امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2568
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 18 ژوئن 2023 - 14:41 | 115 بازدید | ارسال توسط :

دشمن ما هموطن ماست

مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان (شمسا) با بیان اینکه این همه هجمه علیه طرح تولید کاتد مس نه فنی و نه اقتصادی است، گفت: علت این همه هجمه سیاسی است و عده ای با مباحث سیاسی می خواستند و می خواهند این طرح به ثمر نرسد و استان از دستیابی به ۳.۴ هزار تن مس […]

دشمن ما هموطن ماست

مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان (شمسا) با بیان اینکه این همه هجمه علیه طرح تولید کاتد مس نه فنی و نه اقتصادی است، گفت: علت این همه هجمه سیاسی است و عده ای با مباحث سیاسی می خواستند و می خواهند این طرح به ثمر نرسد و استان از دستیابی به ۳.۴ هزار تن مس کاتد و اشتغال ۷۰۰ نفر محروم بماند.

سرمایه گذاری ۱۰۱ هزار میلیارد تومانی مس سونگون در آذربایجان شرقی/ پیشران توسعه خواهیم بود

به گزارش صنعت خبرلری ،معبود عباس زاده در نخستین نشست خبری خود پس از اعلام استقلال توسط رییس جمهور در سفر دوم استانی، اظهار کرد: با اعلام رئیس جمهور و استقلال و تشکیل شرکت مس، آرزوی دیرینه مردم محقق شد و این شرکت با توجه به نقشه راه، چشم انداز و راهبردی که اتخاذ کرده به دنبال توسعه منطقه خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان با اعلام اینکه این شرکت سال گذشته ۸۵ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری کرده گفت: همه شهرستان های متاثر از معدن باید به صورت هم تراز توسعه یابند و از اعتبارات مسئولیت های اجتماعی مس سونگون برخوردار شوند اما به رغم اینکه مس در این زمینه خوب هزینه کرده مظلوم واقع شده است.

وی افزود: این شرکت تاکنون ۱.۱ هزار میلیارد تومان برای ساخت ۵۶ کیلومتر جاده هزینه کرده و برای امسال نیز ساخت ۱۰ کیلومتر باند برگشت و همچنین خاروانا – ورزقان را در برنامه قرار داده است که پس از تایید از سوی وزارت راه و شهرسازی اجرایی و عملیاتی می شود و امیدواریم ظرف ۲ سال به اتمام برسد.

مس سونگون بزرگترین معدن مس خاورمیانه

وی با بیان اینکه تنها هشت تا ۹ درصد اکتشافات در بزرگ ترین معدن مس کشور و خاورمیانه صورت گرفته، افزود: باید در زمینه اکتشافات بیش از پیش اقدام صورت گیرد و با تلاش های صورت گرفته در این زمینه، خبرهای خوشی در مورد ذخایر این معدن در روزهای آینده منتشر می شود.

عباس زاده اضافه کرد: حوزه اکتشافات ارتباط مستقیمی با تجهیزات معدنی که در حال حاضر به ۲۰ دستگاه مالکیتی ارتقا یافته و همچنین آزمایشگاه جامع معدنی دارد که خوشبختانه در این زمینه در معدن مس سونگون کارهای خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه به رغم ظرفیت های بالا در این معدن، در زمینه تولید وضعیت خوبی در معدن وجود نداشت، گفت: باید ظرفیت این معدن را باور کرده و برای دستیابی به ۴۰۰ هزار تن کاتد مس در این معدن تلاش و برنامه ریزی جامع کنیم.

مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان (شمسا) افزود: تولید مس کاتد که ۱۴ خرداد و در جریان سفر رئیس جمهور به استان مورد بهره برداری قرار گرفت نقطه عطفی در تاریخ ۳۵ ساله این شرکت بود.

۱۰ درصد ارزش کل شرکت در بازار سرمایه عرضه می شود

عباس زاده با اشاره به اینکه ارزش دارایی شرکت ۵۲۸ میلیون یورو است گفت: ۱۰ درصد مجموع ارزش شرکت در بازار سرمایه عرضه می شود که حاشیه سود آن ۶۱ تا ۶۵ درصد خواهد بود.

وی گفت: در این راستا تمام پروژه ها و شرکت ها و طرح ها را به بازار سرمایه می بریم و این اقدام موجب شفافیت بیشتر در امور خواهد شد.

