امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 831
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 24 ژانویه 2021 - 14:52 | 1069 بازدید | ارسال توسط :

کاهش مستمری بگیران بیمه بیکاری

مدیر کل تامین اجتماعی استان از کاهش آمار بیکاران و مستمری بیکاران بیمه بیکاری در استان خبر داد و گفت: در حالی که اسفند ماه سال گذشته بیکاران مستمری بگیر حدود ۱۱ هزار و ۴۰۰نفر بودند اما امسال این تعداد به ۱۰ هزار و ۷۷۲ نفر رسیده است که این مهم با افزایش صادرات و […]

کاهش مستمری بگیران بیمه بیکاری

مدیر کل تامین اجتماعی استان از کاهش آمار بیکاران و مستمری بیکاران بیمه بیکاری در استان خبر داد و گفت: در حالی که اسفند ماه سال گذشته بیکاران مستمری بگیر حدود ۱۱ هزار و ۴۰۰نفر بودند اما امسال این تعداد به ۱۰ هزار و ۷۷۲ نفر رسیده است که این مهم با افزایش صادرات و تولید همچنین همکاری ادارات مربوطه و فعالان اقتصادی و صنعتی استان رخ داده است.

جعفر سمساری در بازدید از دفتر فصلنامه چالش روز با تاکید بر اینکه طرح ۳۰۷۰، تحولی چشمگیر در نحوه ارایه خدمات و کاهش مراجعات حضوری رقم زده گفت: این طرح به طور کامل دردهه فجر رونمایی می شود.
وی ادامه داد: از هفته دوم آبان ماه امسال ارائه خدمات غیر حضوری با پرداخت هدیه ازدواج آغاز شده و در ماه های گذشته به صورت مستمر بر انواع این خدمات افزوده شده است.
مدیر کل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی از کاهش ۷۰ میلیون حضور فیزیکی بیمه شدگان با غیر حضوری شدن ۳۰ خدمت این مرکز خبر داد و عنوان کرد: سهم آذربایجان شرقی از این کاهش مراجعات حدود ۶ درصد کشوری است اما برای افزایش بیشتر ازخدمات غیر حضوری نیازبه ارتقای فرهنگ استفاده از خدمات غیر حضوری در میان شهروندان بیمه شده داریم.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیش از دو میلیون نفر از شهروندان استان تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند یادآور شد: حدود ۵۴ درصد از جمعیت استان را تحت پوشش داریم و این شهروندان در مراجعه به مراکز ملکی تامین اجتماعی از خدمات غیر کاغذی بهره مند می شوند و در مراکز طرف قرار داد هم تلاش داریم تا بدون استفاده از دفترچه بیمه و نسخه کاغذی خدمات را ارائه دهیم.
وی بابیان اینکه عده ای سود جو در صدد کلاه برداری از بیمه شدگان هستند ، بیان کرد: هر نوع تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افراد و یا نمایندگان شرکت‌هایی با عنوان همکاران سازمان تأمین اجتماعی به بیمه شدگان و بازنشستگان و تقاضای وجه برای ارائه هر نوع خدمتی به طور قطع کلاهبرداری است و هرگز از سوی این سازمان انجام نمی‌شود.
سمساری افزود:عده‌ای سودجو در تماس‌های تلفنی با بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران گرامی سازمان تامین اجتماعی در قالب شرکت‌های درمانی برای ارائه کارت هوشمند سلامت و نظایر آن خواهان دریافت وجه و یا اعمال تخفیفات ویژه خدمات درمانی می‌شوند.
وی گفت: همچنین سازمان تامین اجتماعی از بیمه شدگان و بازنشستگان برای پروژه‌هایی مانند اجرای نسخ الکترونیک و یا حذف دفترچه‌های کاغذی هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کند و هر طرح و برنامه جدیدی در این خصوص از طریق رسانه‌های جمعی به اطلاع عموم می‌رسد.
وی ادامه داد: بیمه‌شدگان و بازنشستگان محترم اخبار این سازمان را فقط از پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.tamin.ir، مرکز ارتباطات مردمی این سازمان با شماره تماس ١٤٢٠ و یا نشریات سازمانی، رسانه‌ها و نشریات کثیرالانتشار پیگیری کنند.
