امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2117
  پرینتخانه » استان ها تاریخ انتشار : 09 دسامبر 2022 - 0:38 | 317 بازدید | ارسال توسط :

نابینایی در کمین کودکان

معاون امور پیشگیری بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تنبلی چشم بیماری خاموش است که می‌تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد نسبت به اینکه نابینایی در کمین کودکان است هشدار داد. به گزارش چالش روز، محسنی امکان نابینایی کودکان در صورت عدم شناسایی و درمان به موقع بیماری تنبلی چشم را بسیار محتمل دانست و […]

نابینایی در کمین کودکان

معاون امور پیشگیری بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تنبلی چشم بیماری خاموش است که می‌تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد نسبت به اینکه نابینایی در کمین کودکان است هشدار داد.

به گزارش چالش روز، محسنی امکان نابینایی کودکان در صورت عدم شناسایی و درمان به موقع بیماری تنبلی چشم را بسیار محتمل دانست و گفت: این بیماری به روند تکاملی بینایی کودکان باز می‌گردد که به طور معمول در طول پنج سال اول زندگی اتفاق می‌افتد و در این روند به هر علتی اگر اشکالی در دید کودک به وجود بیاید روند تکاملی بینایی متوقف می‌شود.

وی با اشاره به بدون علامت و مخفیانه بودن بیماری تنبلی چشم، یادآور شد: زمان اصلی تشخیص و درمان تنبلی چشم قبل از پنج سالگی است و اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی با تعداد ۱۰۵ پایگاه دائم غربالگری بینایی در سطح استان اقدام به غربالگری بینایی کودکان می‌کند.

به گفته وی در صورت مشکوک بودن هر کودک به تنبلی چشم، بیمار به متخصص بینایی ارجاع داده شده و مراحل درمان زیر نظر پزشک متخصص انجام می‌پذیرد.

محسنی با بیان اینکه امکان ابتلا به تنبلی چشم در بزرگسالی نیز وجود دارد، گفت: انواع مختلفی از مشکلات بینایی از قبیل کم بینایی و تاری دید به دلیل نزدیک بینی اگر در سنین تکامل بینایی کودک شناسایی و درمان نشوند در بزرگسالی امکان ابتلا به تنبلی چشم را به وجود خواهد آورد.

معاون امور پیشگیری بهزیستی آذربایجان شرقی به عدم توان ابراز تاری دید توسط کودکان و پیشرفت تنبلی چشم در کودک مبتلا اشاره و اضافه کرد: اشکالات بینایی در مدارس به شکل نزدیک شدن کودک به تخته سیاه و یا نزدیک کردن چشم به کتاب بروز می‌کند و چون ما نمی‌خواهیم فرصت را تا آن زمان از دست دهیم قبل از سن مدرسه باید بیماری شناسایی و درمان شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.