اند.

معاون درمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون کودکان علیه ویروس کرونا، گفت: خانواده ها باید توجه کنند که واکسیناسیون کودکان عوارض خاصی ندارد.
واکسینه کردن کودکان عوارض خاصی ندارد

همچنین، جواد احمدیان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با بیان اینکه با واکسیناسیون به موقع کودکان عیله کرونا باید سلامتی آنها را تضمین کرد، احتمال بروز عوارض ناشی از واکسیناسیون کرونا در کودکان را بسیار نادر اعلام و اضافه کرد: واکسینه کردن کودکان عوارض خاصی ندارد و تنها ممکن است التهاب در محل تزریق واکسن ایجاد شود که آن هم گذراست.

به گفته وی تاکنون هیچ عارضه طولانی مدت بین کودکان پس از واکسیناسیون گزارش نشده است.

احمدیان اظهار داشت: در حال حاضر واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال علیه کرونا در تمامی شهرها و بخش های آذربایجان شرقی جریان دارد و از خانواده ها درخواست می کنیم تا هر چه سریع تر نسبت به واکسیناسیون کودکان خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه پیک ششم کرونا و شیوع سریع سویه اومیکرون هستیم، واکسیناسیون همگانی برای حفظ سلامت تمام آحاد جامعه بسیار لازم و ضروری است.

احمدیان واکسینه شدن درصد قابل توجهی از بزرگسالان طی یک سال گذشته را از اقدامات خوب و به موقع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان و اضافه کرد: با واکسیناسیون افراد بزرگ سال طی ماه های اخیر شاهد کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا بوده ایم که این روند باید همچنان تداوم یابد.

وی شیوع سویه جدید امیکرون و درگیری کودکان به سبب حضور در مکان های پرتردد را مورد اشاره قرار داد و افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این خصوص تصمیم گرفته است واکسیناسیون بین کودکان نیز سریع تر انجام شود.

معاون درمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از مردم آذربایجان شرقی درخواست کرد تا با واکسیناسیون به موقع کودکان، ضمن تضمین سلامتی کودکان خود، احتمال انتقال ویروس از کودکان به بزرگسالان را متوقف کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.