امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 886
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 16 فوریه 2021 - 13:50 | 1118 بازدید | ارسال توسط :

سری پنجم کتاب شناسنامه تبریز به زودی منتشر خواهد شد

فعال اقتصادی و فرهنگی گفت:سری پنجم کتاب شناسنامه تبریز به زودی منتشر خواهد شد که بیش از ۷۰۰ صفحه است و این کتاب حتی از نظر تعداد صفحه بیشتر از کتاب ایران است. به گزارش چالش روز ، علی وهاب زاده، ملقب به علی پولاد درنشست خبری در تبریز با اشاره به اینکه شرایط سخت […]

سری پنجم کتاب شناسنامه تبریز به زودی منتشر خواهد شد

فعال اقتصادی و فرهنگی گفت:سری پنجم کتاب شناسنامه تبریز به زودی منتشر خواهد شد که بیش از ۷۰۰ صفحه است و این کتاب حتی از نظر تعداد صفحه بیشتر از کتاب ایران است.
به گزارش چالش روز ، علی وهاب زاده، ملقب به علی پولاد درنشست خبری در تبریز با اشاره به اینکه شرایط سخت همواره انسان ساز است، یادآوری کرد: باید توجه کنیم که انسان در شرایط آسان و بی دردسر نمی تواند رشد مادی و معنوی داشته باشد و به همین منظور برای توسعه کشور باید به سمت آموزش بهتر و اصولی فرزندان و کودکان خود گام برداریم و به ارزش و جایگاه علم در تمام حوزه ها باید اهمیت داد چون بدون فناوری های روز رسیدن به توسعه و رفاه غیرممکن است.
وی امید دادن به مردم و توجه به شادابی روحی و فیزیکی آنان را دو هدف عمده خود از تالیف کتاب های مختلف بیان کرد و افزود: کتاب های من برای عوام مردم است به طوری که حتی کسانی که سواد ابتدایی دارند نیز بتوانند از آنها بهره مند شوند و خواص برایم زیاد مهم نبوده است.
وی مدرک گرایی و علم اندوزی را در تعارض با یکدیگر خواند و اضافه کرد: باید توجه داشت که آنچه ما را از دنیای مدرن دور کرده، توجه به مدارک دانشگاهی است و این شرایط باید باطل شود تا جوانان بیش از این بدبخت نشوند و ادعاهای خود را کمتر کنند و بر همین اساس باید دختران و پسران خود را از ۱۴ سالگی برای ادامه تحصیل علم یا مهارت آموزی تفکیک کنیم.
علی پولاد گفت: هرمقدار به تبریز خدمت کنیم کافی نیست همواره گفته ام به تبریز بدهکارم و تا زمانی که بتوانم به این شهر خدمت خواهم کرد.
وی افزود: ۵ سال است که به یک موضوع توجه می‌کنم و آن حقوق انسان و حقوق بشر است.
پولاد تصریح کرد: سال ۱۹۷۸ یعنی ۷۲ سال قبل سازمان ملل حقوق بشر را در ۴ ماده تصویب کرده‌اند که از ۵ سال قبل شروع کرده‌ام ‌حقوق بشر را از قرآن کریم استخراج کنم.
وی تاکید کرد: چهار سال اول در ایران یک سی دی و در ترکیه ۲ کتاب در خصوص حقوق بشر در قرآن چاپ شده که به تمامی رئیس جمهور های دنیا ارسال خواهد شد چرا که مشابه آن در دنیا وجود ندارد.
این فعال اقتصادی و فرهنگی اضافه کرد: در زمان ناصرالدین شاه هیاتی به فرانسه اعزام‌ می‌شود که پس از بازگشت می‌گویند همه آنها دزد هستند جاهای خوب قرآن را دزدیده اند و جاهای بد برای ما مانده است.
علی پولاد با اشاره به اینکه در پژوهشی بررسی کرده اند کدام ‌کشورها قوانین اسلامی را رعایت می‌کنند که در راس آن کشورهای غیر مسلمان بوده است و در رتبه های ۴۰ به بعد یک کشور مسلمان وجود داشته است گفت: در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور ترکیه گفته ام از ۵۷ موضوع حقوق بشر در اسلام اگر تنها ۲۷ مورد را اجرا کنیم نیازی به سیستم قضایی نخواهیم داشت و پلیس نیز بسیار کم فعال خواهد شد .

