امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 1750
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 07 دسامبر 2021 - 11:41 | 641 بازدید | ارسال توسط :

آذربایجان شرقی چقدر حاشیه نشین دارد

توسعه تبریز و شهرهایی مانند مراغه و مرند در سالهای گذشته موجب جذب مهاجران از شهرها و روستاهای اطراف به این شهرها شده و در سالهای گذشته آمار قابل توجهی از جمعیت حاشیه نشین در این شهرهای بزرگ استان ذکر شده است. مسئولان استانی می گویند جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر در […]

آذربایجان شرقی چقدر حاشیه نشین دارد

توسعه تبریز و شهرهایی مانند مراغه و مرند در سالهای گذشته موجب جذب مهاجران از شهرها و روستاهای اطراف به این شهرها شده و در سالهای گذشته آمار قابل توجهی از جمعیت حاشیه نشین در این شهرهای بزرگ استان ذکر شده است. مسئولان استانی می گویند جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر در حاشیه این سه شهر زندگی می کنند البته حاشیه نشینی در شهرهای دیگری مانند اهر هم وجود دارد اما به عنوان یک معضل شهری مطرح نیست.
در دو سه سال اخیر وبه دنبال افزایش قیمت مسکن در تبریز بخشی از مردم داخل شهر هم برای سکونت به روستاهای حاشیه ای عزیمت کرده اند که موجب افزایش قیمت زمین و ملک در این روستاها شده است به عنوان مثال قیمت یک خانه ۶۰ متری در روستای باغ معروف از ۳۰ میلیون تومان در سال ۹۷ به ۱۲۰ میلیون تومان در خرداد ۱۴۰۰ رسیده است.
بزرگترین چالش شهرداریها با این حاشیه نشینی ساخت و ساز غیر مجاز و احداثات غیر ایمن است که ایرج شهین باهر شهردار تبریز در جلسه ۶ تیرماه ۱۴۰۰ شورای شهر تبریز نسبت به آن هشدار داد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.