امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 1790
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 01 ژانویه 2022 - 10:51 | 554 بازدید | ارسال توسط :

سند رسمي اعتبار بين المللي دارد

موسی خلیل اللهی رئیس دادگستری استان به مناسبت روز گرامیداشت دفاتر اسناد رسمی، در جلسه مشترک با مدیرکل ثبت اسناد و هیات مدیره کانون سردفتران آذربایجان شرقی گفت: توسعه فرهنگ اسناد رسمی ضمن کاهش پرونده های قضایی، مانع از اطاله دادرسی و صدور آرای متقن در جامعه می شود. وی با تبریک روز دفاتر اسناد […]

سند رسمي اعتبار بين المللي دارد

موسی خلیل اللهی رئیس دادگستری استان به مناسبت روز گرامیداشت دفاتر اسناد رسمی، در جلسه مشترک با مدیرکل ثبت اسناد و هیات مدیره کانون سردفتران آذربایجان شرقی گفت: توسعه فرهنگ اسناد رسمی ضمن کاهش پرونده های قضایی، مانع از اطاله دادرسی و صدور آرای متقن در جامعه می شود.
وی با تبریک روز دفاتر اسناد رسمی تاکید کرد: سند رسمی نه تنها در بعد ملی بلکه در بعد جهانی هم حائز اهمیت است لذا می خواهم توجه کانون به فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و ارتباط با مردم از طریق رسانه ها بیشتر شود.
محمد افخمی، مدیر کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی هم در این دیدار با اشاره به جایگاه بالای دفاتر در اجرای سیاست های ثبتی بر حمایت و استفاده از ظرفیت آنان تاکید کرد.
وی با اشاره به نتایج موفقیت آمیز برونسپاری های ثبتی به دفاتر اسناد رسمی، اجرای کامل طرح کاداستر در استان را در توسعه فرهنگ سند رسمی موثر دانست.
مهدی سلطانی، معاون امور اسناد اداره کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی دفاتر اسناد رسمی را در کاهش پرونده های قضایی مورد تاکید قرار داده و خواستار حمایت دستگاه قضای از آنها شد.
محمود حسن زاده، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی در این دیدار با اشاره به آسیب های آتی در طرح تعویض پلاک افزود: این رویه در آینده نه چندان دور باعث بی نظمی حقوقی و افزایش پرونده های قضایی خواهد شد.
وی در ادامه از گلوگاه قرار دادن دفاتر اسناد برای دریافت مطالبات دولت انتقاد کرد و گفت: امیدواریم نمایندگان محترم در بررسی بودجه سال آینده نسبت به اصلاح این امر و کاهش تبلیغات منفی علیه دفاتر که منجر به سندگریزی در جامعه می شود اقدام نمایند.
حسن زاده تصریح کرد: خواسته ما این است که در بودجه سال آینده اجبار به دریافت هزینه های دولتی توسط دفاتر اسناد حذف یا میزان آن کاهش یابد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.