امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 27 March , 2024
امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳ - 18 رمضان 1445
شناسه خبر : 882
  پرینتخانه » اجتماعی, ایران تاریخ انتشار : 10 فوریه 2021 - 9:23 | 1158 بازدید | ارسال توسط :

تزریق اولین واکسن کرونا در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز

استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: تزریق واکسن کرونا که در مرحله ی اول برای کادر درمان اختصاص یافته است همزمان با سرارسر کشور در استان نیز شروع شد.
تزریق اولین واکسن کرونا در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز

استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: تزریق واکسن کرونا که در مرحله ی اول برای کادر درمان اختصاص یافته است همزمان با سرارسر کشور در استان نیز شروع شد.
اولین واکسن کرونا در مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) تبریز با حضور استاندار آذربایجان شرقی و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تزریق شد.
اولین داوطلب دریافت واکسن کرونا در تبریز، دکتر تقی‌زادیه، متخصص بیماری‌های ریه و معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بود.
محمدرضا پور محمدی اظهار داشت: در کنار ورود واکسن خارجی امیدواریم تزریق واکسن داخلی نیز از خرداد به بعد آغاز شود. وی با بیان اینکه تزریق واکسن به معنای پایان بیماری نیست بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم گفت: امروز اولین سری واکسن روسی کرونا به بیمارستان امام رضا منتقل شده است و در مرحله نخست حدود ۵۰۰ نفر از کادر آی سی یو در استان در دو مرحله واکسینه می‌شوند. عباسعلی درستی با بیان اینکه نیروهای مرکز بهداشت آذربایجان شرقی کار تزریق واکسن کرونا را انجام می دهند، خاطرنشان کرد: شرایط نگهداری واکسن‌ها خاص است و باید در فریزر و در دمای ۲۰ تا ۲۵ درجه زیر صفر نگهداری شود که این امکانات در مرکز آموزشی درمانی امام رضای تبریز وجود دارد. وی با اشاره به اینکه هر ویال از واکسن روسی کرونا در مرحله اول برای پنج نفر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اضافه کرد: با توجه به گران بودن واکسن‌کرونا و امنیتی بودن این موضوع هر ویال از این واکسن دارای کد رهگیری ۲۰ رقمی بوده و اطلاعات آن در سامانه ثبت می‌شود و قابل رصد و قابل رهگیری است. درستی خاطرنشان کرد: تمامی تدابیر و شرایط برای تزریق واکسن کرونا اعم از شرایط نگهداری، نحوه تزریق و حتی دفع پسماند آن بر اساس دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی و دستورالعمل‌های کشوری اندیشیده شده و آموزش‌های لازم در این مورد ارائه شده است. وی اعلام کرد: واکسن‌های کرونا هر دو هفته یک بار، مرحله به مرحله وارد می‌شوند و اولویت تزریق بر اساس دستورالعمل کشوری خواهد بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.