سمساری همچنین با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۹ هزار کارگاه دراستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند گفت: ازاین میان حق بیمه ۸ هزار کارگاه در استان تقسیط شده است.
مدیر کل تامین اجتماعی استان از کاهش آمار بیکاران و مستمری بیکاران بیمه بیکاری در استان خبر داد و گفت: در حالی که اسفند ماه سال گذشته بیکاران مستمری بگیر حدود ۱۱ هزار و ۴۰۰نفر بودند اما امسال این تعداد به ۱۰ هزار و ۷۷۲ نفر رسیده است که این مهم با افزایش صادرات و تولید همچنین همکاری ادارات مربوطه و فعالان اقتصادی و صنعتی استان رخ داده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از امهال حق بیمه کارفرمایان متاثراز کرونا خبر داد و عنوان کرد: بر اساس تصمیمات متخذه در نشست کمیته تخصصی کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، حق‌بیمه سهم کارفرمایی فعالیت‌ها و کارگاه های متأثر از شیوع ویروس کرونا، امهال می گردد.
مدیر کل تأمین اجتماعی استان با بیان اینکه فعالیت‌ها و کارگاه‌های مشخص شده، مشمول امهال حداکثر۲۰ درصد حق ‌بیمه سهم کارفرمایی آذر و دی ماه سال ۱۳۹۹ می‌باشند، اذعان داشت، کارفرمایان مشمول می‌توانند نسبت به ارسال لیست حقوق و دستمزد و مزایای مشمول کسر حق‌بیمه ماه‌های مذکور با پرداخت حداقل ۱۰ درصد حق بیمه متعلقه با رعایت مهلت مقرر قانونی ماده (۳۹) قانون تامین اجتماعی اقدام کنند.
جعفر سمساری تصریح کرد، با توجه به امهال حق بیمه سهم کارفرمایی این کارگاه‌ها، کارفرمایان ذیربط مکلفند حداکثر تا پایان اسفند ماه ۱۳۹۹ (جهت کارگاه‌های با مهلت ارسال لیست دو ماهه حداکثر تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۰)، نسبت به پرداخت و یا ترتیب پرداخت با سررسید اقساط تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۰، اقدام نمایند.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان ادامه داد: حق‌بیمه سهم کارفرمایی ماه‌های اشاره شده درخصوص فعالیت‌ها و کارگاه‌های مشمول، در صورت ارسال صورت مزد و حقوق ماهیانه وفق ماده (۳۹) قانون تامین اجتماعی و پرداخت حداقل ۱۰ درصد حق بیمه مشمول جرایم تأخیر پرداخت نخواهند بود.
وی افزود کارفرمایان متقاضی بهره‌مندی از تسهیلات در نظر گرفته شده می بایستی با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری کارفرمایان به نشانی eservices.tamin.ir و در قسمت خدمات نامنویسی کارفرمایان‏/ثبت نام کارگاه‌های مشمول امهال حق بیمه، نسبت به ثبت درخواست و تکمیل اطلاعات مربوطه اقدام نمایند.
وی باگفت: اشاره به اینکه امهال حق بیمه سهم کارفرمایی کسب و کارهای حوزه گردشگری موضوع بخشنامه مورخ ۴‏/۹‏/۹۹ تا پایان سال ۱۳۹۹ کماکان به قوت خود باقی است.
وی همچنین با بیان اینکه پوشش بیمه ای زنان خانه دار در قالب بیمه مشاغل آزاد تسهیل شده، تصریح کرد، زنان خانه دار زیر ۵۰ سال، صرفاً با ارائه مدارک هویتی و انجام معاینات پزشکی، می توانند تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفته و از خدمات درمانی، کوتاه مدت و بلند مدت این سازمان بهره مند گردند.
مدیر کل تأمین اجتماعی استان با بیان اینکه افراد بالای ۵۰ سال به شرط دارا بودن سابقه پرداخت حق بیمه به میزان مازاد سنی، می توانند تحت پوشش قرار گیرند، این تسهیلات را گامی در جهت تعمیم و گسترش انواع بیمه های اجتماعی بین آحاد جامعه دانسته و افزود، خدمات تأمین اجتماعی ضمن پوشش ریسک در زمینه سلامت و اشتغال، موجبات امنیت و آرامش خاطر بیمه شدگان و تأمین معیشت بازنشستگان و مستمری بگیران را فراهم می آورد و در این راستا زنان خانه دار نیز در صورت پوشش بیمه ای، در تضمین و تأمین آتیه خانواده مشارکت خواهند نمود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.