امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 1819
  پرینتخانه » استان ها, ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 02 فوریه 2022 - 13:37 | 481 بازدید | ارسال توسط :

کم کاری و منفی نگری رسانه های آذربایجان شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: اکنون حدود ۵۰۰ رسانه در استان وجود دارد و اگر به‌طور میانگین برای هر رسانه دو نفر در نظر بگیریم، نزدیک ۱۰۰۰ نفر فرد رسانه‌ای در استان داریم اما همچنان عملکرد مطلوبی وجود ندارد. سید قاسم ناظمی در جمع خبرنگاران افزود: در این نمایشگاه آثار فرهنگی موسسات […]

کم کاری و منفی نگری رسانه های آذربایجان شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: اکنون حدود ۵۰۰ رسانه در استان وجود دارد و اگر به‌طور میانگین برای هر رسانه دو نفر در نظر بگیریم، نزدیک ۱۰۰۰ نفر فرد رسانه‌ای در استان داریم اما همچنان عملکرد مطلوبی وجود ندارد.
سید قاسم ناظمی در جمع خبرنگاران افزود: در این نمایشگاه آثار فرهنگی موسسات و اشخاصی که منجر به بازارسازی اقتصادی در جامعه می‌شود، به نمایش در خواهد آمد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۰۰ اثر از ۷۰ هنرمند به دست ما رسیده است تصریح کرد: معتقد هستیم ظرفیت استان ما به مراتب بالاتر از این تعداد است.

ناظمی در ادامه با تاکید بر لزوم پررنگ شدن فعالیت های فرهنگی و هنری در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: بیش از ۵۰ برنامه‌ی فرهنگی و هنری در طول ایام الله دهه فجر در استان برگزار خواهد شد که برخی از این برنامه‌ها ملی و برخی نیز استانی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های ملی می‌توان به برگزاری جشنواره‌ی فیلم و هنرهای تجسمی فجر اشاره کرد که همزمان با تهران در استان ما نیز برگزار خواهد شد و هدف از پخش فیلم‌های برگزیده‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر در استان برقراری عدالت فرهنگی در استان‌ها است تا همه‌ی هموطنان بتوانند همزمان با مخاطبین تهران این فیلم‌ها را ببینند؛ در خصوص جشنواره‌ی هنرهای تجسمی نیز با توجه به اینکه آذربایجان شرقی و تبریز جایگاه ویژه‌ای در این حوزه دارد، علاوه بر برگزاری جشنواره، تا زمانی که شرایط کرونایی اجازه دهد، اجرای نمایش تداوم خواهد داشت.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌ی سراسری تئاتر رضوی به میزبانی آذربایجان شرقی در ۲۹ بهمن ماه یکی دیگر از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایام بعد از دهه‌ی فجر و زنده نگه داشتن یاد و نام قیام ۲۹ مردم تبریز است که تاکنون بیش از ۱۰۰ هنرمند از ۲۰ استان برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند.

ناظمی در خصوص برنامه‌های شهرستانی نیز گفت: شهر بناب در طول سال میزبان جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلفی بوده است که اختتامیه‌ی این برنامه‌ها در طول ایام دهه‌ی فجر در بناب برگزار خواهد شد که از جمله‌ی این برنامه‌ها می‌توان به جشنواره‌ی شعر غدیر، بیست‌ودومین جشنواره‌ی هنرهای نمایشی بناب و جشنواره‌ی عکس بناب اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در خصوص نقش رسانه‌های استان در تبیین اهمیت وقایعی چون قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز تاکید کرد: طبیعتا هیچ پشت پرده ای برای کم اهمیت جلوه دادن این روز وجود ندارد و اینکه رهبر معظم انقلاب به‌عنوان عالی ترین مقام کشور دو دیدار مردمی به‌مناسب قیام ۱۹ دی قم و ۲۹ بهمن تبریز برگزار می‌کنند، نشان دهنده‌ی اهمیت این روز است اما باید قبول کنیم که اندکی در این موضوع غفلت کرده‌ایم.

وی افزود: اکنون حدود ۵۰۰ رسانه در استان وجود دارد و اگر به‌طور میانگین برای هر رسانه دو نفر در نظر بگیریم، نزدیک ۱۰۰۰ نفر فرد رسانه‌ای در استان داریم اما همچنان ناگفته‌های زیادی از قیام ۲۹ بهمن وجود دارد و متاسفانه بسیاری از بانیان این قیام به دلیل کهولت سن در حال فوت هستند اما خیلی کم شاهد گفت‌وگوی رسانه‌ها با این افراد هستیم در حالیکه یک خبر یا تیتر در رسانه‌ها می‌تواند زمینه‌ساز تولید محتوا توسط کنشگران جامعه باشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.