امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2883
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : 28 سپتامبر 2023 - 11:54 | 129 بازدید | ارسال توسط :

رتبه دانشگاه تبریز در نظام رتبه‌بندی جهانی تایمز ۱۰۰ رتبه بهبود یافت

به گزارش چالش روز به نقل ازروابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر جلال شیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز با اعلام این خبر گفت: در آخرین گزارش رتبه‌بندی جهانی تایمز که اخیرا منتشر شد، رتبه دانشگاه تبریز با ۱۰۰ پله صعود از ۶۰۱ تا ۷۰۰ جهانی به ۵۰۱ تا ۶۰۰ جهانی رسید. به گفته وی، […]

رتبه دانشگاه تبریز در نظام رتبه‌بندی جهانی تایمز ۱۰۰ رتبه بهبود یافت

به گزارش چالش روز به نقل ازروابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر جلال شیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز با اعلام این خبر گفت: در آخرین گزارش رتبه‌بندی جهانی تایمز که اخیرا منتشر شد، رتبه دانشگاه تبریز با ۱۰۰ پله صعود از ۶۰۱ تا ۷۰۰ جهانی به ۵۰۱ تا ۶۰۰ جهانی رسید.
به گفته وی، بر اساس این گزارش، رتبه دانشگاه تبریز در میان ۱۹۰۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی و پژوهشی جهان با کسب امتیاز کلی ۴۱/۹ تا ۴۵/۳ به  ۵۰۱ تا ۶۰۰ جهانی بهبود یافته است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه بر مبنای این گزارش، دانشگاه تبریز در میان ۷۳ دانشگاه ایرانی ارزیابی‌شده در این رتبه‌بندی جهانی، در مجموع، رتبه دوم دانشگاه‌های جامع کشور را پس از دانشگاه تهران کسب کرده است.

وی افزود: همچنین دانشگاه تبریز در میان دانشگاه‌های جامع و صنعتی و … در مجموع امتیازات، جایگاه چهارم کشوری را کسب نموده است.
بر این اساس، در حوزه پژوهش، با صعود قریب ۳۵۰ امتیازی در سطح جهان، دانشگاه تبریز توانسته است جایگاه نخست پژوهش در کشور و جایگاه ۳۱۸ پژوهش در جهان را از آن خود سازد.
لازم به ذکر است؛ دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی، بیش از ۲۴ هزار  نفر دانشجو و ۴۵۷ هزار مترمربع فضای آموزشی، کمک آموزشی و پژوهشی و نیز به جهت همجواری با دانشگاه های بزرگ کشورهای منطقه، به عنوان بزرگترین مرکز علمی غرب و شمال غرب کشور، عهده دار بخش بزرگی از مسئولیت تولید علم و فناوری و رقابت در عرصه های بین المللی است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.