مدیر موسسه کاریابی بین المللی آرمان ماندگار ؛ از فعالیت های مراکز کاریابی غیر مجاز انتقاد کرد و اضافه کرد  : متاسفانه  فعالیت های شرکت‌های کاریابی و مهاجرتی غیر مجاز،  ضربه های جبران ناپذیری بر پیکره این مراکز وارد میکند .

نیما باقری فرح بخش در نشست هم اندیشی مدیران دفاتر کاریابی بین المللی که درهتل لاله پارک تبریز برگزار شد،  در خصوص فعالیت های این مرکز اظهار کرد : موسسه ارمان  ماندگارفعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ آغاز کرد  و از حدود یک سال  پیش هم توانسته است  دفتر هدایت   و حمایت از نیروی کار دانمارک را با حمایت وزارت کار،   وزارت امور خارجه  و سفیر ایران  در کشور دانمارک  راه اندازی کند  و تاکنون ۵۰ نفر را به کشور دانمارک اعزام کرده است .


فرح بخش  به نحوه قرار دادهای کاری در کشورهای مختلف اشاره کرد و افزود :  در کشورهای آلمان ؛ دانمارک و سوئد بر خلاف کشورهایی مثل استرالیا و کانادا ،  باید قرار دادهای کاری شخص از قبل اماده شده باشد، حقوق مشخص شده باشد  و به تائید اتاق بازرگانی  وزارت کار و زارت امور خارجه رسیده باشد تا بتوانیم نیروهای  کار را به کشورهای اسکاندیناویی خصوصا دانمارک اعزام کنیم.
وی از فعالیت های مراکز کاریابی غیر مجاز انتقاد کرد و اضافه کرد  : متاسفانه  فعالیت های شرکت‌های کاریابی و مهاجرتی غیر مجاز،  ضربه های جبران ناپذیری بر پیکره این مراکز وارد میکند   و باید جلوی فعالیت این مراکز که به صورت های  مجازی و واقعی فعالیت دارند گرفته شود. ، چرا که این موسسات با دادن مشاوره های غلط،  بازار کار را از دست  ما میگیرند  و  به حسن شهرت این مراکز  ضربه و می زند  ؛ چگونه شخصی که بارها از سوی  این موسسات متضرر شده  است خواهد توانست به فعالیت موسسات کاریابی  بین الملی اعتماد کند.
فرح بخش  به صدور  دفترچه های کار دردفاتر حمایت و هدایت اشاره کرد و افزود : مساله ای که مورد  انتقاد است این است که  برای افرادی که در دانمارک هستند برای صدور دفترچه کار- به منظور استفاده از مزایای خاص – هزینه ای گرفته نمی شود،  چرا که هزینه ۲ الی ۳ یورویی در کشوری مثل دانمارک  خنده دار است اما  ما انتظار داریم که در کشورهایی مانند آلمان  که واحد ارزی آن ها  خیلی بالاتر از کشور ماست هزینه ای برای تمام دفاتر خدمات هدایت و حمایت از نیروی کار در نظر گرفته شود/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *