امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 1225
  پرینتخانه » ایران, سیاسی, ورزشی تاریخ انتشار : 15 آوریل 2021 - 11:04 | 1064 بازدید | ارسال توسط :
گفتگو با رئیس کمیته مسابقات هیات ورزش های رزمی استان

از نبود خانه رزمی در تبریز تا سبک های من درآوردی

توحید سیفی ناجی– خبرنگار چالش روز ورزشهای رزمی یکی از محبوبترین ورزش ها در میان نوجوانان و جوانان تبریزی است و در سالهای اخیر هم قهرمانان زیادی از ورزش های رزمی استان در سطح کشور حتی جهان درخشیده اند. وحید پاکزاد یکی از جوانان موفق رشته ی ورزشی کیک بوکسینگ است  که علاوه بر مربی […]

توحید سیفی ناجی– خبرنگار چالش روز

ورزشهای رزمی یکی از محبوبترین ورزش ها در میان نوجوانان و جوانان تبریزی است و در سالهای اخیر هم قهرمانان زیادی از ورزش های رزمی استان در سطح کشور حتی جهان درخشیده اند.

وحید پاکزاد یکی از جوانان موفق رشته ی ورزشی کیک بوکسینگ است  که علاوه بر مربی گری در کیک بوکسینگ – موی تای و پرورش اندام ، داور رسمی کیک بوکسینگ،رئیس سبک پاور کیک بوکسینگ استان و رئیس کمیته مسابقات هیات ورزش های رزمی استان نیز است.

وی با حضور در دفتر فصلنامه سراسری چالش روز ضمن پاسخ به سوالات ما به بیان دغدغه های خود نیز پرداخت.

 

_ بیوگرافی تان را شرح دهید و چه عاملی باعث گرایش شما به این رشته ورزشی شد؟

بنده وحید پاکزاد متولد تبریز هستم و با علاقه  به ورزش های رزمی رشته کیک بوکسینگ که یک ورزش ترکیبی است و در آن از ضربات دست و پا استفاده میشود را انتخاب نمودم و این علاقه  خاص از همان دوران نوجوانی باعث گرایش بنده به این رشته ی ورزشی شد.

 

_ از اساتید خود در این رشته بگوئید؟

از سال ۱۳۷۶ زیرنظر استاد احمد پرتوی رشته کیک بکسینگ را شروع کردم و بحمدلله با کسب تجارب و موفقیت توانستم این مسیر دشوار را طی نموده و به عناوین مختلف قهرمانی چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی و همچنین به عناوین داوری و مدیریتی دست پیدا کنم و همچنین دارنده کمربند مشکی دان ۵ هستم.

 

_ رمز موفقیت خودتان را در چه می دانید؟

در تمامی رشته های ورزشی داشتن پشتکار بسیار مهم است و کسی که پا به عرصه ی ورزش میگذارد باید یک راه مشخص را انتخاب کرده و بصورت مستمربرای رسیدن به هدف خود تلاش نماید،به عقیده ی بنده تمرین دائم و منظم که همیشه بر آن تاکید داشته ام و گاها ممکن است ورزشکار از برخی امورات زندگی خود نظیر مسافرت،مهمانی و… بماند برای رسیدن به موفقیت خیلی مهم است.تمرین دائم و منظم باعث پیشرفت سریع فرد میشود،وقتی درجلسات تمرین حرفی از استاد میشنویم باید آنقدر آن مسئله و تکنیک را تمرین نمائیم تا به حد عالی برسیم.

 

_ از سوابق قهرمانی خود در عرصه ی کشوری  و بین المللی بگوئید؟

بنده از سال ۷۶ تا ۸۵ در مسابقات قهرمانی استان،شمالغرب کشور،کشوری و انتخابی تیم ملی شرکت کرده ام و موفق به کسب عناوین مختلف قهرمانی شده ام.از سال ۸۵ وارد مسابقات حرفه ای برون مرزی شدم و در کشورهای مختلف از جمله جمهوری آذربایجان،ترکیه،قبرس و گرجستان از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ صاحب مقام های بین المللی،حرفه ای و جهانی شدم.در سال ۲۰۱۷ نیز در کمپ موی تای مکث در کشور تایلند دوره دیده ام.

 

_ سوابق داوری و مدیریتی خود را بیان نمائید؟

بنده مربی و داور رسمی فدراسیون ورزش های رزمی در رشته ی کیک بوکسینگ و موی تای هستم و دوره های مربی گری پرورش اندام را نیز میگذرانم،همچنین رئیس کمیته مسابقات هیات ورزش های رزمی استان و دبیر کمیته داوران هیات رزمی استان میباشم.دربحث کمیته مسابقات هر ساله ۳ دوره مسابقات قهرمانی استان جهت تشکیل تیم منتخب استان و برای اعزام به مسابقات انتخابی تیم ملی برگزار میگردد و متاسفانه بعد از شیوع ویروس کرونا نتوانستیم مسابقات را برگزار نمائیم و فقط بصورت اردویی مسابقات کوتاه را جهت بررسی وضعیت رزمی کاران و آمادگی بدنی آن ها برگزار کردیم  تا تیم استانمان همیشه حاظر باشد.

