امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 838
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 27 ژانویه 2021 - 12:00 | 1045 بازدید | ارسال توسط :

مطالبه ۲۰ میلیاردی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک

ضرورت نظارت بر آزمایشگاه های بخش خصوصی مکانیک و خاک مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان ‌شرقی بااشاره به مطالبات این اداره کل از دستگاه های مختلف گفت: در حال حاضر ۲۰ میلیارد تومان مطالبه از دستگاه های مختلف داریم که در ۱۰ سال گذشته انباشت شده است و اگر این مطالبات وصول شود […]

مطالبه ۲۰ میلیاردی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک

ضرورت نظارت بر آزمایشگاه های بخش خصوصی مکانیک و خاک
مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان ‌شرقی بااشاره به مطالبات این اداره کل از دستگاه های مختلف گفت: در حال حاضر ۲۰ میلیارد تومان مطالبه از دستگاه های مختلف داریم که در ۱۰ سال گذشته انباشت شده است و اگر این مطالبات وصول شود سطح کیفی کارهای این مرکز ارتقا خواهد پیدا کرد.
حسن ربانی ارشدامروز در جمع خبرنگاران چالش روز گفت: این مرکز، هیچ گونه بودجه و اعتبارات دولتی برای این مجموعه تعریف نشده اما این نهاد همواره در خدمت بخش دولتی و غیردولتی بوده و آماده همه گونه همکاری برای بهنیه سازی سازه های طرح های مختلف عمرانی می باشد.
وی ادامه داد: این مرکز،باید ازموضع درآمد- هزینه به سمت نظارت و آموزش سوق داده شود که این برای کل جامعه و ایمن سازی ساخت و سازها در کشور بسیار حائز اهمیت است و منافع ملی با این روش بهتر و سهل تر تامین می شود.
مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه نظارت بر آزمایشگاه های بخش خصوصی مکانیک و خاک در استان باعث ارتقای ایمنی پروژه های ساختمانی و راهسازی خواهد شد ، اظهار کرد: این موضوع باید به مطالبه ای در میان مردم مبدل شود.
وی شعار اصلی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک را ” ارتقای سازه ها،حافظ منافع ملی” بیان و اضافه کرد: معتقدیم آنچه که در حوادث طبیعی و غیرطبیعی همچون سیل و زلزله، ساختمان ها و سازه های فیزیکی را دچار خسارت می کند، غیراستاندارد بودن آنهاست که موجب نگرانی افراد جامعه می شود.
ربانی ارشد همکاری با شهرداری ها، دهیاری ها، نطام مهندسی و استانداری ها را لازمه تحقق شعار فوق دانست و با بیان اینکه هم اکنون آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان شرقی تعامل مناسبی با ادارات دولتی و بخش خصوص دارد، بر تقویت این تعاملات تاکید کرد.
وی از قطب بودن آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تبریز در حوزه قیر خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از آزمایش های مربوط به قیر از سراسر ایران به تبریز ارسال می شود و در حقیقت در این زمینه و سایر بخش ها به عنوان محور عمل می کنیم.
ربانی ارشد افزود: تدوین استانداردهای مرتبط طی همکاری با سازمان ملی استاندارد ایران، انجام کارهای پژوهشی و تحقیقات علمی کاربردی مرتبط، ارتباط با منابع علمی داخلی و خارجی به منظور تبادل اطلاعات و روش های جدید، عمل به عنوان بازوی اجرایی کارفرما در جهت ارزیابی مشخصات آزمایش های خارج از مشخصات و حضور در کمیسیون های تحویل موقت و نظارت بر کار آزمایشگاه های خصوصی جهت کنترل کیفیت پروژه ها و کالیبراسیون تجهیزات و همچنین میزان انطباق با استانداردها از دیگر فعالیت های ماست.
وی تاکید کرد: این اداره کل ۸۵ نفر نیروی متخصص دارد و در ۵ شهر استان شعبه داریم و در ۳۰ نقطه نیز دفتر تخصصی راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: ۶۰ درصد راه های استان را اسکن فنی کرده ایم که این فرایند فنی در حال توسعه است و در میان پروژه های شهری نیز اتوبان پاسداران را در حال اسکن داریم و امیدواریم همکاری با شهرداری را هم توسعه دهیم.
ربانی بااشاره به مطالبات این اداره کل از دستگاه های مختلف گفت: در حال حاضر ۲۰ میلیارد تومان مطالبه از دستگاه های مختلف داریم که در ۱۰ سال گذشته انباشت شده است و اگر این مطالبات وصول شود سطح کیفی کارهای این مرکز ارتقا خواهد پیدا کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.