امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 1279
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : 22 آوریل 2021 - 14:16 | 968 بازدید | ارسال توسط :

ایجاد مرکز کارآفرینی جهت ایجاد اشتغال برای نیازمندان

موسسه خیریه پیروان الزهرا(س)تبریز از جمله موسسات خیریه مردمی و ریشه دار تبریز است که با اتکا به هیات مذهبی و کمکهای خیران اقدامات موثری انجام داده است. احددادی،عضو هیئت مدیره این موسسه خیریه در گفتگو با چالش روز به بیان فعالیتهای این موسسه خیریه پرداخته است. ۱-مختصری از تاریخچه و آغاز به کار موسسه […]

موسسه خیریه پیروان الزهرا(س)تبریز از جمله موسسات خیریه مردمی و ریشه دار تبریز است که با اتکا به هیات مذهبی و کمکهای خیران اقدامات موثری انجام داده است.

احددادی،عضو هیئت مدیره این موسسه خیریه در گفتگو با چالش روز به بیان فعالیتهای این موسسه خیریه پرداخته است.

۱-مختصری از تاریخچه و آغاز به کار موسسه را بیان فرمائید؟

درسال ۱۳۸۹ باخرید زمین جهت احداث حسینیه و در قالب هیئت عزاداری که از سال ۱۳۶۸ برقرار میباشد مجوز فعالیت اخذ نموده و در قالب کمک به خانواده های نیازمند منطقه فعالیت مینمائیم.

 

۲-اقدامات انجام شده از زمان آغاز فعالیت تاکنون را بیان نمائید؟

ازهمان آغازین روزهای فعالیت خانواده های نیازمند با بررسی و تحقیق و تشکیل پرونده تحت حمایت این موسسه قرارگرفته اند و تاکنون ۱۰۰ خانواده نیازمند و مددجو که پرونده شان درموسسه وجود دارد تحت پوشش میباشند.مبالغی برای خانواده های مددجو در نظرگرفته شده است که درقبال نیازشان پرداخت میشود.بسته های حمایتی ومعیشتی،حمایت شغلی،حمایت تحصیلی،حمایت درمانی،آزادی ۱۲ زندانی،تهیه ۱۰ جهیزیه برای نوعروسان و پرداخت برخی هزینه های جاری از جمله هزینه های قبوض آب،گاز،تلفن و برق از اقدامات انجام شده در طول سال های فعالیت این موسسه میباشد.برگزاری کلاس های قرآنی،برگزاری مراسمات مذهبی بصورت هفتگی و درمناسبت های مختلف و برنامه های فرهنگی،اجتماعی از دیگربرنامه های موسسه و خیریه الزهرا(س) میباشد.

 

۳-برنامه های سال جاری چه بوده است و برای آینده چه برنامه هایی دارید؟

در سال جاری نیز همان اقدامات انجام شده از آغازفعالیت تاکنون بصورت مستمر و منظم انجام گرفته است و در برنامه های آتی سعی داریم تعداد خانواده های تحت پوشش را افزایش داده و مبالغی که برای مددجویان نیز پرداخت میشود افزایش پیدا خواهد کرد و همچنین احداث مرکز سلامت در محل حسینیه و خیریه جهت درمان و مداوای نیازمندان واقعی و حضور پزشکانی که علاقه مند به مداوا،مشاوره و ویزیت رایگان وایجاد زمینه ی مناسب در بیمارستان ها برای عمل های جراحی نیازمندان هستند،همچنین ایجاد مرکز کارآفرینی برای ایجاد شغل برای برخی خانواده های نیازمند جهت کسب درآمد در دست اقدام میباشد.

 

 

۴-انتظار و درخواست شما از مسئولین و مردم برای توسعه فعالیت هایتان چیست؟

الحمدلله این موسسه از اولین روز خرید زمین و مراحل ساخت و ساز تا احداث حسینیه و خیریه با کمک خیرین بزرگوار و گمنام شهرمان ایجاد شده است و از هیچ اداره و ارگان و نهاد دولتی ریالی جهت انجام امور خیریه دریافت ننموده ایم،از خیرین بزرگوار و مردم شریف میخواهیم با افزایش کمک های خود این موسسه را در جهت خدمت رسانی بهتر یاری نمایند،جا دارد از شهرداری منطقه ۳ که اجازه دادند با ایجاد  مغازه در محل حسینیه و اجاره دادن آن ها بتوانیم هزینه های خانواده های نیازمند را جبران نمائیم تقدیر و تشکر مینمائیم.

 

شماره کارت بنام موسسه خیریه پیروان الزهرا تبریز

۶۸۸۸ ۶۶۳۸ ۹۹۱۱ ۶۳۹۵

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.