 

_ مشکلات این رشته ی ورزشی را بیان نمائید و وضعیت موجود این رشته به چه صورت است؟

یکی از بزرگترین مشکلاتی که چندین سال هست وجود دارد بحث خانه ی رزمی است.فدراسیون ورزش های رزمی یکی از قدیمی ترین فدراسیون ها در ایران بوده ولی متاسفانه سالنی  بنام خانه ی رزمی که در شان این هیات ورزشی باشد وجود نداشته و اختصاص داده نشده است و به همین دلیل همواره در برگزاری مسابقات با مشکل انتخاب سالن مناسب مواجه میشویم.

 

_ وضعیت بیمه فعالان ورزش های رزمی چگونه است؟

یکی از مشکلات ما بحث بیمه است که متاسفانه هیچ کس اعم از مربی و ورزشکار به آن نمیپردازد،چرا که شغل ما ورزش هست و بالاخص در ورزش های رزمی که با خطراتی در حین برگزاری مسابقات مواجه میشویم باید بیمه شده باشیم تا بتوانیم با حداقل هزینه به دارو و درمان بپردازیم،در کشور ما کلیه مشاغل با عنوان شغلی شان که در بیمه درج شده است بیمه میباشند ولی متاسفانه بیمه ی ورزشی وجود ندارد انتظار داریم مربی گری یک شغل رسمی محسوب شود و مربی و ورزشکار بتواند به راحتی بیمه شود و از حقوق و مزایای بازنشستگی و کارافتادگی آن نیز بهره مند گردد.

 

_ چشم انداز ورزشهای رزمی استان را چگونه می بینید؟

استان ما از پتانسل ورزشی بالایی برخوردار هست و جوانان بیشتری به رشته های ورزشی علی الخصوص رشته های رزمی علاقه ی خاصی دارند که میتوانند در عرصه های کشوری و بین المللی پا به عرصه ی مسابقات حرفه ای گذاشته و عناوین قهرمانی مختلف کسب نمایند ولیک عدم حمایت های مالی و معنوی و شغلی،عدم ارزش دادن به قهرمانان مان و عدم انعکاس خبری در رشته های رزمی باعث میشود روحیه ی منفی در ورزشکاران تاثیر گذارد،انتظار داریم رسانه ها و علی الخصوص صداوسیما چنان که به فوتبال اهمیت ویژه ای میدهند به رشته های رزمی نیز اهمیت داده و خبرهای مربوط به این رشته را منعکس نمایند.

 

_ درسالهای اخیر برخی سبک های عجیب و غریب به وجود آمده اند، سبکهایی به نام افراد و اسامی دیگر دراین زمینه چه نظری دارید؟

در فدراسیون ما بالای ۵۰ الی ۶۰ کیک بوکسینگ وجود دارد که بنظرم وجود نهایت ۳ کیک بوکسینگ کافی هست و همچنین در کشور ما افراد صاحب سبک زیادی وجود دارند که متاسفانه هر کس سبکی را به اسم خود یا شهر خود نامگذاری میکند و متاسفانه برای فعالیت خود نیز اقدام به اخذ مجوز نموده و مسابقاتی را به آن نام برگزار میکند،نمیدانم هدف فدراسیون از این کار چیست در کل به عقیده ی من کار اشتباهی است.

 

_ در شرایط کرونایی برنامه های ورزشی چگونه برگزار میشود؟

باتوجه به شرایط کرونایی کلاس های آموزشی مان را با حضور نفرات محدود و بصورت نیمه خصوصی در سطح شهربرگزار مینمائیم چرا که حفظ سلامتی خود و ورزشکاران برایمان بیشتر اهمیت دارد، و در سبک پاور کیک بوکسینگ که مسئولیت استانی آن را نیز برعهده دارم برگزار میگردد.

 

_ محبوبیت این رشته نیز در شهر و استانمان چگونه است؟

محبوبیت بسیار بالا است چرا که  نفرات با هزینه شخصی خود در مسابقات بین المللی و حتی مسابقات آزاد حاضر میشوند و خود را محک میزنند  حتی عده ای از همکاران با سرمایه گذاری و تشکیل باشگاه خصوصی و با تجهیز کردن تمام امکانات در این زمینه تلاش زیادی می کنند  و مطمئنا این زحمات ثمره ی خوبی خواهد داشت.بعد از فوتبال یکی از پرجمعیت ترین هیات های ورزشی هیات ورزشهای رزمی است که نشان از ظرفیت  ومحبوبیت بسیارزیاد دارد.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.