پولاد اظهار داشت: برای زندگی بهتر در جهان امروز تنها به جوانان تحصیل کرده نیاز نیست، چون تحصیل همواره هم ردیف پول قرار می گیرد و همه دوست دارند پزشک شوند تا پول زیادی کسب کنند، اما باید به این نکته توجه کرد که شغل پزشکی یک شغل ماورای انسانیت است که جنبه های انسانی و معنوی آن بسیار فراتر از منابع مالی آن است.
وی از اینکه دیگر در تبریز خبری از استادکاران خبره رشته های مختلف مثل بنایی، نجاری، نقاشی و سایر رشته ها نیست، ابراز تاسف کرد و ادامه داد: آیا امروز از ایران و تبریز کسانی را سراغ داریم که در این رشته ها سرآمد در جهان باشند؛ این در حالی است که باید در این خصوص سهم داشته باشیم و برای این منظور باید از هم اکنون نسبت به آموزش های جوانان و نوجوانان اقدام کرد تا در سال های آینده استادکارهای خبره ای به جامعه تحویل داده شود.
پولاد گفت: ما باید در حوزه های اقتصادی، هوش اقتصادی را با عقل تفکیک کنیم، اما مشاهده می شود که اغلب سرمایه گذاران شبیه ترن یک طرفه هستند و همواره برای برداشت پول فعالیت می کنند در حالی که ارزش فعالیت اقتصادی در این است که منایع مالی رفت و برگشت داشته باشد و از درآمدها برای رفاه مردم هزینه شود.
این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه کسانی که پول زیاد دارند رفته رفته خسیس تر می شوند و این امری نکوهیده است، افزود: این عده بیشتر به حمال و گدایان پول شباهت دارند که هیچ نفعی از پول و ثروت آنها به جامعه نمی رسد.
پولاد، جذب سرمایه گذار را فرآیندی عظیم و پیچیده، اما بسیار مهم برای توسعه هر کشور خواند و اضافه کرد: برای این منظور باید غیر ممکن ها را ممکن کرد تا فعال اقتصادی برای هزینه کرد مشتاق و راضی به سرمایه گذاری شود که در این رابطه حمایت های دولتی اصل اساسی است که نمونه آن را تورگوت اوزال، رییس جمهوری درگذشته ترکیه در دهه ۱۹۹۰ انجام داد و با واگذاری رایگان زمین به سرمایه گذاران خارجی و داخلی برنامه مدونی تعریف و اجرا کرد که طی آن اراضی زیادی در شهرهای مختلف مثل آنتالیا واگذار شد و آب، برق، گاز و تاسیسات زیرساختی را آماده کرد تا در دو مرحله واگذار شوند.
علی پولاد تبریز گفت: آرزوی بزرگ من این است که یک محل اوپرا در شهر باشد اگر اوپرا در شهر وجود ندارد نمی‌توان گفت ما هنردوست هستیم.
وی افزود: من سال هاست به تربیت انسان توجه می‌کنم اما اگر همه همکاری کنند من نیز برای ساخت تئاتر شهر کمک خواهم کرد اگر محلی مناسب و اثری بزرگ‌راه اندازی شود من نیز حاضرم بسیار کمک کنم تا اثری زیبا و ماندگار خلق شود. تکرار می‌کنم همکاری و همیاری باید باشد نه سو استفاده .
این فعال اقتصادی و فرهنگی اضافه کرد: یک مهمان خانه ۴۱ اتاقه با بافت ساختمان های روستا های آذربایجان در عینالی راه اندازی خواهد شد و کافی شاپی نیز در کنار آن ایجاد می شود و اگر اقداماتی که در لاله پارک به وجود آمد در عینالی به وجود نیاید.
وی گفت: سری پنجم کتاب شناسنامه تبریز به زودی منتشر خواهد شد که بیش از ۷۰۰ صفحه است و این کتاب حتی از نظر تعداد صفحه بیشتر از کتاب ایران است.
علی پولاد تصریح کرد:۲۰۰ نفر از نخبگان دانشگاه های تبریز ارومیه جایزه علمی دریافت خواهند کرد، امروز باید به سمت تربیت انسان حرکت کنیم.
وی اضافه کرد: به آموزش و پرورش گفته ایم ‌دانش آموزانی که در زمینه فیزیک و ریاضی نمرات خوبی دارند به ما معرفی کنند تا هزینه آموزش آنها را پرداخت کنیم‌.
وی با بیان اینکه زمانی سنگاپور محل دزدان دریایی بود اما برای معلمان با شرایط خاص حقوقی بیش از حقوق پزشکان در نظر گرفتند که در آن زمان هیچ‌یک از معلمان حائز آن شرایط خاص نبودند اما با تلاش خود توانستند امروز سنگاپور را به شکل امروزی برسانند.
این فعال اقتصادی و فرهنگی اضافه کرد: اگر فکر هارا حمایت کنیم می‌توانیم پیشرفت کنیم.
وی با اشاره به اینکه کرونا کمک بسیاری به بشریت کرد چرا که به ما تعقل را یاد داد گفت: یک زن و مرد ترکیه‌ای که شیمی دان بودند به آلمان رفتند و با شرکت فایزر همکاری کردند و امروز تبدیل به میلیاردر شده اند.

