امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2145
  پرینتخانه » استان ها تاریخ انتشار : 11 دسامبر 2022 - 17:37 | 294 بازدید | ارسال توسط :

بوته کاری در ۳ هزار و ۸۲۵ هکتار حاشیه دریاچه ارومیه

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: بوته کاری و درختکاری در ۳ هزار و ۸۲۵ هکتار از اراضی حاشیه دریاچه ارومیه انجام شده است. به گزارش چالش روز، ابوالفضل مختاری افزود: با تقویت پوشش گیاهی در قالب طرح قرق در حاشیه دریاچه ارومیه خواهیم توانست با گرد و غبار‌های نمکی […]

بوته کاری در ۳ هزار و ۸۲۵ هکتار حاشیه دریاچه ارومیه

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: بوته کاری و درختکاری در ۳ هزار و ۸۲۵ هکتار از اراضی حاشیه دریاچه ارومیه انجام شده است.

به گزارش چالش روز، ابوالفضل مختاری افزود: با تقویت پوشش گیاهی در قالب طرح قرق در حاشیه دریاچه ارومیه خواهیم توانست با گرد و غبار‌های نمکی و غیرنمکی مقابله کنیم.

وی به اجرای طرح مقابله با بیابان زایی در حاشیه دریاچه ارومیه و قرق محدوده آن اشاره کرد و گفت: خشک شدن و پسروی آب دریاچه ارومیه یکی از چالش‌های زیست محیطی ملی کشورمان است و طرح بوته کاری و درختکاری در حاشیه آن یکی از طرح‌های مهم برای پیشگیری و کاهش عواقب زیست محیطی خشک شدن دریاچه است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ادامه داد: برای پیشگیری از خیزش ریزگرد‌های نمکی در حاشیه دریاچه ارومیه ۴۱ کیلومتر بادشکن غیرزنده و ۱۰ کیلومتر هم بادشکن زنده احداث شده است.

مختاری گفت: ۳۲ هزار هکتار از عرصه‌های حاشیه دریاچه ارومیه با اجرای طرح قرق و حفظ پوشش گیاهی برای جلوگیری از فرسایش خاک و ایجاد ریزگرد‌ها مدیریت شده است و همکاران منابع طبیعی به صورت دائمی بر اجرای طرح قرق این مناطق نظارت می‌کنند.

وی افزود: سه ایستگاه پایش اثربخشی اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی در منطقه ایجاد شده و نتایج بررسی‌های این ایستگاه‌ها نشان می‌دهد در مناطقی که پوشش گیاهی ایجاد کرده‌ایم، تا حدود زیادی از بروز گرد و غبار و ریزگرد‌ها پیشگیری شده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای تثبیت ریزگرد‌ها ۱۰ کیلومتر بادشکن زنده با کاشت گونه‌های آتریپلکس و هالکنمون، ایجاد و ۴۱ کیلومتر دیگر نیز بادشکن غیرزنده توسط سرشاخه‌ها در حوضه دریاچه ارومیه در قسمت آذربایجان شرقی اجرا شده که جزو برنامه‌های ستاد احیای دریاچه است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.