امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 1028
  پرینتخانه » اجتماعی, استان ها, اقتصادی, ایران, سیاسی, فرهنگی, ویژه تاریخ انتشار : 07 مارس 2021 - 14:12 | 1123 بازدید | ارسال توسط :

تصویب کلیات بودجه شهرداری تبریز با چاشنی نقد گذشته

به گزارش چالش روز،کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ پس از بحث و بررسی بسیار توسط اعضا شورای اسلامی شهر تبریز تصویب شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز؛ محمد باقر بهشتی گفت: بودجه شهرداری از دوره پیش مورد بررسی قرار گرفته است. وی افزود: همان طور که می دانیم […]

تصویب کلیات بودجه شهرداری تبریز با چاشنی نقد گذشته

به گزارش چالش روز،کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ پس از بحث و بررسی بسیار توسط اعضا شورای اسلامی شهر تبریز تصویب شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز؛ محمد باقر بهشتی گفت: بودجه شهرداری از دوره پیش مورد بررسی قرار گرفته است.
وی افزود: همان طور که می دانیم در دوره اول شورا روشی برای بررسی بودجه وجود نداشته است.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: در شورای اول پرسنل شهرداری توانمندی های بسیاری در راستای بررسی بودجه داشته اند به طوری که در سطح کشور الگو شده بود.

بهشتی تاکید کرد: در شورای پنجم شهرداری نسبت به تغییر بررسی بودجه اقداماتی انجام داد و کمیته های متعدد کارشناسی را تشکیل داد.
وی با بیان اینکه گروه های کارشناسی در تحقیق و تفحص بودجه داریم که بی نظیر است گفت: ما ابتدا بر روی روش کار اقداماتی و تصمیماتی گرفتیم که ۱۲۷ میلیارد کاهش منابع نتیجه این کار بود و بعد به بودجه رسیدیم و سپس به سه گروه تقسیم شدیم و طی جلسات مکرر با روش کار بودجه را مورد بررسی قرار دادیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: ۶ گروه تشکیل دادیم و به موضوع بررسی و تحقیق پرداختیم و بعضی اعضای شورا نیز در جلسات حضور یافته اند.
بهشتی تصریح کرد: بیش از ۵۰ جلسه برای تحقیق و بررسی بودجه تشکیل شده و لایحه بودجه شهرداری بررسی شد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: شهرداری به ما لایحه داده و ‌ما بر اساس آن تحقیق ‌بررسی کردیم ۷۵درصد از سهم شرکت خانه سازی آذربایجان مختص شهرداری است که باید برای این شرکت نیز بودجه از سوی شهرداری تامین شود.

وی اضافه کرد: در لایحه شهرداری بودجه مرکز و مناطق ۴۹۳۷ میلیارد تومان است که در بررسی ها ۳۴ میلیارد ۳۴۹ میلیون تومان به آن اضافه شد.
بهشتی ادامه داد: بودجه سازمان‌ها ۲۱ تریلیون و ۷۶۸ میلیارد ریال بوده و ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیارد کاهش داده شده است.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: این اعداد بدون ارقام تکراری است که رقم تکراری آن ۱۳۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون است و ۵۸۰۰ میلیارد تومان بدون ارقام تکراری است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه سرانه هر شهروند تبریز ۳ میلیون و پانصد هزار تومان است گفت: از نظر تعداد پرسنل انواع پرسنل در شهرداری شاغل است رسمی پیمانی بیمه ای و کار معین که از فصل اول بودجه حقوق دریافت می کنند و شهرداری مرکز و مناطق ۱۹۷۳ نفر ، سازمان‌ها ۱۳۵۴ نفر و مجموع آن ۳۳۲۷ نفر کل کارمندان کارمعین رسمی پیمانی و بیمه ای شهرداری است.

وی افزود: تامین نیروهای شاغل در مرکز و مناطق ۲۱۳۱، سازمان ها ۱۵۳۹ نفر و مجموع تامین نیروها ۳۶۶۰ نفر است و در مجموع ۶۹۸۷ نفر شاغل دارد. که ۴۱۰۴ نفر در مرکز و مناطق و مابقی در سازمان‌ها شاغل هستند.

