امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 1836
  پرینتخانه » اقتصادی, ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 07 فوریه 2022 - 14:20 | 593 بازدید | ارسال توسط :

عدم استقبال از گوشت بوقلمون در آذربایجان شرقی

گوشت بوقلمون به دلیل وجود نوعی مواد خاص به نام اسیدآمینه تریپتوفان در درمان افراد مبتلا به افسردگی بسیار موثر است و همچنین برای از بین بردن کم‌خونی معجزه می‌کند. گوشت بوقلمون برای درمان افراد مبتلا به افسردگی موثر است مصرف‌کنندگان استقبال چندانی از مصرف گوشت بوقلمون به عمل نمی‌آورند و برای توجیه این امر […]

عدم استقبال از گوشت بوقلمون در آذربایجان شرقی

گوشت بوقلمون به دلیل وجود نوعی مواد خاص به نام اسیدآمینه تریپتوفان در درمان افراد مبتلا به افسردگی بسیار موثر است و همچنین برای از بین بردن کم‌خونی معجزه می‌کند.
گوشت بوقلمون برای درمان افراد مبتلا به افسردگی موثر است

مصرف‌کنندگان استقبال چندانی از مصرف گوشت بوقلمون به عمل نمی‌آورند و برای توجیه این امر فرهنگ تغذیه‌ای و گران بودن گوشت بوقلمون را ذکر می‌کنند. در سال‌های اخیر تولید و مصرف گوشت بوقلمون در بسیاری از کشورهای اروپایی و به ویژه آمریکا از یک روند افزایشی برخوردار بوده است.

پروتئین موجود در گوشت بوقلمون از هر گوشتی بیشتر است

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی با اشاره به مزیت گوشت بوقلمون نسبت به سایر گوشت‌ها، اظهار داشت: گوشت بوقلمون به علت عدم وجود چربی میان بافتی در هنگام پخت از نظر حجم بر عکس گوشت مرغ، گوساله و گوسفند کم نمی‌شود.
[
وی افزود: بوقلمون‌های تحت مطالعه و پرورش شامل چهار رنگ سیاه، الوان، سفید و طلایی است که از استان‌های اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی جمع‌آوری‌شده و موردمطالعه و بررسی و رکورد برداری انفرادی در طول سالیان متمادی قرارگرفته است.

حسین لطفعلی زاده، خاطرنشان کرد: مردم روستاها نیز به دلایل مختلف از جمله بومی و اقتصادی بودن پرورش بوقلمون در منطقه و داشتن شرایط خاص فیزیولوژیکی دستگاه گوارش برای استفاده از علوفه مرتعی و پَس چَر مزارع مبادرت به نگهداری این حیوان به‌صورت گله‌ای در جوار فعالیت‌های کشاورزی و دامداری می‌کنند

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.