امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 417
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 16 نوامبر 2019 - 10:24 | 1112 بازدید | ارسال توسط :

کتاب تاثیر اندیشه های امام خمینی ره بر سیاست خارجی منتشر شد

حجت السلام و المسین دکتر آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز بر این کتاب مقدمه نوشته است کتاب تاثیر اندیشه های امام خمینی (ره) بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی به قلم رحمت مهدوی و محمد افروزی از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر و روانه بازار شده است. حجت السلام و المسین […]

کتاب تاثیر اندیشه های امام خمینی ره بر سیاست خارجی منتشر شد


حجت السلام و المسین دکتر آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز بر این کتاب مقدمه نوشته است

کتاب تاثیر اندیشه های امام خمینی (ره) بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی به قلم رحمت مهدوی و محمد افروزی از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر و روانه بازار شده است.

حجت السلام و المسین دکتر سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز بر این کتاب مقدمه نوشته و طی آن تاکید کرده است با تداوم سیاست های استکباری سلطه گران و در حالیکه جهان همچنان از بی عدالتی، بی هدفی و ضعف ایدئولوژیک رنج می برد رجوع به اندیشه های امام خمینی رحمت الله علیه و آیت الله عظمی امام خامنه ای عزیز همچنان یک ضرورت است.

این کتاب علاوه بر مقدمه مذکور دارای یک پیش گفتار است و  در چهار فصل در قالب دو بخش مجزا منتشر شده است.

وقت نیوز

در بخش اول که متشکل از دو فصل است در قالب چارچوب نظری فصل اول به کلیات و مفاهیم و فصل دوم به اصول نظری امام خمینی در زمینه سیاست خارجی اختصاص داده شده است.
در بخش دوم نیز تحت عنوان رویکرد عملی امام خمینی در مورد سیاست خارجی در فصل اول مواضع امام خمینی پیرامون رویدادهای مهم سیاست خارجی جمهوری اسلامی در دولت موقت بررسی شده و سپس در فصل دوم مواضع امام پیرامون وقایع مؤثر سیاست خارجی جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس مورد واکاوی قرار گرفته است.

امتیاز این کتاب نسبت به کتاب های مشابه در این است که نویسنده همزمان به لحاظ نظری و عملی تاثیر اندیشه های امام بر سیاست خارجی را مورد بررسی قرارداده است. در واقع این کتاب دنبال اثبات این امر است که نشان دهد امام خمینی بر تمام اصول نظری خود در سیاست خارجی به لحاظ عملی پایبنده بوده و برای آن تصمیم گیرهای امام خمینی در مواقع حساس و رویدادهای مهم را مورد تامل قرار داده است.

این کتاب در قطع رقعی و در ۲۸۰ صفحه و با قیمت ۲۴ هزار تومان روانه بازار شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.