وی ضمن انتقاد از عدم هماهنگی و نبود آمار دقیق از کارکنان گفت: برای جمع آوری این آمار با مشکلات عدیده ای همراه بودیم و در نهایت به این آمار دست یافتیم که مورد تایید معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری تبریزاست.
بهشتی تصریح کرد: از مجموع ۴۹۷۱ میلیارد بودجه ۱۵۷۱ میلیارد بودجه جاری و ۳۴۰۰ بودجه عمرانی است.

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: ۵۰۰ میلیارد فروش اوراق برای قطار شهری در این آمار و ارقام لحاظ نشده است.
وی گفت: پیش بینی پرداخت‌ حقوق پرسنل شهرداری در مرکز و مناطق باید به درستی انجام شود، چرا که بر روی موضوع پرداخت حقوق های پرسنلی حساسیم و معتقدیم باید به موقعه پرداخت شود.

محمد باقر بهشتی ادامه داد: متاسفانه شهرداری در خصوص نیروی برنامه ریزی و مالی با ضعف بسیار زیادی همراه است و در بررسی بودجه خصوصاً در مناطق به مشکلات بسیاری در خصوص ارقام برخوردیم و توصیه می کنم شهرداری در خصوص تربیت نیروی توانمند در این حوزه اقدامات انجام دهد.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در شورای دوره اول، توانمندی کارمندان شهرداری برای تدوین بودجه، بیش از امروز بود. وی ادامه داد: لایحه‌ای که شهرداری ارایه کرد، در واقع اسم لایحه داشت، لایحه نبود. بررسی دقیقی روی این موضوع صورت گرفته است. کاری اساسی انجام دادیم که مورد تحسین آیندگان قرار خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: تیم کارشناسی حرفه‌ای را جمع کرده‌ایم که بهترین‌ها در این حوزه هستند.

وی اظهار داشت: هزینه تمام شده هر کارمند برای شهرداری در سال۱۴۰۰ در کل شهرداری ۱۰میلیون و ۸۰۰ بوده اما دولت بخشنامه ای با افزایش ۲۵درصدی حقوق صادر کرده است.
بهشتی گفت: کل اعتبارات هزینه ای تملک، دارایی های سرمایه ای و مالی به صورت دقیق بررسی شده است، در تبصره مکانیزم اجرایی را نوشته و در تبصره آورده ایم.

عبداله تقی پور در ادامه گفت: در بحث بررسی بودجه فضای سبز تغییرات اساسی داده شده که در بحث تامین نیازهای حوزه شهری و خدمات رخ داده است که در این راستا از اعضا شورا تشکر می کنم.
وی اضافه کرد: خواهشمندیم در سال۱۴۰۰ پروژه هایی را تایید کنید که محقق شوند، وعده هایی که محقق نخواهد شد را تایید نکنید تا مردم از دیگر مزایا برخوردار شوند.

سونیا اندیش نیز گفت: بودجه پیش‌بینی است، پیش بینی از محل درآمدی که آن هم پیش‌بینی است.
وی افزود: خواهشمندم آقای شهردار درباره منابع درآمدی که برای سال آینده پیش‌بینی کرده‌اند، شِمایی کلی ارائه دهند تا بررسی کلیات بودجه نیز راحت‌تر باشد.
اندیش اظهار داشت: خواهشمندم این مباحث عنوان شده را تبدیل به عدد کنید.

شهردار تبریز در این خصوص گفت: اینکه می‌گوییم بودجه پیشنهادی است، بر اساس بودجه سال‌های گذشته و تصمیم‌هایی که گرفتیم است که چقدر محقق شده است. اساس این پیشنهاد، وصولی‌های سال گذشته است که مبنای ما بوده است.
ایرج شهین باهر تصریح کرد: بحث تعرفه، تاثیر زیادی در بودجه دارد و افزایشی که شورای شهر مصوب کرده‌است، در پیش‌بینی بودجه لحاظ کردیم.
وی تاکید کرد: یک سری ملاحظات هم داریم. در مناطق و در توافقات سهم شهرداری وصول خواهد شد.

شهین باهر گفت: ملاحظاتی در کاهش و افزایش برخی ردیف‌های بودجه داریم و برخی ملاحظات هم برای وصول طلب‌هایمان در سال آینده در نظر داریم.
باهر اضافه کرد: تلاش داریم برخی درآمدهای غیرواقعی و نگاه خوشبینانه را کاهش دهیم و بحث بودجه را بر اساس درآمدهایی که پیش‌بینی کردیم، تدوین کرده‌ایم.
بهشتی نیز گفت: ۴۹۷۱ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری و مناطق است،۳۲۰۰ میلیارد تومان آن درآمد است درآمد ناشی از عوارض عمومی در حدود ۲۰۰۰میلیارد تومان است.
وی تاکید کرد: خواهشمندیم شهرداری در ارتباط با بحث منابع درآمدی توضیحاتی را ارائه دهد تا مسایل و مشکلات به راحتی حل و فصل شوند.

