امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2603
  پرینتخانه » استان ها تاریخ انتشار : 08 جولای 2023 - 14:31 | 160 بازدید | ارسال توسط :

اجاجراي عمليات کشاورزي حفاظتي در ۴۲۰ هزار هکتار از اراضي آذربايجان شرقي

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از اجرای عملیات کشاورزی حفاظتی در سطحی معادل ۴۲۰ هزار هکتار در این استان خبر داد. ؛جلال رحیم زاده طی بازدید از مزارع زراعی استان با حضور علیرضا یزدانی مشاور معاون وزیر در امور کشاورزی حفاظتی که از شهرستانهای تبریز، بستان آباد و هشترود بازدید به […]

اجاجراي عمليات کشاورزي حفاظتي در ۴۲۰ هزار هکتار از اراضي آذربايجان شرقي

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از اجرای عملیات کشاورزی حفاظتی در سطحی معادل ۴۲۰ هزار هکتار در این استان خبر داد.

اجراي عمليات کشاورزي حفاظتي در 420 هزار هکتار از اراضي آذربايجان شرقي

؛جلال رحیم زاده طی بازدید از مزارع زراعی استان با حضور علیرضا یزدانی مشاور معاون وزیر در امور کشاورزی حفاظتی که از شهرستانهای تبریز، بستان آباد و هشترود بازدید به عمل آوردند ، با بیان اینکه در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در سطحی معادل ۴۲۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان تحت پوشش طرح کشاورزی حفاظتی قرار گرفته است که از این میزان ۱۹۰ هزار هکتار در اراضی زراعی آبی و ۲۳۰ هزار هکتار در اراضی زراعی دیم صورت گرفته است.

وی افزود: رعایت تناوب زراعی و تناوب غلات با محصولات تناوبی، حفظ بقایای گیاهی تا حد ۳۰ درصد پوشش زمین پس از برداشت ، کم خاکورزی و بی خاکورزی و کشت بصورت مستقیم از زیر پروژه های طرح می باشند.

رحیم زاده گفت: با توجه به تغییر شرایط اقلیمی و کاهش نزولات آسمانی و افزایش دما تنها راه گریز محصولات کشاورزی از تنش های محیطی و امکان مقابله با خشکسالی، اجرای کشاورزی حفاظتی است که راهکار مناسبی برای حفظ پایداری محصول و افزایش راندمان در واحد سطح است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کشاورزی حفاظتی راهکار مناسبی برای مقابله با بیابان زایی بوده و تا حد قابل توجهی در کنترل ریز گردها موثر بوده و همچنین تاثیر بسیار مطلوبی بر حفظ محیط زیست خواهد داشت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.