امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2873
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 30 سپتامبر 2023 - 19:19 | 120 بازدید | ارسال توسط :

بهره برداری از مرحله اول نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران آذربایجان شرقی

مرحله نخست نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران«نجما» در آذربایجان شرقی  با حضور مسئولان کشوری و استانی به بهره برداری رسید. استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم  گفت: توسعه فیبر نوری و هوشمندسازی نظام اداری از اولویت های دولت سیزدهم بوده و مورد تاکید شخص رئیس جمهور می باشد. عابدین خرّم گفت: هر کشوری […]

بهره برداری از مرحله اول نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران  آذربایجان شرقی

مرحله نخست نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران«نجما» در آذربایجان شرقی  با حضور مسئولان کشوری و استانی به بهره برداری رسید.

استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم  گفت: توسعه فیبر نوری و هوشمندسازی نظام اداری از اولویت های دولت سیزدهم بوده و مورد تاکید شخص رئیس جمهور می باشد.

عابدین خرّم گفت: هر کشوری در حوزه اقتصاد دیجیتال بتواند پیشرفت کند، اقتصاد آن کشور متحول خواهد شد؛ فناوری یکی از نیازهای اساسی و اصلی جوامع بشری است و ما نیز در کشورمان اگر بخواهیم از کاروان جهانی عقب نمانیم، باید این مساله را در اولویت کاری خود قرار دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم اهمیت گسترش فیبر نوری اظهار کرد: اگر بخواهیم از امنیت مطمئن برخوردار باشیم و سرعت، خدمات مناسب و اطمینان خاطری به شهروندان و جامعه ارائه نمائیم، موضوع فیبر نوری باید در اولویت قرارگیرد، زیرا که پسته آن مبنا و اساس است.

مقام عالی دولت در آذربایجان شرقی با بیان اینکه شرکت های فناور باید مورد حمایت قرار گیرند، بیان کرد: رویکرد و هدف گذاری دستگاه های اجرایی باید رفع موانع، تسهیل مسیر، امکانات و حمایت از شرکت های فناوری باشد که امروز سهم مهمی در اقتصاد دیجیتال و تولید ناخالص داخلی دارند

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی، نیز در این مراسم در اظهار کرد: بیش از ۱۲ هزار کیلومتر فیبر نوری تاکنون در استان کار شده است که از این میزان دو هزارو ۸۵۸ کیلومتر در مسیر شهری، دو هزار و ۴۴۵ کیلومتر در مسیر بین شهری و شش هزار و ۷۸۶ کیلومتر در مسیر روستایی توسعه یافته است.

ناصر شهبازی ادامه داد: ۲۲۴۵ محل به فیبر نوری متصل شده است که ۳۸۵ محل برای سازمان‌های دولتی، ۶۳ اتصال برای شهرداری و مابقی شامل دانشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی است.

وی افزود: در راستای اجرای شبکه‌ی ملی اطلاعات و تحقق دولت الکترونیکی، شبکه‌های اختصاصی شامل (سرویس‌های اینترنت، MPS، PTP ،PTMP ) به تعداد پنج هزار پورت در شبکه دولت، سلامت، دفاتر پیشخوان، آموزش و پرورش و… است.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی بیان کرد: در ۴۸ شهرک صنعتی از ۵۸ شهرک صنعتی استان با درخواست شرکت شهرک‌های صنعتی فیبر نوری تامین شده است و مراکز تجاری از جمله اطلس، برج تجارت جهانی، مرکز خرید لاله پاک، برج بلور، برج‌های مسکونی آسمان و الماس خاوران به بستر fftx متصل هستند.

وی تاکید کرد: نهضت جهادی توسعه فیبر نوری در راستای تحقق وعده وزیر ارتباطات برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت در سطح کشور آغاز شده است و فاز یک این پروژه با سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۸۵۵ میلیارد ریال با متراژ حفاری صد هزار و ۲۳۸ متر و تعداد چهار پروژه اجرا شده است.

وی عنوان کرد: افزایش پهنای باند و کیفیت سرویس مشترکین و پایداری ارتباط آن‌ها، توسعه‌ی زیرساخت‌های انتقال دیتا در لایه core برای سایر اپراتورها، افزایش رضایتمندی مشترکین و بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا و … از اهداف و نتایج مورد انتظار طرح نجما است.

رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران نیز در این جلسه گفت: در دوره‌ی اقتصاد دیجیتال باید از ظرفیت‌های تمامی استان‌ها و کشور استفاده کرد.

ابراهیم محمودزاده ادامه داد: بهره‌گیری از طرح نجما مرحله اول دوره گذر را به دوره انتقال برای خدمت‌رسانی به مردم و کسب و کارها تبدیل می‌کند.

وی افزود: استان آذربایجان شرقی پایلوت خوبی برای آغاز طرح نجما در کشور است که برج‌های سر به فلک کشیده در کلاشهرها نشانه‌هایی از این پیشرفت هستند به همین دلیل باید زیرساخت لازم برای نیازهای ایجاد شده فراهم شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز در آئین، اظهار کرد: از الزامات توسعه زیرساخت‌های دیجیتالی، اقتصاد دیجیتال است اگر زیرساختی عالی داشته باشید اما بهره‌برداری لازم از آن نشود انگار سرمایه کشور تلف شده است.

وی ادامه داد: راهکار اقتصاد بدون نفت گذر به اقتصاد دیجیتال و افزایش سهم آن در تولیدلت ناخالص داخلی کشور است.

وی بیان کرد: سهم اقتصاد دیجیتال در کشور ما در مقایسه با سایر کشورها پایین‌تر است‌ و در استان‌ها نیز بهتر است برنامه‌های توسعه به خوبی اجرا شود تا سبب رشد کل کشور باشد.

وی تاکید کرد: شرکت مخابرات ایران طرح نجما را در قالب عرضه برای توسعه اقتصاد دیجیتال در استان‌های کشور آغاز کرده است و عرضه‌ی بستر فیبر نوری و تقاضا از استان برای ایجاد نهضت جهادی در توسعه اقتصاد دیجیتال را راهکاری برای ارتقای اقتصاد دیجیتال می‌شمارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.