فریدون بابایی اقدم نیز گفت: کاش روال پرزنت بودجه ما، همچون چند سال گذشته، مانند روال لایحه شهرداری بود.
وی تاکید کرد: ما یک زمانی بحث خزانه متمرکز شهرداری تبریز را مطرح کردیم و قرار شد بر همین اساس فعالیت کنیم که به نظر می آید در این راستا از این موضوع غافل شده ایم.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: سرانه کلی ۳ میلیون و پانصدهزار برای هر شهروند اعلام شد. ولی در بحث بودجه، این مورد اعمال نمی‌شود. مثلا برای شهرداری منطقه ۱۰، ۱۰۱ میلیارد تومان اختصاص دادید ولی نسبت سرانه به جمعیت منطقه را ننوشتید.
بابایی اقدم افزود: بودجه مناطق هم آورده شود به عنوان شورای شهر باید خزانه متمرکز را اجرایی کنیم.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در حدود یک سوم بودجه سال گذشته به بودجه سال ۱۴۰۰ اضافه شده است که نشان از عزم شهرداری برای انجام کارهای بزرگ دارد.
غلامحسین مسعودی ریحان افزود: پول بیشتر بدون برنامه و هزینه، موجب مشکلاتی می‌شود.
وی اضافه کرد: به نظرم درآمد مهم است، ولی هزینه از آن مهم‌تر است. این پول کدام مشکل تبریز را حل خواهد کرد؟ کدام مشکل عمرانی، خدماتی و… حل خواهد شد؟
مسعودی ریحان تصریح کرد: ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد برای قطار شهری هزینه کردیم که به نظرم تباه شده است. می‌توانستیم این پول را در بحث توسعه ناوگان اتوبوسرانی هزینه کنیم.
خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز گفت: حتما در کنار بحث مدیریت بودجه، به انتخاب مدیران نیز توجه ویژه داشته باشیم.

در ادامه محمد حسن اسوتچی نیز گفت: اگر تعداد آمار نیروی انسانی، توسط تیم بررسی بودجه بصورت واقعی ثبت شده است قابل تقدیر است.
استوتچی ضمن انتقاد از رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تصور میکنم نامه های ارسالی تعداد زیادی از اعضا روی میز شما باقی مانده است و پاسخی به آن داده نشده است.
وی افزود: لطفا بصورت قانونی به نامه های ارسالی پاسخ دهید، چرا که تنش های ایجاد شده در صحن به صلاح کسی نیست.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: نامه های ارسالی بدون معطلی پاسخ داده می شود.
شهرام دبیری افزود: تاکیدم بر این است پروژه های نیمه تمام در اولویت باشد و ‌مابقی پروژه ها نیز به مرحله اتمام برسد و پول ها و هزینه ها نیز باید صرف برنامه ها و پروژه های نیمه تمام باشد.

شکور اکبر نژاد گفت: بودجه سال آینده چه تغییراتی در شهر خواهد داد باید برای این موضوع اقدامات و ‌نتایجی هم ارائه داده شود.
وی اظهارداشت: در خصوص مسائل مناسب سازی شهری نیز باید اقداماتی ترتیب داده شود، لااقل در بودجه برای همه ی موضوعات و گروه ها اقداماتی در نظر گرفته می شد.

محمد باقر بهشتی اظهار داشت: در شورای پنجم در تاریخ شهر تبریز اولین بار این دوره بوده که برنامه چشم انداز پنج ساله و دوازده ساله تدوین شده است.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: خوشبختانه شهرداری این موضوع را به نحو احسن پیش برد و تا آخرین لحظه آمار تغییراتی داشت که ما آن را به روز رسانی کرده ایم.