مس سونگون مشکل زیست محیطی ندارد

مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان همچنین با بیان اینکه مس سونگون هیچ مشکل زیست محیطی ندارد، گفت: مخازن اسیدی موجود در طرح هیپ لیچینگ (اسیدپاشی) از اطمینان و استاندارد بالایی برخوردار هستند و علاوه بر اینکه در مقابل زلزله های با قدرت ریشتر بالا مقااوم هستند هیچ گونه نشتی ندارند.

عباس زاده گفت: سال ۹۲ مجوز محیط زیست این طرح صادر شده و در سال ۹۷ سازمان صمت با ایجاد طرح موافقت کرده با این همه، شرکت برای رفع همه ابهامات به رغم عدم تغییر پارامترهای محیط زیستی، دانشگاه سهند را به عنوان حَکم انتخاب کرده تا بحث های زیست محیطی را بررسی کند و گزارش این اقدام در آبان سال ۱۴۰۱ به محیط زیست ارسال شده است.

وی بیان کرد: برای تمام طرح های شرکت، پیوست زیست محیطی تهیه شده و از بهترین های این حوزه در زمینه مسائل زیست محیطی شرکت فعالیت می کنند.

هجمه ها علیه تولید کاتد مس، سیاسی است

عباس زاده با بیان اینکه این همه هجمه علیه طرح تولید کاتد مس نه فنی و نه اقتصادی است، گفت: علت این همه هجمه سیاسی است و عده ای با مباحث سیاسی می خواستند و می خواهند این طرح به ثمر نرسد و استان از دستیابی به ۳.۴ هزار تن مس کاتد و اشتغال ۷۰۰ نفر محروم بماند.

با بیان اینکه نقطه ثقل و عطف توسعه این شرکت تولید مس کاتد است گفت: اگر این محصول در این استان تولید شود تمام منافع آن به منطقه ساری و جاری خواهد شد اما اگر نشود نهایتا ۱۰ درصد منافع عاید شهرستان و استان می شود.

وی به سال هایی که در این زمینه از دست رفته و میزان ارزش اقتصادی که تباه شده اشاره کرد و افزود: چه کسی باید پاسخگوی این همه ضرور و زیان باشد، ۳.۵ هزار میلیارد تومان از سال ۱۳۹۷ ارزش اقتصادی از بین رفته و کسی به مردم پاسخی نداده و من بار دیگر اعلام می کنم این پروژه مشکل فنی، اقتصادی و زیست محیطی ندارد.

شهرک تخصصی مس ایران در ۲۰۰ هکتار ایجاد می شود

عباس زاده با بیان اینکه تولید کاتد مس طبق برنامه ادامه دارد، گفت: برای نخستین بار در شرکت صنایع ملی مس ایران، شرکت تخصصی مس در مس سونگون در ۲۰۰ هکتار ایجاد می شود و پردیس فناوری نیز برای نخستین بار در تاریخ مس ایران در این شرکت راه اندازی خواهد شد که به تایید وزارت عتف هم رسیده است.

سامانه جامع اشتغال مس سونگون راه اندازی شده است

عباس زاده با اعلام اینکه سامانه جامع اشتغال در شرکت مس سونگون راه اندازی شده گفت: با راه اندازی این سامانه، انحصار استخدام از دست عده ای خارج شده و کمیته ای متشکل از چند نفر مسئول جذب و استخدام نیروی مورد نیاز شرکت هستند و من نیز در آن کمیته یک رای دارم و ضمن اینکه حق وتو ندارم.

وی ادامه داد: هیات مدیره شرکت نیز که همگی از اهالی آذربایجان شرقی و دانشگاهی هستند انتخاب شده اند و در واقع شرکت پنج سهامدار حقوقی دارد که به اشخاص حقیقی نمایندگی خواهند داد ضمن اینکه ۱۰۰ درصد سهام شرکت مال صنایع ملی مس ایران است.

وی به امتیازات تشکیل این شرکت اشاره کرد و افزود: فروش در استان ثبت می شود، ارزش افزوده به استان می آید، به میزان فروش، تمام حساب های بانکی به استان می آید، میزان وام دهی بانک ها به صنایع و مردم زیاد می شود و از همه مهم تر، آیین نامه معاملاتی در اختیار شرکت خواهد بود و هزینه در قبال مسئولیت های اجتماعی شفاف تر می شود.

خبر آنلاین

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.