امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3099
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 25 اکتبر 2023 - 19:12 | 119 بازدید | ارسال توسط :

آرای مردمی بازیچه شورا نشینان

چالش روز ،نمایندگان ششمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز اگرچه باکمترین میزان مشارکت مردمی به پارلمان شهری تبریز راه یافته اند و به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران اگر انتخابات شورا با مشارکت بالایی برگزار می شد بسیاری از شورا نشینان فعلی شانس جلوس چهار ساله بر صندلی های شورا را نداشتند اما باز همین چهره […]

آرای مردمی بازیچه شورا نشینان

چالش روز ،نمایندگان ششمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز اگرچه باکمترین میزان مشارکت مردمی به پارلمان شهری تبریز راه یافته اند و به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران اگر انتخابات شورا با مشارکت بالایی برگزار می شد بسیاری از شورا نشینان فعلی شانس جلوس چهار ساله بر صندلی های شورا را نداشتند اما باز همین چهره ها به عنوان نمایندگان مردم در شورا شناخته می شوند و بایستی حرمت جایگاهی که در آن قرار گرفته اند مورد خدشه قرار نگیرد و صد البته مواظع گرفته شده نباید دستمایه طنز مردم و تحلیلگران قرار گیرد.
درماه های اخیر ترکیب ریاست شورا تغییراتی پیدا کرده و اگر چه عوامل پشت پرده این تغییر در هیات رئیسه مشخص نیست اما هرچه بود سرآغاز طرح موضوعات جدیدی از سوی رئیس قبلی شورای شهر بود که موجب به حاشیه رانده شدن شورا از اهداف اصلی شده و جلسات شورا به محلی برای مچگیری های جدیدی شد. مچگیریهایی که دامنه آن تنها متوجه دبیری ، رئیس فعلی شورا نشده و افراد و جریانهای دیگری را نیز درگیر خود کرده است.
هرچند که شهرام دبیری رئیس شورای فعلی شهر تا کنون ترجیح داده به صورت رودرو وارد فاز پاسخگویی به این سخنان در شورا و دفاع از خود نشود اما به نظر می رسد تقابل پنهانی نیز در حال شکل گیری است که بی شک موجب دور شدن بیشتر شورا از اهداف و ماموریتهای خود خواهد شد.
تبریز در آستانه رویداد مهمی چون همایش بزرگ سرمایه گذاری است و بالاتر از آن مدیریت شهری با چالشهایی روبرو است که مردم انتظار دارند شورای شهر به وظایف نظارتی خود بر مدیریت شهری با هوشمندی و کارشناسی بیشتری عمل کند و آرای آنان به اعضای شورای شهر بازیچه معادلات پیدا و پنهان قدرت نشود.
شهروندان روزانه با مشکلات زیادی دست و پنچه نرم می کنند که حل بخشی از این مشکلات به دست شورای شهر و قدرت نظارتی آن خواهد بود وتسویه حسابهای شخصی در مسندی که از آرای مردمی بر آمده است، بی شک گناهی نابخشودنی است.

سید مرتضی احمدپور

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.