عبداله تقی پور نیز ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در بررسی بودجه با توجه به برنامه چشم انداز ۱۲ ساله تناسبی با افزایش عوارض شهرداری شاهد آنیم که مراجعات کاهش نیافته است.
وی تاکید کرد: لازم است پروژه های شهری را که با خدمات شهری و فضای سبز شهری ارتباط دارند در الویت قرار گیرد.
تقی‌پور اظهار داشت: با توجه درآمد‌های ناشی از توسعه شهر و فروش اموال غیر منقول که اخیراً نیز بسیاری از آنها کشف شده است پیشنهاد افزایش ۲۰۰ میلیارد تومانی بودجه شهرداری را دارم.

بهشتی گفت: قبل از افزایش مقدار بودجه شهرداری باید محل درآمد آن نیز مشخص شود.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: ۳ راه برای تامین وجود دارد یکی عوارض پروانه های ساختمانی که در حد تراکم است که می‌توانیم در صد آن را تغیر دهیم و بعدی عوارض بر پروانه تراکم مازاد ساختمانی بخش مسکونی که سابقاً نیز مناطق با توافق کار می‌کردند اما امسال می‌توانند قانونی این کار را انجام دهند و درآمدشان افزایش یابد که با رعایت ضوابط شهرداری ممکن است.
شهرام دبیری اظهار داشت: یکی دیگر نیز در ارتباط با جرائم کمیسیون ماده صد است که با توجه به تغییر انجام شده می‌توانیم از این طریق نیز درآمد زایی کنیم که ۱۰۰ میلیارد تومان می‌توان از تراکم مازاد و ۱۰۰ میلیارد دیگر از دو بخش دیگر تامین شود.
وی ادامه داد: در ارتباط با تفریغ بودجه ۹۸ باید گفت پیش بینی که برای سال ۹۸ داشتیم متوجه شدیم که از نظر درآمد و هزینه پیش بینی های ما تحقق یافته بود که اگر امسال نیز پیش بینی درستی داشته باشیم بسیار خوب خواهد بود.
دبیری تاکید کرد: منابعی که در نظر گرفته شده است مناسب است.

بهشتی گفت: درآمد‌ها با شیوه‌ای که وزارت کشور ارائه کرده افزایش می‌یابد، براساس ابلاغیه وزارت کشور رشد درآمد پنج ساله تک تک درآمد ها باید مشخص شود. در آمد‌ها امکان افزایش دارد اما باید تحقق منطقه‌ای آن مشخص شود.

عبداله تقی‌پور گفت: در محدوده منطقه پنج وقتی درباره اتوبان ولایت صحبت می‌کنیم، کلی حق و حقوق داریم باید اخذ شود.
وی افزود: در فروش اموال غیرمنقول، مبلغ ارائه شده قابل افزایش است.

قایم مقام شهردار تبریز نیز گفت: مشکلی در تفکیک منطقه‌ای بودجه و درآمد نداریم.

دبیری اظهار داشت : ۴ منبع تعریف کردیم که می‌توانیم۲۰۰ میلیارد بودجه را افزایش دهیم.

قایم مقام شهردار تبریز نیزگفت: منابعی که در نظر گرفتیم، قابل اطمینان است. مثل تعرفه و… لایحه‌ای تقدیم کردیم به موجب قانون، ما مکلف شدیم درصدی که در شرکت‌های تابعه دارین، به ۴۰ و زیر ۴۰ درصد برسانیم.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز گفت: وظیفه دیگر شهرداری، ایجاد بستری برای سرمایه‌گذاری در شهر است. باید در بودجه پیشنهادی این مورد را نیز در نظر بگیریم.
غلامحسین مسعودی ریحان اظهار داشت: بیشترین آسیب و کمترین سرمایه‌گذاری در شهر اتفاق افتاده است و برخی از سرمایه‌گذاری‌ها مسکوت باقی مانده است.
وی افزود: در بودجه سال ۱۴۰۰، پروژه‌های که ناقص مانده اند، آیا پیش بینی برای تکمیل آنها داریم؟ یا فرصت سرمایه‌گذاری و چرخش منابع مالی در شهر ایجاد کرده‌ایم؟
وی با بیان اینکه این مورد را در بودجه پیشنهادی ندیدم اضافه کرد: همه ما ادعای توزیع عادلانه ثروت را سر داده‌ایم، آیا در بودجه سال آتی، پیش بینی برای توسعه شهر در محلات حاشیه‌نشین داشته‌ایم؟
مسعودی ریحان اضافه کرد: احداث یک پروژه در مناطق کم‌برخوردار، تا حد زیادی ارزش افزوده بر ساکنین آن منطقه ایجاد می‌کند، در مورد ساماندهی حاشیه‌نشینان نیز تدبیری اندیشیده شده است؟

