امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 1366
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 06 می 2021 - 13:22 | 935 بازدید | ارسال توسط :

معلمانی که عشق هدیه می کنند

دو معلم خانم تبریزی و ارومیه ای با وجود تدریس ۶۳ سال همچنان در کنار دانش آموزانشان هستند. چالش روز ، پروین پورفرهادی بانویی که اکنون باید در کنار فرزندان و نوه هایش دوران بازنشستگی را تجربه کند با شیوع کرونا باردیگر آستینها را بالا زده تا دانش آموزان روستایی محروم از تحصیل نباشند. معلم […]

دو معلم خانم تبریزی و ارومیه ای با وجود تدریس ۶۳ سال همچنان در کنار دانش آموزانشان هستند.

چالش روز ، پروین پورفرهادی بانویی که اکنون باید در کنار فرزندان و نوه هایش دوران بازنشستگی را تجربه کند با شیوع کرونا باردیگر آستینها را بالا زده تا دانش آموزان روستایی محروم از تحصیل نباشند.

معلم فداکار ارومیه ای با خودروی شخصی خود مسافت طولانی را تا روستای محل اقامت دانش آموزانش طی می‌کند تا به دانش آموزانی که امکان استفاده از گوشی را ندارند تدریس کند.

وی در پایه ششم مدرسه روستای جهت لو ارومیه مشغول خدمت است و امسال ۱۹ دانش آموز دارد  که ۵ نفر از انها به شبکه شاد دسترسی ندارند .

وی  هر روز با یک دانش آموز ۳ ساعت  حضوری در خانه شان کار میکند. پور فرهادی با خودرو شخصی خود مسافت شهر ارومیه تا روستای جهت لو را طی می کند و در داخل خودرو به دانش آموزانی که به شبکه شاد دسترسی ندارند، تدریس می کند

وی  در صورت نیاز، ماسک برای این دانش آموزان هم توزیع می کند و با رعایت پروتکل های بهداشتی آموزش را ادامه می دهد.

این بانوی فداکار کار خود را تاسی به شهدای جنگ تحمیلی می داند و تمام انگیزه خود را دریک جمله خلاصه می کند:وظیفه داریم سنگر علم و دانش را در هر شرایطی خالی نگذاریم.

 

 

خرید تبلت با حقوق معلمی /تدریس در بستر کرونا

معلم فداکار تبریزی ضمن خرید تبلت برای دانش آموزان محروم ،کمکهای معیشتی نیز از دانش آموزان خود دارد.

فرزانه فخر الدینی اقدم معلمی که ۲۸ سال در آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خدمت کرده و به اذعان دانش آموزان قدیمی و جدید خود با اشتیاقی وصف ناپذیر در کلاس درس حضور دارد. وی پس از شیوع کرونا و تعطیلی مدرسه با علاقه بیشتری به کار خود ادامه داد و حتی پس از ابتلا به کرونا و درحالی که به سختی نفس می کشید و در کلاس آنلاین صدای نفسهای به شماره افتاده اش، گریه دانش آموزانش را به همراه داشت به تدریس ادامه داد.

این معلم فداکار با مشاهده محرومیت ۶ نفر ازدانش آموزانش از داشتن تبلت و عدم دسترسی به نرم افزار شاد بی تفاوت نشد و هزینه خرید۴ تبلت را شخصا به عهده گرفت و زمانی که دید این ۶دانش آموزوضعیت مالی خوبی ندارند، حمایت مالی آنان را هم تا حد توانش به عهده گرفته است.

وی انگیزه خود از تلاش شبانه روزی برای دانش آموزانش را در یک جمله ساده بیان می کند: مگر میشود انسان به فرزندانش و مشکلات و درس خواندنشان بی تفاوت باشد، اگر این دیدگاه وجود داشته باشد از جان هم مایه می گذاریم.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.