امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 1970
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 30 آگوست 2022 - 14:14 | 367 بازدید | ارسال توسط :

پوست اندازی بیمارستان زکریای تبریز به نفع بیماران سرطانی

مدیر عامل انجمن خیریه پژواک وحمایت از بیماران مبتلا به سرطان گفت: ما در موسسه خیریه تلاش می کنیم که بیماران مبتلا به سرطان را در این مجموعه از صفرتا صد تحت پوشش قراربدهیم و با حمایت کمک های مردمی نگذاریم بیماران علاوه بر آلام بیماری؛ دغدغه های دیگری چون تامین هزینه درمان ،معیشت و… […]

مدیر عامل انجمن خیریه پژواک وحمایت از بیماران مبتلا به سرطان گفت: ما در موسسه خیریه تلاش می کنیم که بیماران مبتلا به سرطان را در این مجموعه از صفرتا صد تحت پوشش قراربدهیم و با حمایت کمک های مردمی نگذاریم بیماران علاوه بر آلام بیماری؛ دغدغه های دیگری چون تامین هزینه درمان ،معیشت و… را داشته باشند و درحقیقت انجمن خیریه پژواک مهربانی ،تکرار زندگانی برای بیماران سرطانی در تبریز است.

علی اکبرخازن در نشست با خبرنگاران افزود: متاسفانه دربین بیماری هایی که درمان های مشکلی دارند،سرطان مهلک ترین و مشکل ترین این بیماری ها محسوب می شود. به عبارتی دیگر بیماری سرطان یکی ازبزرگترین معضلات پیش روی جامعه بشری به ویژه جوامع در حال رشد است که با توجه به هزینه های بالای درمان و ناتوانی بیماران از فعالیت های اقتصادی و اجتماعی،مبتلایان به این بیماری، نیازمند کمک های دولت و تشکل های مردمی و خیرین هستند.
وی تصریح کرد:خوشبختانه این مجموعه با هدف تامین هزینه های درمانی و کمک به رفع سایردغدغه های بیماران نیازمندبیماران تشکیل شده و توانسته است در رفع آلام و تسکین دردها در کنار بیماران وخانواده آنها قرار گیرد.

خازن خاطر نشان شد: این انجمن علاوه بر ارائه ی رایگان خدمات درمانی، افراد فقیر و نیازمند را از دیگر خدمات مانند تامین هزینه های ایاب و ذهاب و اقامت در شهر و ارزاق عمومی نیز در حد توان بی بهره مند نمی کنند.

مدیر عامل انجمن خیریه پژواک و حمایت از بیماران مبتلا به سرطان تصریح کرد :اکثر قریب به اتفاق هزینه هایی که انجمن حمایت از بیماران سرطانی می پردازد از محل کمک های مردمی و خیرین بوده که در مناسبت های مختلف و ایام سال توسط خادمین انجمن پژواک جمع آوری شده و در اختیار بیماران نیازمندقرار می گیرد.
خازن با اشاره به غربالگری خانواده‌های بیماران برای پیشگیری از این بیماری مهلک گفت: در راستای پیشگیری از فوت بیماران و شناسایی و درمان به موقع آنها، طرح غربالگری خانواده‌های بیماران مبتلا به سرطان عملیاتی شد و صدها نفر در سنوات گذشته تحت این غربالگری قرار گرفتند.
وی تاکید کرد :انجمـن خیریـه پـژواک، موسســــه ای رسمی، مردمـى، غیـر انتفاعـی، غیـر سیاسـی و صرفا خیریـه مـی باشـد کـه بـا تـکـیـه بـر مـشـارکت فعـال و حمایـت مـادی و معنـوی کریمانـه ی مردمـان ایـن مـرز و بـوم، تاسیس و در جهت پیشگیری، درمان، بازتوانـی وتخفیف آلام و حمایت از بیمـاران مبـتـلابـه سـرطان و خانواده هـای آنـان تلاش مـی نمـایـد.
بزرگتریـن ســرمایه ایـن انـجـمـن، همکاری داوطلبانـه و افتخاری اعضای آن می باشد. پژواک محـدوده جغرافیایـی مـددکاری انجمـن حسـب مراجعـه بیـمـــاران بـوده و مرکـز اصـلی فعالیـت انجمـن، شهرستان تبریـز مـی باشـد. در حال حاضـر، انجمـن خیریـه پـژواک، بیش از ۳۰۰۰ نفـر از بیماران مبتلا بـه سـرطان نیازمنـد و بی بضاعـت را تحت پوشـش خـود قـرار داده و هزینـه هـای داروئی، شیمی درمانی، آزمایشگاهی، تصویربرداری و … آنان را تامین می نماید. اهـداف انجمـن درچهـار بـخـش حمایـت خدمـات درمانی، پیشگیری، آمـوزشی و پژوهشی دنبال می شود.