موسایی نیز گفت: رویه‌ای که شهرداری در سال گذشته داشته است از نظر تعرفه و عوارض زمین و پروژه ها، شهرداری پیگیر است. شهرداری هزینه‌ای در این موارد ندارد و پیگیر ثمره سرمایه‌گذاری در آن است.
وی افزود: ما بحث سرمایه‌گذاری را در بودجه پیش بینی کردیم و حاضریم هر کسی در ارم، پاسداران و دیگر نقاط کم برخوردار شهر، خواستار احداث مکانی همچون لاله‌پارک باشد، ما زمین رایگان و بدون عوارض می‌دهیم.
قایم مقام شهردار تبریز گفت: هیئت عالی سرمایه‌گذاری تشکیل شده است. هرکسی حاضر به سرمایه‌گذاری در شهر و افزایش ارزش افزوده باشد، در خدمت او هستیم و هیچ مانعی در این خصوص نداریم.

بهشتی گفت: پیشنهادات ارائه شده برای افزایش بودجه بایکدیگر متفاوت است.

دبیری افزود: کارشناسان قسمت عمده حذف و اضافه بودجه را بررسی کرده‌اند که پیشنهاد می‌دهم جلسه‌ای برای هماهنگی تغییرات در نظر گرفته شود و کمیسیون ها با برگزاری جلسات نظرات نهایی را اعلام کنند و نکته نظرات از طریق کمیسیون ها ارائه شود.
وی اظهار داشت: شهرداری تا فردا منابع درآمدی که تعیین شده است را تعیین و تکلیف کند.

تقی‌پور گفت: اگر رایی برای کلیات بودجه ارائه کردم به احترام بررسی های کارشناسی بود و اگر پیشنهادی برای افزایش درآمد‌ بوده محل درآمد آن نیز اعلام شده است.

بهشتی نیز گفت: در خصوص بودجه پزشکان بودجه نظر داده اند نباید اینگونه باشد که نظر کارشناسان را کنار بگذاریم‌ و نظرات غیر کارشناسی را اعمال کنیم.

بابایی اقدم نیز در ادامه اظهار داشت: خزانه متمرکز به عنوان سیاست شورای پنجم مطرح شد تا نا عدالتی ها از بین رود. خواهش می‌کنم خروجی مصوب بودجه را مشاهده کنید و عدالت آن را نیز ببینید.
وی افزود: بدون احتساب سازمان ها هر شهروند در بودجه ۳ میلیون تومان میانگین در بودجه سهم دارد.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: دو منطقه ۸ و ۹ به جمعیت پذیری نرسیده و متفاوت هستند اما مابقی مناطق اینطور نیست.
بابایی اقدم اضافه کرد: در مقایسه با دیگر مناطق، یک ششم میانگین بودجه شهرداری برای هر نفر در منطقه ۱۰ هزینه می‌شود که این مبلغ نسبت به سایر مناطق، نسبت به سرانه شهر کم است و این مبلغ فقط برای امور جاری میتواند هزینه شود و در واقع هیچ پروژه عمرانی با بودجه مد نظر نمیتوان در این منطقه انجام داد.
وی اضافه کرد: اگر خزانه متمرکز برای ما اولویت داشت اینگونه نمی‌شد که توزیع عادلانه در بودجه نباشد.
وی تصریح کرد: منطقه ۱۰ و منطقه ۷ که از مناطق کم برخوردار هستند با بودجه مصوب نمی‌توانند بجز پرداخت حقوق ها اقدامی دیگر کنند.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: باید در بودجه برای خزانه متمرکز ردیف در نظر گرفت.

دبیری اضافه کرد: باید تلاش کنیم در سال ۱۴۰۰ خزانه متمرکز را به صورت کامل اجرا کنیم.

بهشتی نیز اظهار داشت: بودجه خانه سازی باید در بودجه شهرداری لحاظ شود و علیرغم ارسال نامه به شهرداری برای اعلام بودجه خانه سازی، پاسخی هنوز اعلام نشده است.

فریدون بابایی اقدم گفت: با تصویب بودجه های این چنینی نابرابری را در مناطق مختلف شهر گسترش می‌دهیم.
وی افزود: باید توجه داشته باشیم که چقدر عدالت اجتماعی در بودجه رعایت می شود.