با بیان اینکه برایم، قرار گرفتن در دل مردم موطنم از هر چیزی مهمتر است، اظهار کرد: اینکه مسئولان تبریز قصد دارند تندیس مرا در این شهر قرار دهند، زیاد مهم نیست؛ آنچه برایم بسیار اهمیت دارد، جای داشتن در دل و یاد مردم است.
پولاد اظهار داشت: تبریز شهر آرزوها و بهترین شهر جهان برایم است و باز هم معتقدم باید برای این شهر کار انجام دهم و باز هم باید سرمایه گذاری کنم؛ من از تبریز ریالی سود نخواهم برد و هر چه از سود سرمایه گذاری ها حاصل شود، در همین تبریز دوباره هزینه خواهد شد.
وی با بیان اینکه تاکنون هر انچه در توان داشته ام برای پیشرفت اقتصادی و فرهنگی تبریز انجام داده ام، اما کارهای زیادی نیز بر زمین مانده است، ادامه داد: من ۷۷ سال عمر کرده ام و در این مدت با تالیف کتاب های مختلف سعی کرده ام مردم را از رنج و عذاب زندگی روزمره جدا کرده و آنچه را که به عنوان مشکل برای خودم در زندگی پیش آمده ، مردم را از آن دور کنم تا تنها به شیرینی ها و جذابیت های زندگی مشغول شوند چون من دوست ندارم مردم در تمام دنیا در عذاب باشند.

به گفته وی، در آن زمان در ترکیه کمک بلاعوض به میزان ۳۰ درصد مجموع سرمایه گذاری به بخش خصوصی اعطا می شد که تاثیر شگرفی در توسعه این کشور داشت، این در حالی است که امروز بر اساس قوانین کشورمان مبنی بر کمک مالی دولت به میزان ۹ درصد مجموع هزینه های انجام شده در هتل سازی هنوز معطل مانده است.
سرمایه گذار یک مجموعه تجاری در تبریز گفت: چند سال قبل برای ساخت این مجموعه ها ۹۰ میلیون دلار هزینه کردم اما تاکنون ریالی از این بابت دریافت نکرده ام.
پولاد ادامه داد: با این حال از سرمایه گذاری در تبریز خسته نشده ام و اگر مسئولان همراهی کنند، برای ساخت تئاتر و اپرای این شهر سرمایه گذاری می کنم و برای همه نوع همکاری حاضرم به شرطی که مسئولان برای همکاری پا پیش بگذارند.
وی همچنین از شروع طرح مطالعاتی ساخت هتل ۴۱ اتاقی در ارتفاعات عینالی تبریز خبر داد که طی آن تمام اتاق های با نماهای ۱۱ روستای هدف گردشگری آذربایجان شرقی طراحی و در جوار آن یک قهوه حانه ۳۰۰ متری نیز ساخته خواهد شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.