این عضو انجمن حمایت از بیماران سرطانی آذربایجانشرقی خاطر نشان شد :هیات امنـا با رعایت مفاد اساسنامه انجمـن، از میـان خیرین و معتمدین تبریز کـه سـنوات گذشـتـه بـه صـورت داوطلبانه و افتخاری در واحدهای انجمـن فعالیت داشته و پس از کسب تجربه های لازم با آراء مجمع عمومی انجمـن بعنوان هیات امناء انتخاب می شـوند که اعضای آن بالغ بر ۴۵ نفر می باشد.

خازن اشاره ای هم به خدمات انجمن به بیماران سرطانی کرد و افزود در این مرکز خدماتی از قبیل ؛۱- شناسایی، حمایت و راهنمایی بیمـاران بـه مـراکـز تخصصی و درمانی. ۲٫ پرداخت ۵۰ درصد از هزینه های دارویی. ۳ . پرداخت ۱۰۰ درصـد از هزینـه هـای رادیولوژی و سونوگرافی، ماموگرافی، سی تی اسکن و ام آر آی. ۴٫ پرداخت ۷۰ درصد از هزینه های آزمایشگاهی. ۵ . خدمات رایگان مشاوره روان شناسی، تغذیه، ۸ . اهدای بسته های حمایتی و معیشتی در مناسبت حقوقی و تحصیلی – تربیتی. ۶ . غربالگری رایگان خانواده ی بیماران مبتلا بـه سرطان تحت پوشـش انجمن به منظور پیشگیری و تشخیص زودرس.٧ . اسکان رایگان بیماران شهرستانی مراجعه کننده به مراکز درمانی به همراه سـه وعده ی غذایی روزانـه در تهران و تبریز. های مختلف. ۹ . اهـدای کیسه ی کلستومی و پوشک، بـه طـور موردی به بیماران خاص ارایه می گردد .

مدیر عامل انجمن خیریه پژواک در ادامه به روش های کمک خیرین به بیماران هم اشاره کرد و گفت؛ این فرآیندبه شرح ذیل می باشد:۱٫ عضویت در کمیتـه منابع انسانی انجمن خیریه پـژواک به عنوان حامی. ۲ . همکاری داوطلبانه ی خیرین با تخصص ها و مهارت های مختلف در زمینه های متعدد فعالیت انجمن. ۳٫ کمک ریالی ماهانه، فصلی و سالیانه به منظور کمک به هزینه های درمانی مددجویان بصـورت نقـدی، کارت به کارت، واریز به بانک، تحویل در ازای قبض.۴ . جذب حامی مالی برای ارائه خدمات. ۵ . اهـداء نـذورات، خمس، زکات، فطریـه، ثلـث امـوال میت، صدقـات، بسـته هـای حمایتی معیشتی، ارزاق و پوشاک. ۶ . سفارش بنر و استند تسلیت (نماد همدردی) بـرای مراسم عزاداری، تاج گل، بنرهای تبریک، گرامیداشـت و خیرمقدم. ٧. اهـداء بسـته های درمانی مانند کیسـه کلستومی و پوشک بهداشتی. ۸ . ارائـه خدمات رایگان و یا تخفیف دار به مددجویان ( پزشکی ، خدماتی و …). ۹ . واریز درآمد اجاره ی ماهانه اماکن خیرین به انجمن. ۱۰ . تحت حمایت قرار دادن هزینه هـای درمانی یک یا چند بیمار به بطور موردی. ۱۱٫ کمک به تکمیل و تجهیز پروژه های در دست اجرا

مدیر عامل انجمن خیریه پژواک و حمایت از بیماران مبتلا به سرطان همچنین تاکید کرد؛ ساختمان سابق بیمارستان زکریای رازی که اینکه در اختیار این انجمن قرار دارد درحال بازسازی و مقاوم سازی است که پس از آماده شدن به عنوان کلینک تخصصی مورد استفاده قرار خواهد گرفت .
وی در پایان یاد آور شد:نوسازی بیمارستان سابق زکریای رازی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه دربر داشته و هزینه تجهیزات آن نیز۳۵۰ میلیارد ریال پیش بینی شده و تمام خدمات برای بیماران در این مرکز پس از تکمیل پروژه به صورت رایگان خواهد بود.
لذا از هموطنان عزیز تقاضا می شود برای مشارکت در این امر انساندوستانه کمک های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۲۶۱۵۷ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۳۳۷۰۰۶۳۱۴
برای کمک به بیماران سرطانی واریز نمایند و شهروندان گرامی در این راستا می توانند با شماره تلفن با شماره ۰۴۱_۵۹۳۰ با این مرکز در تماس حاصل فرمایند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.