محرم محمدزاده گفت: بیش از ۳ سال است در مورد خزانه متمرکز صحبت می‌کنیم اما اثری نداشته تا شاهد تقسیم عادلانه بودجه در شهر باشیم.
وی افزود: چرا باید اینگونه باشد که یک منطقه برخوردار سرانه بیشتری نسبت به سرانه مناطق کم برخوردار داشته باشد.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: بودجه باید براساس سرانه شهروندان ساکن در مناطق تدوین شود.
محمد زاده تصریح کرد: با این بودجه که برای ۱۴۰۰ تصویب می‌شود بازهم برخورداران برخوردار تر می‌شوند و تفاوتی در حال مناطق کم برخوردار ایجاد ‌نمی‌شود.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: تفاوت و ممیزی که در بودجه محقق شد مقرر شد امسال برای اولین بار نسبت به سرانه مناطق بودجه در نظر گرفته شده مشخص شود.
غلامحسین مسعودی ریحان گفت: آمار معناداری وجود دارد که اعضای شورا تلاش می‌کنند ثروت به صورت عادلانه تقسیم شود.
وی اضافه کرد: اگر بودجه مناطق براساس سرانه مشخص شده به این دلیل است که اتفاقات انجام گرفته مشخص شود.
مسعودی ریحان تاکید کرد: بودجه باید یک کاسه شود تا عدالت در تقسیم بودجه رعایت شود که شهرداری باید در این خصوص اقدام کند.

عبداله تقی‌پور گفت: امروز درآمدها بحث می‌شد اما تقسیم بودجه باید در اجرا مشخص شود.

شکور اکبرنژاد: شهر باید یکجا در نظر گرفته شود، چرا که اگر یک ریال در شهر هزینه می‌شود از جیب خود مردم است.
وی اضافه کرد: باید به مناطق کم برخوردار توجه شود اما اینگونه نباشد که شهر را یکپارچه نبینیم.

محرم محمدزاده نیز در ادامه اضافه کرد: درست است که مردم فقیر پول ندارند، اما نباید اینگونه باشد که مناطق کم برخوردار هر ماه یا هر سال یکبار آسفالت داده شود اما در مناطق کم برخوردار حسرت آسفالت داشته باشند.
وی تصریح کرد: نباید اینگونه باشد که افراد برخوردار برخوردار تر شوند اما به مناطق کم برخوردار نگاه نشود .
محمد زاده گفت: اگر مردم فقیر نباشند ثروتمندان باید شهر را ترک کنند.

بابایی اقدم همچنین ادامه داد: با توجه به حاشیه نشینی و مناطق کم برخوردار که امروز بعضا ۳ نسل از ایجاد آنها گذشته خدمات مناسبی دریافت نمی‌کنند.
وی اضافه کرد: ما شیعه حضرت علی(ع) هستیم اگر مسئولیتی که داریم به عدالت رفتار نکنیم مسئول نباشیم بهتر است.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه ردیف های توزیع اعتبارات در بودجه براساس خزانه متمرکز تدوین نشده است.
بابایی اقدم تصریح کرد: تنها راه برای اصلاح و برقراری عدالت این است که شهرداری مرکز، فضایی برای کمک به مناطق کم برخوردار باز کند.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: کلیات بودجه بررسی و تصویب شده و توزیع بودجه و پروژه ها نیز در جلسات آتی بررسی می‌شود.
شهرام دبیری اضافه کرد: توسعه پایدار یعنی تمام مناطق شهر گسترش یابند و مناطق کم برخوردار نیز ارتقا یابند که لازم است در بودجه بندی و اولویت بندی پروژه ها با توجه به توسعه پایدار در نظر بگیریم.
وی اضافه کرد: اگر خزانه متمرکز وجود نداشته باشد و شهرداری ها درآمد خود را هزینه کنند این مناسب نخواهد بود.
دبیری گفت: این امر باید به نحوی تبیین شود که شهرداری مرکز مجوز هزینه کرد ها را بدهد که در این صورت مناسب خواهد بود.
دبیری افزود: کمیسیون ها در خصوص جزئیات بودجه بررسی کنند و در جلسات آتی نظرات از طریق کمیسیون ها ارائه شود.

اعضای شورای اسلامی شهر تبریز کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را تصویب کردند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.